پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۷۹۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
شرکت بوئینگ در بیانیه ای اعلام کرد که فروش ۳۰فروند هواپیما به شرکت هواپیمایی آسمان ایران در حدود ۱۸ هزار فرصت شغلی در آمریکا ایجاد می کند.

شعارسال: به نقل از سی ان ان، در حالی شرکت بوئینگ دیروز قرارداد فروش ۳۰ فروند هواپیمای ۷۳۷ مکث را با شرکت هواپیمایی آسمان ایران به ارزش ۳ میلیارد دلار امضاء کرد که مقامات آمریکایی به اظهار نظر جالبی در مورد این قرار داد پرداختند؛ ضمن اینکه این قرار داد حق خرید ۳۰ فروند هواپیمای دیگر را به شرکت آسمان می دهد.

بر همین اساس شرکت بوئینگ در بیانیه ای اعلام کرد طبق اظهارات وزارت بازرگانی ایالات متحده، فروش هواپیما در این مقیاس به ایران باعث ایجاد تقریبا ۱۸ هزار فرصت شغلی در آمریکا می شود و هواپیماهای فروخته شده از سال ۲۰۲۲ میلادی به شرکت آسمان ایران تحویل داده می شوند.

این در حالی است که این یادداشت تفاهم، دومین قرارداد بزرگ بوئینگ با شرکت های هواپیمایی ایران از بعد از رفع تحریم ها در ماه ژوئن ۲۰۱۶ میلادی محسوب می شود.

البته تفاهم نامه شرکت آسمان باید مهر تائید وزارت خزانه داری آمریکا را پای خود داشته باشد تا به قرارداد تبدیل شود.

اگرچه شرکت بوئینگ اعلام کرده که این قرار داد تحت اختیارات دولت آمریکا مذاکره شده است اما نیاز به صدور مجوز از سوی وزارت خزانه داری آمریکا(اوفک) را دارد.

بر پایه این گزارش، مذاکره کنندگانی هم از شرکت اروپایی هواپیما سازی ای تی آر برای نهایی کردن قرار داد فروش ۲۰ فروند هواپیما به ایران ایر در تهران حضور دارند و اولین هواپیمای شرکت ای تی آر در تولز فرانسه هفته ها قبل بر روی زمین نشسته و منتظر تکمیل مذاکرات به منظور تحویل به ایران است.

این قرارداد در مورد تامین قطعات و موتور همچنان موارد ابهامی را دارد و مقامات ایرانی اعلام کرده اند که نهایی کردن این قرار داد مشروط به نگهداری بلند مدت و تامین قطعات موتور از سوی شرکت آی تی آر است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 16فروردین1396، کدخبر: 3944890: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
0
0
چقدر بدبختی برای ما؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین