وی افزود: بازی رایانهای شوفر یک بازی مستقل ایرانی به سبک ریسیگ (مسابقهای) است که تولید آن از سال ۹۱ به همت ۲۵ نفر از جوانان نخبه و خلاق کردستانی آغاز و پس از سه سال کار، این اثر روانه بازار مصرف شد.
حیدری با بیان اینکه لوکیشنهای این بازی در محیطهای کوهستانی زاگرس و استان کردستان اتفاق افتاده اضافه کرد: دراین بازی رایانهای در دو سبک شبیه سازی و آرکید با ۲۶ خودرو داخلی و خارجی بازی میشود و در آن یک هزار کیلومتر از جادهها و مسیرهای کوهستانی مناطق کردنشین زاگرس شبیه سازی شده است.
مدیر فنی و طراح بازی ایرانی شوفر با اشاره به اینکه از ۹ زبان زنده دنیا در این بازی استفاده شده افزود: در طراحی اتومبیلهای داخلی نیز از فناوری اسکن سه بعدی بهره گرفته شده است.
حیدری با بیان اینکه برای تولید این پروژه اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شده افزود: تاکنون ۵میلیون نفر از بازی رایانهای شوفر درشبکه استیم که یکی از بزرگترین شبکههای ناشر بازیهای رایانهای در دنیا بوده بازدید کردهاند.
مدیر فنی و طراح بازی ایرانی شوفر به فروش و توزیع ۱۴ هزار نسخه از این بازی در بازار بین المللی اشاره کرد و گفت: ۳۰ درصد سود این محصول به شبکه استیم و ۷۰ درصد دیگر نیزبه شرکت باز است.
محمد حیدری جوان ۲۹ ساله کردستانی است که همزمان با تحصیل در رشته اقتصاد کشاورزی در دورههای برنامه نویسی بازی ویدیویی در خارج از کشور شرکت کرده و پیش از تولید بازی شوفر چند بازی انیمیشن و محصولات گردش مجازی آثار تاریخی شهر سنندج و نیز بازی شهردار را ساخته است.
با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 21 بهمن 1395، کد مطلب: 1030540، www.dana.ir