پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۹۳۱
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵
حجت محمدی کمسرخ گفت: تقاضا نسبت به سال گذشته کاهش داشته و البته بهتر بگوییم حجم کار کمتر شده است. شستشوی اعلاء درجه یک فرش ماشینی جدید متری ۳۰ هزار تومان است. فرش های قدیمی و تراکم پایین متری ۲۲۲۰۰ هزار تومان تعیین شده و البته این هزینه غیر از بسته بندی، کاور و حمل و نقل است.

شعارسال: با نزدیک شدن عید خانه‌ها هم بوی عید می‌گیرند و زیر و روی آن تمییز می‌شود. فرش یکی از مهم ترین وسیله خانه است که باید حتما شسته شود. در گذشته که خانه‌ها حیاط داشتند افراد با یک پارو به جان فرش می افتادند و آن را می شستند. از زمانی که خانه‌ها آپارتمانی شد و زن و مرد خانواده ها شاغل گردیدند به دلیل کمبود وقت فرش ها را به قالیشویان سپردند.

تاکید مجدد بر روی نرخ مصوب قالیشویی در سال 1401 + هشدار تعزیراتی

البته بهتر است شستشوی فرش‌ها نزدیکی عید انجام نشود بسیاری مشتریان قالیشویی‌ها زمان تحویل فرش ادعا می‌کنند که فرش تمیز نشده و لک‌های آن باقی مانده است که به نظر می رسد شلوغی این صنف در روزهای پایانی سال باعث این امر می‌شود. حتی برخی فرش‌ها تنها برده می‌شوند بدون آن که شسته شوند برگشت می‌خورد که گاهی مشتری متوجه می‌شود و گاهی نه! نظارت اتحادیه قالیشویان باید طوری باشد که این صنف اجازه این کار را نداشته باشد. پیرامون مشکلات این صنف و نظارت ها با حجت محمدی کمسرخ، رئیس اتحادیه قالیشویان تهران به گفتگو پرداخته است. با ما همراه باشید.

تاکید مجدد بر روی نرخ مصوب قالیشویی در سال 1401 + هشدار تعزیراتی

حجت محمدی کمسرخ پیرامون میزان تقاضا در شب عید گفت: تقاضا نسبت به سال گذشته کاهش داشته و البته بهتر بگوییم حجم کار کمتر شده؛ همچنین تعداد فرش‌ها هم که برای شستشو می آوردند کاسته شده است. به عنوان مثال اگر در سال های پیش مشتری چند عدد فرش برای شستشو می آورد اما الان تنها ۱ یا ۲ عدد فرش اصلی را به قالیشویی می فرستد.ما اول سال ۱۴۰۱ با توجه به قیمت‌های پارسال درخواست  نرخ مصوب دادیم که مصوبه آن را پایان آذر ماه به ما دادند. مثلا اگر شستشوی فرش ماشینی در آن زمان ۰.۵ دلار هزینه بر می داشت در حال حاضر ۱ دلار هزینه دارد؛ یعنی نرخ مصوب با هزینه‌های کنونی هم خوانی ندارد.

نرخ مصوب قالیشویی

محمدی کمسرخ نرخ مصوب شستشوی فرش را اینگونه بیان کرد: شستشوی اعلاء درجه یک فرش ماشینی جدید متری ۳۰ هزار تومان است. فرش های قدیمی و تراکم پایین متری ۲۲۲۰۰ هزار تومان است. البته این هزینه غیر از بسته بندی، کاور و حمل و نقل است.

تاکید مجدد بر روی نرخ مصوب قالیشویی در سال 1401 + هشدار تعزیراتی

وی در رابطه با متخلفان و نظارت بر این صنف اظهار کرد: اگر مشتری در رابطه با قالیشویان شکایتی داشته باشد وارد سایت رسمی اتحادیه می‌شود و شکایت خود را ثبت کند و اگر به صورت حضوری نیاز به شکایت داشت روزهای یک شنبه وسه‌شنبه اتحادیه آماده ثبت شکایت‌ها است و با گران فروشی برخورد می‌شود. قیمت قالیشویی بر اساس جنس فرش متفاوت است؛ برای مثال کلیه فرش‌های ماشینی معمولی، اکریلیک و فانتری دارای یک قیمت هستند. برای همین در صورتی که یک مرکز قالیشویی، قیمت متفاوتی برای این فرش‌ها تعیین کند، شما می‌توانید این مورد را به صورت قانونی پیگیری کنید.

تاکید مجدد بر روی نرخ مصوب قالیشویی در سال 1401 + هشدار تعزیراتی

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران پیرامون چالش های اتحادیه تصریح کرد: بزرگترین مشکل صنف ما قالیشویان غیر مجاز هستند. شهروندان باید برای انتخاب قالیشویی آگاه باشند و استعلام را از داخل سایت اتحادیه انجام دهند تا ببینند قالیشویی انتخاب شده مجاز است یا خیر. حتی برای پیدا کردن شماره قالیشویی مدنظرشان با وارد شدن به سایت می توانند شماره آن را پیدا کنند.

قالیشویان با توجه به متراژ و اندازه، قیمت را تعیین کنند. برای شستشوی موکت متری ۱۰ هزار تومان، خشک‌ شویی موکت در محل (متراژ بیشتر از ۵۰ متر) ۱۵ هزار تومان، شستشوی فرش ماشینی مدرن و گل ابریشم۲۲ هزار و پانصد، اعلا شویی فرش دستباف متری ۳۴ هزار تومان، قیمت شستشوی قالیچه و کناره به صورت توافقی، قیمت رفوگری و ترمیم توافقی است.

عوامل متفاوتی بر قیمت شستن فرش ماشینی و دستباف تاثیر دارند که یکی از مهم‌ترین آ‌ن‌ها ترافیک کاری و شهری منطقه موردنظر است. برخی مناطق در طرح ترافیک شهرداری قرار می‌گیرند و به همین دلیل حمل‌ونقل را برای کارخانه قالیشویی با مشکل مواجه می‌کنند. همچنین این خدمات برای برخی از محله‌هایی که در حومه شهر هستند با دشواری بیشتر انجام می‌شود؛ به همین دلیل ممکن است قیمت نهایی نیز قیمت بالاتری باشد.

پایگاه خبری تحلیلی شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت گسترش نیوز، تاریخ انتشار: 16 اسفند 1401، کدخبر: 288896، www.gostaresh.news/ سایر منابع . 

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین