پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۱۰۲
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷
گروه نرم افزاری شونیکو فعال در اهواز با حضور نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی اقدام به معرفی نرم افزار "سیار" نمود.

شعارسال: در نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی امسال در بخش نرم افزارهای تلفن همراه با یک گروه اهواز آشنا شدیم که علی رغم جوانی ایده های بزرگی داشته و برخی را عملیاتی کرده بودند. گروه برنامه نویسی شونیکو با همکاری آقایان علیرضا هوشمندفر و محمدرضا توکل فرد نمایندگان اهواز در این نمایشگاه بودند که نرم افزار تولیدی خود با عنوان "سیار" را به نمایش گذاشته و به معرفی آن پرداختند. با این گروه نرم افزاری گفتگویی داشتیم که میتوانید در ادامه بخوانید.

لطفا درباره نرم افزار تولیدی خود توضیحاتی بفرمائید.

نرم افزاری به نام " تیم سیار " ساختیم که مربوط به شغل‌های سیار است. خیلی وقت در خانه پیش آمده برق مشکل پیدا کنه ونیاز به برق کار یا لوله‌کش داشته باشیم.اولین کارما این است که یک برق کار یا لوله کش پیدا کنیم بعد ببینیم کیفیت کارش چطوره یا قیمتش مناسب هست یا خیر سپس مشکل ایجاد شده را رفع کنیم.

در نرم افزار سیار همه شغل‌ها و رده‌های صنفی جمع‌آوری شده و فرد در این نرم افزار با انتخاب شهر مثلا رده برق را انتخاب و بر اساس رتبه و سایر گزینه ها یکی از آنها را انتخاب سپس درخواست دهد.در آپدیت بعدی سرویس اطمینان مبنی بر رضایت از کار، مناسب بودن قیمت و سایر موارد اضافه می‌شود.

در صورتی که مشکل مخاطب رفع نشود چه اقدامی انجام می‌دهید؟

ما متخصص دیگری را می فرستیم اگر مشکل حل شد که هیچ اما اگر مشکل حل نشود تمام هزینه دریافتی را به فرد پس می‌دهیم.

این نرم‌افزار ظرف چه مدت زمانی ساخته شد؟

نرم افزار " تیم سیار " ظرف دوماه ساخته شد.

وضعیت این نرم‌افزار از نظر جذب مخاطب چگونه است؟

این نرم افزارها نسبت به بازی دانلود کمتری دارند اما وقتی جایگاه خود را بین مردم پیدا کنند با رشد خوبی همراه هستند البته در طول دو ماه گذشته 300 دانلود بدون هیچ‌گونه تبلیغاتی داشته است.

گستره کاری این نرم‌افزار در کشور به چه صورتی است؟

در حال حاضر در مراکز استان‌ها فعالیت می کنیم و 1300 نفر متخصص داریم.

مخاطب چه مشاغلی را می‌تواند در این نرم‌افزار پیدا کند؟

35 تا 40 رده شغلی مختلف در این اپ (کارهای خدماتی)وجود دارد. در این نرم‌افزار مشاغلی مانند جوشکا، بنا و این قبیل مشاغل پوشش داده می‌شود اما برخی از مشاغل مانند سوپر مارکت‌ها که نیاز به مراجعه دارند در سایر ثبت نشده است.

ایده تولید محصول " تیم سیار " چگونه به ذهنتان رسید؟

ما مشاهده می‌کردیم که تعدادی متخصص ها هستند که کار بلد هستند اما به دلیل نبود بازار کار به مشاغل کاذب مانند رانندگی تاکسی یا دست فروشی روی آورده‌اند. ما بر این شدیم برای کسانی که کار خدماتی انجام می‌دهند اما بازار کار ندارند بستری را فراهم کنیم که بتوانند کارشان را به این صورت تبلیغ کنند. چهار دانشجو دهه هفتادی بودیم که بدون هیچ حامی و حمایت‌کننده‌ای استارت را زدیم و تا احال حاضر نیز از سوی هیچ نهاد یا شرکتی حمایتی نشدیم. امیدوار هستیم که با این اقدام شاهد کاهش بیکاری در سطح جامعه باشیم.

آیا محصول ساخته شده مشابه خارجی هم دارد؟

خیر هیچ نمونه کپی خارجی و ایرانی در دنیا مثل این اپ وجود ندارد و ما در این کار منحصر به فرد هستیم. البته سایت‌هایی مثل سایت جهانی یل yell که می توانید کار خود را تبلیغ کنید یا رستوران‌ها و غیره وجود دارد اما مخصوص همه کسب و کارهاست مثلا از رستورانی رضایت داشته باشند و نظرشان را در آن سایت نسبت به رستوران ثبت می‌کنند اما مراجعه و درخواست ندارد به همین دلیل سیار از بابت نوع ارائه نمونه مشابه‌ای ندارد.

عمده مشکلات شما چیست؟

به خاطر نیروی کار کم زمان طولانی‌تری در تولید نرم افزار صرف شد. برای تبلیغات و گسترش حوزه کاری در کل کشور نیاز به سرمایه گذار داشتیم که تا کنون کسی پیدا نشده است و برای سرویس های آینده نیاز به نیروی جدید هست که سرمایه اولیه لازم دارد.

چه نهاد یا سازمانی می‌تواند در توسعه کار شما کمک کند؟

ارگانی که خیلی می تواند به ما کمک کند سازمان فنی و حرفه ای هست. فنی و حرفه ای یک سری مدارک مثل جوشکاری برق کاری و غیره ارائه می دهد و اگر با ما تعامل داشته باشد و متخصصان خود را به ما معرفی کند ما آنها را به سرویس اطمینان خودمان اضافه می کنیم که با این فرآیند نه تنها کاربر بیشتری به نرم افزار اطمینان پیدا می‌کند بلکه این نرم افزار می‌تواند برای متخصصانی که بازار کار ندارند کار ایجاد کند.

چرا سازمان فنی و حرفه‌ای با شما تعامل ندارد؟

گفتند باید شرکت رسمی و معتبری باشید و ما هنوز شرکت را ثبت نکرده‌ایم و مراحل اداری آن طی نشده زیرا برای کار ثبت هزینه‌هایی را باید متحمل شد و چون ما دانشجو هستیم توانایی مالی برای ثبت وجود ندارد.

سابقه شما در زمینه ساخت نرم‌افزار چند سال است؟

اولین تجربه‌ ما در اپ موبایل است اما یکی از اعضا تجربه در اپلیکیشن بازی دارد که توانست یک بازی آنلاین و یک بازی دو بعدی و یک بازی سه بعدی تولید کند.

چه برنامه‌ ای برای آینده دارید؟

تصمیم داریم هم در حوزه گیم و هم اپلیکیشن گام برداریم و در زمینه "سیار" هم برنامه هایی داریم که برنامه اصلی ما فعلا افزودن سرویس اطمینان است.

سخن پایانی؟

ما به حمایت نیاز داریم و پروژه تیم "سیار" صرفا برای یک استان و شهر خاص نیست خیلی گسترده و در سطح کشور قابلیت کار را دارد اما به حمایت مالی و معنوی نیاز دارد. مسئولان می توانند در زمینه گرفتن مجوزها تا سایر مراحل کمک کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت عروج، تاریخ انتشار: 6 اسفند1395، کدخبر: 3908 : www.oruj.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین