پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۸۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
یک مقام مسئول سازمان هواپیمایی کشوری گفت: براساس مطالعات صورت گرفته، شرکت‌های هواپیمایی ایرانی مایل به استفاده از هواپیماهایی از نوع بوئینگ ۷۳۷ و ایرباس ۳۲۰ و همچنین همکاری با سرمایه‌گذاران به صورت اجاره و خرید هواپیما هستند.

شعار سال: محمد سعید شرفی که در نشست همکاری مشترک ایران و ایتالیا در حوزه‌های زیربنایی حضور یافته بود، درباره توسعه حمل و نقل هوایی، هوانوردی عمومی، تجارت هوانوردی، ارائه خدمات ناوبری هوایی، ایرترافیک فاینانس، تعمیرات سنگین هواپیما، گراند هندلینگ، بیمه و غیره به ایراد سخنرانی پرداخت.
مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: به طور حتم تحریم‌های صورت گرفته علیه صنعت حمل و نقل هوایی ایران در 30 سال گذشته فرصت مناسبی را در اختیار سرمایه‌گذاران خارجی قرار می‌دهد تا از این پس از بازار بکر و قابل توجه صنعت هوانوردی ایران استفاده کنند.
شرفی به زیرساخت‌های صنعت حمل و نقل هوایی اشاره کرد و گفت: شرکت‌های هواپیمایی یکی از بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران خارجی به شمار می‌رود و از آنجا که میانگین سن ناوگان هوایی کشور حدود 20 سال است برای رقابت با رقبای منطقه و رشد چشمگیر مسافر، برای یک دهه آینده نیازمند 400 فروند هواپیما به طور عمده از نوع جت منطقه‌ای و هواپیماهای میان برد هستیم.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: به همین منظور براساس مطالعات صورت گرفته شرکت‌های هواپیمایی ایرانی مایل به استفاده از هواپیماهایی از نوع بوئینگ 737 و ایرباس 320 و همچنین همکاری با سرمایه‌گذاران به صورت اجاره و خرید هواپیما هستند.

وی‌ بیان کرد: به دلیل وجود 45 فرودگاه کم ترافیک فرصت مناسبی برای ورود سرمایه‌گذاران در حوزه هوانوردی عمومی به شمار می‌رود.

شرفی افزود: با وجود 200 شرکت در حوزه هوانوردی عمومی و ساخت برخی از قطعات هواپیماها و همچنین علاقه‌مندی تجار و صاحبان مشاغل به استفاده از هواپیماهای اختصاصی همچنین به دلیل پهناور بودن ایران سرمایه گذاری در حوزه هوانوردی عمومی نیز می‌تواند فرصت مناسبی پیش روی سرمایه گذاران خارجی قرار دهد.
وی خواستار همکاری‌های آموزشی، ارائه خدمات ناوبری هوانوردی شد و گفت: در حال حاضر بسیاری از شرکت های خارجی مایل به حضور در سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف هوانوردی ایران از جمله بیمه، فاینانس، تعمیرات سنگین هواپیما و غیره هستند و طی هفته‌های اخیر مذاکراتی با شرکت‌هایی از کشورهای آلمان، فرانسه و ایرلند صورت گرفته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 26 آذر 1394، کد مطلب: 13940926000451: www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین