پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۷۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
مازندران و خراسان رضوی در نوروز سال 95 جزو 10 استان مسافر پذیر معرفی شدند براساس آمارهای اعلام شده سال گذشته بیش از 15 میلیون ایرانی در ایام نوروز به مسافرت رفته‌اند همین آمار لزوم نظارت بازار و خدمات رفاهی پر مصرف استان‌های گردشگر پذیر را درایام نوروز بیش از پیش مشخص می‌کند.
شعارسال: چندی پیش دستورالعمل اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر ویژه نوروز به منظور توسعه گردشگری داخلی و انسجام در ارائه خدمات مناسب برای رفاه حال مسافران و گردشگران از سوی وزیر کشور برای اجرا دراستان‌ها به تمام استانداران ابلاغ شد. براساس تصمیم های گرفته شده امسال طرح نظارت بر بازار با عنوان «پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز 96» از اول اسفند ماه همزمان در سراسر کشور اجرا خواهد شد. مازندران، خراسان رضوی، گیلان، بوشهر، هرمزگان، خوزستان، فارس، اصفهان، کرمانشاه و خراسان جنوبی 10استان پراقامت در تعطیلات نوروز سال گذشته بوده‌اند و امسال نیز بدون شک این استان‌ها پذیرای تعداد زیادی از گردشگران هستند. از این‌رو دستگاه‌های نظارتی برای جلوگیری از سوء‌استفاده برخی افراد با اجرای طرح‌های ویژه، نظارت بر بازار را تشدید می‌کنند تا مسافران و گردشگران دغدغه‌ای در این خصوص نداشته باشند. علاوه بر بازار کالاهای اساسی، خدمات پرمصرف مانند هتل‌ها، آژانس‌های هواپیمایی، آپاراتی‌ها، تعویض روغنی‌ها، نانوایی‌ها و سایر مواردی از این دست مورد تأکید مسئولان این استان‌ها قرار دارد.

* زائران امام رضا(ع) دغدغه خدمات نوروزی نخواهند داشت

رئیس اداره نظارت وبازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اعلام کرد: باتوجه به حضور زائران در ایام نوروز، این نظارت به صورت بازرسی بر هتل‌ها، میهمان پذیرها، هتل آپارتمان‌ها، آژانس‌های مسافرتی، ترمینال، فرودگاه، راه‌آهن و تاکسیرانی نیز صورت می‌گیرد.

7 پایگاه ثابت و 3 پایگاه سیار با حضور 2 قاضی ویژه به پروندهای تخلف اصناف در ایام نوروز رسیدگی می‌کنند. تمام واحدهای صنفی موظف به نصب نرخ نامه در معرض دید مشتری و داشتن رسید خرید هستند و در صورت رعایت نکردن این موارد، با متخلفان برخورد می‌شود. همچنین سامانه 124 و 30008124 نیز آماده دریافت نظرات، پیشنهادها و شکایت های مردم است. باخرد با تأکید بر نظارت ویژه بر تأمین، توزیع و قیمت میوه و مرکبات بویژه پرتقال و سیب، افزود: یک هزار و 500 تن سیب و یک هزار و 300 تن پرتقال در استان ذخیره شده که از 26 اسفند عرضه آن آغاز می‌شود. همچنین چند واحد نانوایی به صورت 24 ساعته در شهر آماده خدمت‌رسانی به زائران و مسافران هستند

«علی باخرد»، رئیس اداره نظارت وبازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در این خصوص در گفت‌و‌گو با «ایران» اظهار داشت: در ایام نوروز بیش از 6 میلیون زائر راهی مشهد می‌شوند. بر همین اساس امسال طرح نظارت بر بازار با حضور حدود 600ناظر از اول اسفند 95 تا پایان فروردین 96 با هدف نظارت و کنترل بیشتر بر وضعیت بازار، توزیع و مصرف کالا در سراسر خراسان رضوی انجام می‌شود.

باخرد افزود: این طرح در دو مرحله، اطلاع‌ رسانی و هماهنگی از اول تا 10 اسفند و مرحله اجرایی شامل بازدیدهای نوبتی و گشت‌های ویژه مشترک از بازار کالا و خدمات از 10 اسفند تا 31 فروردین 96 در خراسان رضوی انجام می‌شود. به علت وضعیت ویژه استان این طرح در 2 بخش اجرا می‌شود. بخش نخست تأمین مایحتاج مردم استان در بخش‌های مختلف مانند میوه، شیرینی، آجیل، پوشاک و... بوده و بخش دوم در مورد خدماتی است که زائران بارگاه امام رضا(ع) به آن نیاز دارند. کالاهایی مانند پوشاک، کیف و کفش، شیرینی و آجیل، میوه، مرغ و گوشت همچنین خدمات حمل و نقل، قالیشویی‌ها، خشکشویی‌ها و آژانس‌های مسافرتی، آپاراتی‌ها و نانوایی‌ها در این طرح زیر ذره بین ناظران قرار می‌گیرند تا مسافران دغدغه‌ای در این موارد نداشته باشند.

* ارائه خدمات پرمصرف به صورت کشیک در مازندران

«حسین اصغرزاده»، مدیریت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز اظهار داشت: طرح ویژه نظارتی بازار از ابتدای اسفند ماه تا پایان فروردین 96 در 2 بخش کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و بخش خدمات و کالاهای مربوط به مسافران نوروزی در استان اجرا می‌شود. درحوزه عرضه محصولات مورد نیاز ایام نوروز سازمان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان نمایشگاه‌های بهاره را در سراسر استان برپا می‌کند. مسئولیت برگزاری این نمایشگاه‌ها در شهرستان‌ها به فرمانداران واگذار شده تا در صورت صلاحدید به جای نمایشگاه، فروشگاه‌های فروش فوق‌العاده را معرفی کنند. وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده کالاها و خدمات پر مصرف مانند نانوایی، تعمیرگاه‌های خودرو، آپاراتی‌ها و... به صورت کشیک به مسافران نوروزی مازندران ارائه می‌شود. همچنین تمامی هتل‌ها، میهمانسراها، آژانس‌های مسافرتی، مراکزخرید، شهربازی‌ها و.... به صورت 24 ساعته نظارت می‌شوند. اگر مسافران تخلفی را مشاهده کردند با سامانه 124 تماس گرفته یا از طریق پیامک به شماره 30008124 نظرات، پیشنهادها و شکایت های خود را به ما اطلاع دهند.

* استفاده از ظرفیت‌های استان برای تأمین نیاز مسافران

اصغرزاده افزود: کمیته نظارت و تنظیم بازار استان با حدود 200 بازرس سازمان صنعت، معدن و تجارت، 100 بازرس اتاق اصناف استان، همچنین تعداد زیادی از ناظران افتخاری بازار را رصد کرده و آرامش را برای مسافران نوروزی فراهم خواهد کرد. این مقام مسئول گفت: تأکید ما برمعرفی فروشگاه‌های فروش فوق‌العاده به جای نمایشگاه‌های بهاره است اما در صورت نیاز نمایشگاه‌های بهاره نیز در استان برپا می‌شود. تنظیم بازار کالاهای اساسی در استان به سازمان جهاد کشاورزی واگذار شده است. گوشت قرمز، مرغ، میوه و بقیه اقلام ضروری در استان به اندازه کافی ذخیره شده و در این خصوص مشکلی نداریم. اصغر‌زاده با اشاره به ممنوع بودن نصب چادر در پارک‌ها و اسکان در این مناطق، گفت: مانند سال‌های گذشته فقط پارک قائم درمرکز استان برای اسکان گردشگران مهیا شده و سرریز جمعیت هم به پارک شهید زارع هدایت می‌شوند تا نظارت به شکل بهتری انجام شود. با توجه به اینکه مازندران هرساله رکورددار سفرهای نوروزی است با هماهنگی‌های انجام شده تمام ظرفیت‌های استان در کنار هم قرار گرفته‌اند تا مسافران نوروز سفری آرام و به دور از دغدغه داشته باشند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار: 11 اسفند 1395، صفحه: 19 ، شماره: 6447 .

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
0
0
ذات خرج نوروز دغدغه آوره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین