پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۶۴۹۳
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
تاکید هر دوطرف مذاکره ، بر عملیاتی شدن پروتکل مورد توافق بین دانشگاه آزاد ارومیه و دانشگاه حاجت تپه تركيه

شعار سال: دانشگاه آزاد واحد ارومیه با دانشگاه حاجت‌تپه ترکیه تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی امضا کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل ماکو و رئيس تيم امضا كننده اين تفاهم نامه در اين خصوص گفت: بر اساس موازین و مقررات دانشگاهی در تلاش برای گسترش همکاری با 2 کشور همسایه ترکیه وگرجستان هستیم و واحد ارومیه در این راستا، فعالیت های قابل قبولی داشته است.

دکتر سیف‌الدین آب‌برین افزود: هیات دانشگاهی دانشگاه حاجت تپه ترکیه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه و واحد بین الملل ماکو برای انعقاد پروتکل‌های همکاری و تفاهم‌نامه‌های علمی و پژوهشی از ۱۴ تا ۱۶ اسفند جاری میهمان دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه و واحد بین الملل ماکو بود.

رئیس امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با بیان اینکه دانشگاه حاجت تپه ترکیه از لحاظ رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی رتبه ممتازی را در دانشگاه‌های ترکیه داراست، گفت: علاوه بر این، دانشگاه حاجت تپه جزو معدود دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت و درمان از لحاظ مدارک پزشکی و پیراپزشکی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل بالای دانشگاه‌های آزاد اسلامی و دانشگاه حاجت تپه ترکیه در زمینه های پژوهشی، علمی و تحقیقاتی به نظر می رسد این مراودت و گسترش همکاری نقطه عطفی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه باشد.

آب‌برین با بیان اینکه دعوت نامه‌هایی برای حضور در دانشگاه های ترکیه و ارتباط علمی به دستمان رسیده و طبق برنامه ریزی های انجام گرفته و کسب مجوزهای لازم، بهار سال آینده به همراه هیاتی به این دانشگاه ها سفر می کنیم، گفت: به‌زودی پس از طی مراحل دفتر مطالعات آسیای مرکزی و قفقاز در این واحد راه اندازی می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در ديدار هيات ترك گفت: 370 واحد از دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور، قادر به برقراری ارتباط با دانشگاه‌های ترکیه از طریق واحد ارومیه خواهند بود.

دکتر عزیز جوان پور در جلسه امضای تفاهم نامه با نمایندگان دانشگاه حاجت‌تپه ترکیه با توجه به مشترکات بسیاری که بین دو کشور ترکیه و ایران وجود دارد، گفت: آماده گسترش همکاری و مراودت علمی با دانشگاه‌های ترکیه هستیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه سابقه زیادی ندارد و به طور جدی گام های مهمی در راستای پیشرفت برداشته است، افزود: در زمینه رشته های پزشکی و پیراپزشکی نیازمند گسترش همکاری و استفاده از تجربیات دانشگاه حاجت تپه هستیم.

جوان پور با تاکید بر اینکه حد و مرزی بر علم قائل نیستیم، گفت: تمهیدات لازم بر گسترش همکاری بین دانشگاه های آزاد اسلامی و ترکیه به وجود می آید که امیدواریم این مراودات نتیجه بخش باشد.

معاون دانشگاه حاجت تپه هم با تاکید بر اینکه این دانشگاه یکی از دانشگاه های معتبر ترکیه در زمینه رشته های پزشکی و غیرپزشکی است، گفت: دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه به سبب سطح علمی بالا، مقالات معتبری در سطح جهانی ارائه می دهند.

پروفسور تیمور هان گور با بیان اینکه بنای اولیه سایر دانشگاه های ترکیه، دانشگاه حاجت تپه است، اظهار کرد: پتانسیل مناسبی در این دانشگاه برای گسترش همکاری در زمینه های علمی و پژوهشی با سایر دانشگاه های جهان وجود دارد و دانشگاه آزاد اسلامی یکی از اولویت های ما در این زمینه است.

وی با تاکید بر انعقاد یک تفاهم نامه کلی بین دانشگاه حاجت تپه و دانشگاه های آزاد ایران به نمایندگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه ادامه داد: بین دپارتمان های مختلف در رشته های خاص در چهارچوب این توافق نامه مراودت علمی گسترش می یابد.

تیمور هان گور با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید به دور از جناح گیری های سیاسی عمل کنند، گفت: دانشگاه حاجت تپه ترکیه در زمینه رشته های پزشکی دارای رتبه 287 دنیا است و در این باره می تواند همکاری مناسبی با دانشگاه آزاد ارومیه که احساس می شود در زمینه رشته های پزشکی نیاز بیش تری دارد، داشته باشد.





با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی جوان پرس، تاریخ 18 اسفند 95، کد مطلب: 102415: www.javanpress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین