پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۱۴۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از برگزاری شانزدهمین همایش انتخابات نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی در تاریخ ۱۲ الی ۱۴ اردیبهشت ماه در دانشگاه اصفهان خبرداد.

شعار سال: ایرجی، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، با بیان این خبر اعلام کرد: در این دوره از همایش دو موضوع اساسی یعنی انتخاب نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی در شورای مرکزی ناظر و برگزاری دوره‌های آموزشی محور اصلی همایش است.

وی در ادامه، هم اندیشی، تبادل تجربه و ارتباط بین مدیران نشریات دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور را از فرصت‌های این همایش خواند و افزود: این فرصت سه روزه و حضور دانشجویان از دانشگاه‌های سراسر کشور، بستر مناسبی برای هم اندیشی و یافتن فصل مشترک چگونگی فعالیت این نشریات است.

ایرجی همچنین ضمن تاکید بر حفظ و رعایت حقوق نشریات دانشگاهی و تضمین فعالیت قانونی آن‌ها گفت؛ اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به عنوان نهاد متولی رصد و اجرای سیاست‌های وزارت علوم در قبال نشریات دانشگاهی، مصمم به مشارکت حداکثری، فعالیت آزادانه و مبتنی بر مقررات کلیه نشریاتی است که مطابق ضوابط ناظر بر نشریات دانشگاهی و دستور العمل اجرایی آن‌ها اجازه فعالیت و انتشار در دانشگاه‌ها را دارند.

وی حوزه نشریات دانشجویی را عرصه‌ای تاثیرگذار و پویا در فعالیت‌های دانشجویی خواند و گفت: به رغم وجود برخی کاستی‌ها و مشکلات، تنوع فعالیت‌ها و دیدگاه‌ها در این حوزه حاکی از پویایی و نشاط علمی و فرهنگی دارد و تاکید کرد: سیاست و برنامه معاونت فرهنگی فراهم کردن زمینه فعالیت بیشتر و نشاط فرهنگی و سیاسی افزون‌تر با استفاده از رسانه‌های دانشجویی است.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم همچنین گفت: انتخابات نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی در کمیته‌های ناظر بر نشریات در دانشگاه‌ها براساس شیوه نامه برگزاری انتخابات می‌بایست تا آخر اسفندماه برگزار شده و در نهایت دانشگاه‌ها بر اساس همین شیوه نامه، نتایج انتخابات خود و نیز سهمیه هر دانشگاه را با توجه به تعداد نشریات فعال دانشگاه تا آخر فروردین به دبیرخانه شورای مرکزی ناظر ارسال نمایند. وی در توضیح بیشتر اظهار داشت بر اساس ماده ۳۶ شیوه نامه برگزاری انتخابات نحوه انتخاب و میزان سهمیه هر دانشگاه مشخص شده است.

مدیرکل فرهنگی وزارت علوم؛ در ادامه با تاکید بر همکاری و همراهی دانشگاه‌ها برای اجرای قوانین و مقررات مربوطه در این حوزه از فعالیت‌های دانشجویی، تاکید کرد: خوشبختانه دانشگاه‌ها اهتمام جدی برای استفاده از ظرفیت‌های فعال دانشجویی در شورا‌های مختلف تصمیم گیری مرتبط با فعالیت‌های دانشجویی دارند و در این زمینه شاهد مشارکت و نقش آفرینی بیشتر دانشجویان هستیم. وی در خصوص تدابیر اتخاذ شده برای افزایش مشارکت مدیران مسئول نشریات دانشگاهی در انتخاب نمایندگان خود تاکید و اهتمام به برگزاری انتخابات، پیگیری اجرای شیوه نامه، پیگیری دبیرخانه شورای مرکزی ناظر و نگرش مثبت معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و به ویژه سیاست دولت مبنی بر توسعه و تضمین حقوق شهروندی را پشتوانه و زمینه مساعدی برای افزایش مشارکت خواند، نیز با اشاره به ماده ۳۹ شیوه نامه برگزاری انتخابات گفت: در این ماده برای حضور فعال‌تر دانشجویان در این همایش بر مسئولیت دانشگاه و لزوم همکاری در این زمینه اشاره و تاکید شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 22 فروردین 97، کد مطلب: 677710: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
سیاسی بازی انشاالله روزی از نشریات دانشجویی حذف بشه تا موجب پیشرفت سیاست ورزی در کشور بشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین