پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۶۳۳۵
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
در حالی که رویه مسؤولان دانشگاه صنعتی اصفهان صدور احکامی مقطعی در قبال تخلفات فرهنگی در این دانشگاه است، اتفاقی جدید در این دانشگاه، انتقاد شدید امام جمعه خمینی‌شهر را به همراه داشت.
شعارسال: برخی اقدامات مغایر با قانون، اعتقادات دینی و هنجارهای عمومی در دانشگاه صنعتی اصفهان در حالی تکرار می‌شود که رویه مسؤولان این دانشگاه، صدور احکامی مقطعی در این خصوص است.

در تازه‌ترین این رویدادها و در حاشیه نشستی که توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور «مصطفی ملکیان» و با موضوع مولانا برگزار شد، این چهره اصلاح‌طلب ضمن عدول از موضوع مصوب برنامه، مطالبی در مخالفت با ارزش‌های جامعه، تائید همجنس‌گرایی، مخالفت با ازدواج دائم و مواردی از این دست عنوان کرده است.

برگزاری این نشست و طرح این مطالب توسط سخنران این برنامه در دانشگاه صنعتی اصفهان، انتقاد شدید امام جمعه شهرستان خمینی‌شهر در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان را به همراه داشت.

آیت‌الله عباس رحیمی با ابراز گلایه از رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهارداشت: شخصی که به صراحت در نظراتش بیان داشته که جمهوری اسلامی را قبول ندارم، بحث همجنس‌گرایی را تائید کرده و برای دانشجویان بر این موضوع تبلیغ داشته، فروپاشی خانواده را دنبال می‌کند، ازدواج دائمی را قبول ندارد و در سخنانش به ازدواج ۲ ساله و کوتاه‌مدت اشاره داشته و از این قبیل حرف‌ها را مطرح کرده است، چرا باید اجازه ورود به محیط دانشگاه برای سخنرانی دعوت را داشته باشد؟

امام جمعه شهرستان خمینی‌شهر با بیان اینکه امیدواریم این جریان دیگر تکرار نشود، گفت: چرا رئیس دانشگاه اجازه سخنرانی به چنین شخصیتی را داده؛ باید دانشجویان با برخورد صحیح و به موقع اجازه سخنرانی به اشخاصی با این تفکرات را ندهند و مسؤولان دانشگاه هم نباید اجازه دهند این افراد با سخنرانی‌هایی تفکر دانشجویان را خراب کنند؛ باید کارشناسانی از قم بیایند و حرف‌های این شخص را با سخنرانی در مراسمی میان دانشجویان جواب دهند.

وی در رابطه با اقدامات متقابل در برابر گفته‌های فرد مذکور عنوان داشت: همان‌گونه که آن شخص در دانشگاه این تفکرات غلط را به دانشجویان القا کرده، باید رئیس دانشگاه هرچه سریع‌تر مراسمی را برگزار و کارشناسان متعهد را جهت پاسخ به شبهات به وجود آمده در دانشگاه به خوبی پاسخ دهند. این اقدام در دانشگاه جبران‌ناپذیر است اما شاید با دعوت از کارشناسان آبروی چنین دانشگاهی تا حدودی حفظ شود و ذهن مردم نسبت به این مرکز علمی بیش از این ضایع نشود.

اظهارات و مواضع امام جمعه خمینی‌شهر در حالی بیان می‌شود که هیأت نظارت بر تشکل‌های دانشگاه صنعتی اصفهان مجدداً در حکمی مقطعی و در شرایطی که دانشگاه‌ها در فصل امتحانات و پس از آن تعطیلی بین ترم به سر می‌برند، این تشکل را به مدت یک ماه از فعالیت در برگزاری سخنرانی محروم کرده است.

این حکم در حالی صادر شده که اوایل سال جاری نیز کمیته نظارت بر نشریات دانشگاه صنعتی اصفهان به دلیل انتشار مطالب توهین‌آمیز در رابطه با امام خمینی(ره) و شورای نگهبان و انتشار تصاویر سران فتنه، مدیر مسؤول نشریه انجمن اسلامی این دانشگاه را به محرومیت موقت ۶ ماهه از تصدی سمت مدیرمسؤولی محکوم کرده بود.

صدور چنین احکامی در شرایطی است که بررسی سوابق محکومیت تشکل‌ها و نشریات دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف کشور و استان اصفهان نشان می‌دهد در موارد متعدد در تخطی‌های قانونی در سطوح پایین‌تر، جرایم و احکام به مراتب سنگین‌تری برای تشکل‌ها و نشریات دانشجویی اعمال شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی قلمکده، تاریخ انتشار: 19 دی 1395، کدخبر: 28877، www.ghalamkade.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین