پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۵۶۴
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
شبکه خبری 'سی ان ان' گزارش داد: بیش از یک میلیون نفر در سراسر آمریکا علیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور دست به تظاهرات زدند که این آمار شامل تظاهرکنندگان واشنگتن نمی شود.

شعار سال: به نقل از ایرنا، سی ان ان روز یکشنبه با انتشار این خبر افزود: این راهپیمایی توسط زنان در دفاع از حقوق خود و در مخالفت با ترامپ به صورت هماهنگ در شهرهای سراسر آمریکا و دیگر کشورهای جهان برپا شد.

گزارش سی ان ان حاکی از حضور بیش از یک میلیون تظاهرکننده ضد ترامپ در 15 شهر آمریکا است.

علاوه بر واشنگتن دی.سی، در شهرهای نیویورک، آتلانتا، شیکاگو، پورتلند، سیاتل، بوستون، سنت پل، سنت لوییز، مدیسون، اوکلند، ساکرامنتو، لس آنجلس، هوستون و آستین در ایالت تگزاس تظاهرات صورت گرفته است.

به گزارش سی ان ان، در این تظاهرات که در نخستین روز از دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ بعنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری این کشور برگزار شد، زنان تظاهرکننده در واشنگتن مقابل کاخ سفید آمدند تا صدای خود را در اعتراض به بی توجهی به حقوق زنان که وی در جریان کارزار انتخاباتی خود بارها آن را مورد تهدید قرارداده بود، به گوش وی برسانند.

یکی از زنان معترض به سی ان ان گفت 'به واشنگتن آمده ایم تا به ترامپ بگوییم که از وی نمی هراسیم و ما همه درکنار یکدیگر ایستاده ایم.'

سی ان ان افزود: این اعتراض ها در چهار سال آینده پیش روی دونالد ترامپ قرار دارد.

بنابراین گزارش، جمعیتی که در واشنگتن علیه ترامپ دست به تظاهرات اعتراض آمیز زدند، نزدیک به 500هزار نفر برآورد می شوند.

خانم 'سو فالتون' (Sue Falton) یکی از فرماندهان سابق ارتش آمریکا، درمورد راهپیمایی اعتراضی روز گذشته علیه ترامپ به سی ان ان گفت: مدتی است که حقوق مدنی ثبت شده در قانون اساسی آمریکا آزادانه مورد تهدید قرار می گیرد.

فرمانده زن پیشین ارتش آمریکا در ادامه افزود: حق آزادی بیان، دین، مطبوعات و دیگر حقوق مدنی در قانون اساسی مورد تهدید واقع شده است و ما بعنوان یک زن نمی توانیم در این خصوص ساکت بنشینیم.

دونالد ترامپ بیستم ژانویه (اول بهمن ماه) پس از برگزاری مراسم سوگند در حالی بعنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا آغاز به کار کرد که سخنان وی طی کارزار انتخاباتی و پس از پیروزی در انتخابات هشتم ماه نوامبر، بسیاری را در داخل و خارج آمریکا با نگرانی هایی مواجه ساخته است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرارو، تاریخ انتشار: 3 بهمن 1395، کد مطلب: 303583، www.fararu.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین