پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۱۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: به منظور دریافت اطلاعات به هنگام و آنی از فعالیت گسل های استان، مرکز لرزه نگاری در خراسان شمالی راه اندازی می شود.

شعارسال: حسین عظیمی با اشاره به اینکه خراسان شمالی فاقد سایت لرزه نگاری است، اظهار کرد: به همین دلیل در هنگام وقوع زلزله و فعالیت گسل های استان، به اطلاعات آنی و به هنگام دسترسی نداریم، بنابراین راه اندازی مرکز لرزه نگاری ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه ایجاد و راه اندازی مرکز لرزه نگاری در خراسان شمالی مستلزم تامین اعتبار است، عنوان کرد: مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران و پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی برای تامین تجهیزات این مرکز به میزان لازم، در صورت ایجاد ساختمان، اعلام آمادگی کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی میزان اعتبار پیش بینی شده برای ایجاد ساختمان مرکز لرزه نگاری را ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

عظیمی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۳۲۶ زمین لرزه در خراسان شمالی به وقوع پیوسته است که این تعداد، زنگ خطری است تا توجه و نگاه کشوری به این موضوع معطوف شود و شهروندان نیز نسبت به مسائل ایمنی و پیشگیری، آگاهی بیشتری یابند.

این مسئول بیان کرد: خراسان شمالی رکورد دار رخداد زمین لرزه به لحاظ فراوانی و هم به لحاظ بزرگی ریشتر در کشور است.

وی با تاکید بر رعایت مقررات ساخت و سازها برای منازل مسکونی شهری و نیز پروژه های روستایی و عمرانی، عنوان کرد: خراسان شمالی تنها استان کشور است که تمام منازل روستاییان را در برابر حوادث طبیعی بیمه کرده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری گرمه، تاریخ انتشار: 6بهمن1395، کدخبر: 37863: www.garmeh.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fight
United Arab Emirates
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
0
دمتون گرم که بیمه کردید ایشالا باقی استانها هم این کار رو بکنن
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین