پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۰۴۳
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
یک میلیون و 460 هزار مسافر طی نوروز امسال از جاذبه‌های گردشگری طبس بازدید کردند که نسبت به پارسال 15 درصد افزایش دارد و از این تعداد، 760 هزار نفر در این شهرستان اسکان یافتند؛ 130 توریست خارجی نیز در بین مسافران بودند؛ 70 درصد میهمانان نوروزی که در مدارس استان اسکان یافتند مربوط به طبس است.

شعار سال: شهرستان طبس به دلیل موقعیت جغرافیایی، شرایط اقلیمی، مذهبی، فرهنگی و تاریخی خود همواره مورد استقبال بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی در ایام مختلف سال به‌ویژه تعطیلات نوروز قرار می‌گیرد.

براساس اعلام مسئولان مربوطه، طی ایام نوروز 1396 بیش از یک میلیون و 460 هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری شهرستان طبس بازدید کردند که نسبت به عید پارسال 15 درصد افزایش یافته است.

از این تعداد بیش از 760 هزار نفر در فضاهای اقامتی شهرستان طبس مانند هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، چادرهای مسافرتی و کمپ‌های موقت اسکان یافته‌اند.

در شهرستان طبس، بیشترین بازدید از باغ تاریخی گلشن و بیشترین اقامت در حاشیه میدان آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) بوده است.

طی این مدت، 130 توریست خارجی از کشورهای آلمان، اتریش و سوئد نیز از جاذبه‌های گردشگری طبس بازدید کردند.

آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم اعلام کرده که 70 درصد میهمانان نوروزی که در مدارس استان اسکان یافتند، مربوط به شهرستان طبس بوده است؛ طی نوروز امسال 41 هزار نفر مسافر در 470 کلاس 70 آموزشگاه شهرستان طبس اسکان یافتند.

بیش از ۱۵۴ هزار نفر هم 6 بقعه متبرکه امامزادگان در شهرستان طبس را زیارت کردند که از این تعداد بیش از 6 هزار نفر در زائرسراها و مهمانسراهای این بقاع متبرکه اسکان یافته‌اند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی گلشن، تاریخ 16 فروردین 96، کد مطلب: 22631: www.golshantabas.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین