پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۳۷۱۴
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
انتقاد طیب نیا از مقاومت در برابر خصوصی سازی، خریداری برنج و کره برای تنظیم بازار، توقف تولید پژو ۴۰۵ و پراید و ارائه صورتحساب سهام عدالت از هفته آینده از مهمترین اخبار این هفته بودند.

شعارسال: در هفته ای که گذشت انتقاد طیب نیا از مخالفان خصوصی سازی در ایران و دفاع معاون اول جهانگیری از پنجره واحد گمرکی در مقابل انتقادات وزارت صنعت، معدن و تجارت از مهمترین واکنش هایی بود که مطرح شد.

*انتقاد طیب نیا از مقاومت در برابر خصوصی سازی

علی طیب‌نیا با انتقاد شدید از مقاومت برخی افرادی که در حوزه خصوصی‌سازی‌ها و واگذاری شرکت‌های دولتی به شدت مقاومت می‌کنند، گفت: مقام معظم رهبری دستور رسیدگی و سرعت بخشیدن به موضوع خصوصی‌سازی‌ها را صادر کرده‌اند، اما عده‌ای در مقابل آن مقاومت می‌کنند.

*خریداری ۸۳ هزار تن برنج

علی قنبری معاون وزیرجهاد کشاورزی بابیان اینکه۸۳هزارتن برنج خریداری شده و بزودی وارد کشور می‌شود، گفت:هم اکنون ذخایر گندم کشور ۹.۴میلیون تن و برای حدود ۱۰ماه آینده کافی است.

*خریداری ۸۰۰ هزار تن کره

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت بازار کره را مورد اشاره قرار داد و گفت: وضع بازار این کالا مطلوب و قیمت‌ها نیز مناسب هستند؛ حدود ۸۰۰ تن کره نیز خریداری کرده‌ایم که بزودی وارد کشور خواهد شد.

*سقف معافیت مالیاتی حقوق کارکنان بخش خصوصی و دولتی یکسان شد

نمایندگان مجلس با تصویب مقرر کردند کارکنان بخش خصوصی و دولتی که ماهانه تا ۲ میلیون تومان دریافتی داشته باشند از پرداخت مالیات معاف می شوند. پیش از این ابهامی در این ماده وجود داشت که معافیت مالیاتی بخش دولتی ۲ میلیون تومان و معافیت مالیاتی بخش خصوصی ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود. بر اساس این اصلاحیه جدید افرادی که ماهانه ۲ میلیون تومان حقوق دریافت می کنند از پرداخت مالیات معاف هستند.

*افزایش ۴۵ درصدی قیمت گوشت قرمز

نگاهی به نوسانات قیمت گوشت قرمز گوسفندی نشان می دهد قیمت این ماده پروتئینی از اواخر شهریور ماه سال ۹۴ تا اسفند ۹۵ با حدود ۴۵ درصد افزایش به حدود ۳۹هزارتومان در هر کیلوگرم رسیده است. قیمت این ماده پروتئینی اواخر شهریور ماه پارسال حدود ۲۷هزارتومان در هر کیلوگرم بود که این رقم در حال حاضر به حدود ۳۹هزارتومان رسیده است.

*راه‌اندازی ۵ طرح جدید پتروشیمی

معاون وزیر نفت با اشاره به بهره برداری از ۵ طرح جدید پتروشیمی در سال ۹۶، اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۹ میلیون تن محصول پتروشیمی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار صادر شده است.

*برگزاری مناقصه محدود برای توسعه آزادگان

وزیر نفت با بیان اینکه مناقصه توسعه آزادگان به صورت محدود برگزار می شود، از پیشنهاد جدید مرسک دانمارک برای توسعه یک میدان نفتی ایران خبر داد.

*واردات پرتقال از کشور مصر

سرانجام پس از دو هفته، علی اکبرمهرفرد معاون وزیر جهادکشاورزی خبر واردات پرتقال از کشور مصر توسط این وزارتخانه را تایید کرد و گفت: واردات پرتقال به منظور تنظیم بازار شب عید انجام می گیرد.

*رقابت نابرابر قاچاقچیان موبایل با واردکنندگان رسمی

حسین غروی عضو هیات رئیسه فدراسیون واردات ضمن تایید مشکل مالیات بر ارزش افزوده درخصوص واردات رسمی گوشی تلفن همراه، اظهار داشت: دقیقا گزارش اغلب فعالان این حوزه، اعم از واردکنندگان گوشی موبایل، تبلت و لب تاب، این موضوع را تایید می کند که به دلیل اختلاف قیمت ناشی از پرداخت حقوق و عوارض و مالیات ارزش افزوده، رقابت میان واردکنندگان رسمی و قاچاق تبدیل به یک رقابت از پیش باخته برای واردات قانونی شده است.

*تعیین حداقل هزینه معیشت کارگران ٢.٤میلیون تومان

علی خدایی، عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار گفت: بعد از ۸ جلسه بررسی های آماری در کارگروه تخصصی مزد با استناد به آمار و اطلاعات دریافتی از مراجع رسمی آماری، در نهایت توافق گروه های کارگری، کارفرمایی و نماینده دولت هزینه سبد معیشت خانوار برای تعیین مزد سال آینده تعیین شد. بر این اساس با توافق شرکای اجتماعی حداقل هزینه سبد معیشت برای یک خانواده ۳.۵ نفره برای سال آینده ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان تعیین شد.

*نهایی شدن ۶ قرارداد بزرگ در صنعت خودروسازی

منصور معظمی رئیس کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق تهران با اشاره به حضور سرمایه گذاران خارجی در صنایع ایران، گفت: تا پایان سال جاری، ۶ قرارداد بزرگ در صنعت خودروسازی کشور نهایی می شود.

*توقف تولید پژو ۴۰۵ و پراید

رضا رضایی رئیس انجمن قطعه سازان با بیان اینکه بحث توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ مطرح است اما ایران خودرو قصد دارد تولید پژو پارس را ادامه دهد، اظهار داشت: در حال حاضر قطعات پراید، پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ به ترتیب بیشترین سهم فروش را در صنعت قطعه سازی به خود اختصاص داده‌اند. ضمن آنکه در آخرین جلسه شورای سیاست گذاری صنعت خودرو در مورد به روز رسانی استانداردهای صنعت خودروسازی بحث شد. وی با اشاره به احتمال فعالیت مستقل رنو در ایران، گفت: قرارداد فولکس واگن تا مرداد سال آینده اجرایی می شود.

*رشد صادرات غیرنفتی با احتساب مواد نفتی است

ابوالفضل روغنی رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان اینکه آماری که در مورد رشد صنعت در کشور مطرح می کنند هرچند که نسبت به سال قبل بهبود یافته اما رشد بسیار کمی داشته است، گفت: آماری هم که در رابطه با رشد صادرات مطرح می شود بیشتر در حوزه گاز و میعانات گازی است بنابراین اگر ارقامی هم مبنی بر رشد صادرات مطرح می شود، با احتساب مواد نفتی است.

*افزایش حجم تجارت غیرنفتی

گمرک ایران کارنامه تجارت خارجی کشور در ۱۱ماهه منتهی به دیماه امسال را منتشر کرد. بر این اساس، حجم تجارت غیر نفتی سال جاری به ۷۶ میلیارد و ۹۰۷ میلیون دلار بوده که از این رقم، صادرات غیرنفتی، ۳۸ میلیارد و ۴۹۲ میلیون دلار و واردات ۳۸ میلیارد و ۴۱۵ دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، به ترتیب ۲۱ صدم درصد و ۳.۴۷ درصد افزایش داشته است.

*کاهش تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران

در بهمن ماه ۱۳۹۵ تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به ۱۵.۶ هزار واحد رسیده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل، به ترتیب ۶.۷ و ۴.۵ درصد کاهش نشان می دهد. همچنین در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی شهر تهران، ۴۵ میلیون ریال بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل، به ترتیب به میزان ۰.۲ و ۷.۶ درصد افزایش نشان می دهد.

*دفاع جهانگیری از گمرک در مقابل وزارت صنعت

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در برنامه گفتگوی ویژه خبری با دفاع تمام قد از عملکرد گمرک در شفافیت و مبارزه با فساد به اختلاف میان گمرک و وزارت صنعت بر سر طرح جامع گمرک واکنش نشان داد و گفت: گمرک مسئول اصلی دروازه ورودی و پنجره واحد است.

*ارائه صورتحساب سهام عدالت از هفته آینده

ارایه صورتحساب سهام عدالت از هفته آینده آغاز می شودو ۴۷میلیون ایرانی می توانند با مراجعه به سامانه طراحی شده، آن را دریافت کنند. در این میان ارزش فعلی سهام عدالت دو میلیون تومان برآورد می شود.

*تشکیل پرونده برای متخلفان بورس

حسن امیری معاون سازمان بورس و اوراق بهادار با تشریح دلایل عدم بازگشایی نماد برخی بانکها در بورس، علت اصلی را عملکرد هیات مدیره آنها دانست و گفت:برای متخلفان پرونده تشکیل می دهیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 12 اسفند 1395، کدمطلب: 3921140 ،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین