پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۹۲۵
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۱
مدیرعامل ایران‌ایر گفت: اگر همه شرایط لحاظ شود، اولین بوئینگ امکان دارد تا یک یا یک ماه و نیم دیگر به ما تحویل داده شود.
شعار سال: فرهاد پرورش امروز در مراسم امضای قرارداد نهایی با شرکت ای‌تی‌آر در پاسخ به سوالی درباره ورود نخستین بویینگ خریداری شده به ایران، اظهار داشت: کمپانی بوئینگ پیشنهادی به ما داشته است.

وی با بیان این که براساس قرارداد با بوئینگ، اولین هواپیمای بوئینگ 777 ایران ایر در اردیبهشت 97 تحویل داده می شود، اما شرکت بوئینگ به تازگی پیشنهادی به ما داده است، افزود: براساس اصولی که در همه قراردادها وجود دارد، زمانی که ایرلاینی به دلایلی توانایی دریافت هواپیمای خود را نداشته باشد، شرکت هواپیماساز این فروند ساخته شده را به دیگر ایرلاین‌ها پیشنهاد می‌کند.

مدیرعامل ایران‌ایر تصریح کرد: یکی از هواپیماهایی که شرکت ترکیش‌ایرلاینز خواسته بوده، بوئینگ777 است که بنا به دلایلی از دریافت آنها امتناع کرده است. این هواپیما، مشابه هواپیمایی است که ما سفارش دادیم.

پرورش با بیان این‌که به همین دلیل بوئینگ به ما پیشنهاد دریافت این هواپیما را داده است، عنوان کرد: این موضوع را به‌طور معمول به همه شرکت‌ها می‌گویند و امر ساده‌ای است که اگر یک شرکتی هواپیمایی را نخواهد، می‌توانند به کمپانی دیگر اعلام کنند.

وی با بیان این‌که ما در حال مذاکره با بوئینگ هستیم، متذکر شد: در حال حاضر نمایندگان بوئینگ در ایران هستند. اگر به نتیجه برسیم، در مورد فاکتورها و پارامترهایی که مترتب است، بررسی‌هایی خواهیم داشت. ما باید با منافع خود را پیش‌بینی و حفظ کنیم.

مدیرعامل ایران‌ایر تاکید کرد: اگر همه شرایط لحاظ شود، این هواپیما امکان دارد تا یک ماه یا یک ماه و نیم دیگر به ما تحویل داده شود.

پرورش در ادامه گفت: براساس آمارها، هواپیمای ایرباس ۳۲۱ وارد شده به ناوگان ایران در طول هفته‌های گذشته ۸۱۷ پرواز داشته که در جریان آن بیش از ۶۸ هزار مسافر جابه‌جا شده‌اند.

وی یادآور شد: این هنوز فاصله‌ای جدی با ایده‌آل‌های ما دارد، چراکه این هواپیمای مدرن امکان این را خواهد داشت که در طول شبانه‌روز ۱۴ ساعت فعالیت کند.

مدیرعامل ایران‌ایر درباره وضعیت ایرباس ۳۳۰ خریداری شده از سوی ایران‌ایر نیز تصریح کرد: هواپیمای دوم وارد شده به ایران تاکنون حدود ۱۵۱ ساعت پرواز داشته و هواپیمای دوم نیز ۵۵ ساعت پرواز را به ثبت رسانده است.

پرورش عنوان کرد: این را در نظر داشت که ما هنوز بسیاری از این پروازها را با وجود معلمان خلبان فرانسوی انجام می‌دهیم که طبق توافق‌های بین‌المللی باید در پروازهای نخست حضور داشته باشند. ایران‌ایر به طور همزمان آموزش ۲۹ خلبان و کمک خلبان را برای استفاده از این هواپیماها آغاز کرده است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 24 فروردین 1396، کد مطلب: 654294، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین