پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۵۵۷
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
روز جمعه محمد باقر قالیباف یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری به جای پاسخ دادن به پرسشی در باره مسایل فرهنگی در دومین مناظره کاندیداها، ترجیح داد یک ضربه جانانه به حیثیت دولت روحانی بزند .

شعارسال: روز جمعه محمد باقر قالیباف یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری به جای پاسخ دادن به پرسشی در باره مسایل فرهنگی در دومین مناظره کاندیداها، ترجیح داد یک ضربه جانانه به حیثیت دولت روحانی بزند . این کاندیدای ریاست جمهوری که نقش مخالفان سرمایه داران را بر دوش گرفته و با تکه تکه کردن ایرانیان به 4 درصد و 96 درصد می خواهد در نقش مدافع تهیدستان ظاهر شود به روحانی گفت : آیا با وزیری که تجارت پوشاک می کند می توان فرهنگ را تقویت کرد ؟پاسخ معاون اول به قالی باف اما به نظر کسانی که مناظره را شنیدند متقاعد کننده نبود و کار را بدتر کرد .

جهانگیری گفت او یک دختر فوق لیسانس است که تجارتش 200 میلیون تومان ارزش دارد و دولت را مظلوم قلمداد کرد که البته این جواب در جامعه ایرانی جواب خوبی نبود . کارشناسان باور دارند جهانگیری می توانست با طرح یک مساله که از یک طرف جواب رقیب را داده باشد و از سوی دیگر به یک مساله همیشگی جواب دهد به این موضوع یک اندازه بزرگ بدهد و آن را یک مساله ملی کند .او می توانست از قالی باف بپرسد ،فرزندان شما چه کسبی دارند و چه کار می کنند و حتی پا فراتر گذاشته و بپرسد فرزندان مقامهای ایرانی چه می کنند ؟واقعیت این است که در ایران به دلیل اندازه بزرگ حکومت و دولت ،صدها مقام عالیرتبه در بخش های لشکری و کشوری فعالیت دارند که بیشتر آنها میان سالی را پشت سر گذاشته و فرزندانشان در سن کار و فعالیت قرار دارند . آیا فرزندان مقامهای حکومتی در ایرانمی توانند فعالیت اقتصادی کنند یا باید فقط به شغل حقوق بگیری قانع باشند و اگر قانع نشدند و خواستند با توجه به هوش واستعداد و خواسته خود به تجارت روی بیاورند باید مقامهای حکومتی سد راه آنها بشوند؟همین الان خوب است به طور مثال فهرستی از فرزندان مقامهای لشکری و کشوری ،حکومتی و دولتی منتشر شود که شغل و میزان درآمد آنها را نشان دهد و برای یک بار به این پرسش جواب داده شود که فرزندان مقامهای دولتی و حکومتی چه کار ی داشته باشند خوب است ؟ به طور مثال اگر فرزند یک مقام دولتی که الان وزیر بخش نفت است با سعی و کوشش خود در بخش بازرگانی و در یک بنگاه خصوصی یا دولتی موفقیتی داشته باشد که بدون رانت بوده است این اتفاق ناخوشایندی است ؟ فرزندان هزاران مدیر دولتی و حکومتی اگر همراه با پدر خود تجربه ای کسب کنند و از آن تجربه برای کامیابی استفاده کنند چه باید کرد ؟این البته یک معضل در ایران شده است که برخی افراد با اندیشه های عجیب مشاوران خوداز هر ترفندی برای بیرون راندن رقیب از صحنه رقابت استفاده می کنند و شرایط جامعه را ناامن می کنند . اگر فرزندان و یا اعضای فامیل یک وزیر ،یک وکیل ،یک مدیررده بالا در یک بنگاه و سازمان نباید تا وقتی پدرش مسوولیت دارد رشد را تجربه کند چه باید بکند؟آیا باید آنها را از کشور خارج کرد و آنگاه نشست و گفت ،فرزند شما الان در کدام کشور است و چرا از ایران رفته است رفتارهای شفاف گرایانه یک رخداد شریف در جامعه های مدرن است که مقامها و مناصب دولتی برای هر فردی تنها درسپری کردن مقدمات فراهم می شود و خوب هم هست که معلوم شود چه کسی از رانت استفاده کرده است و البته در ان جامعه ها هیچ پنهانکاری وجود ندارد وچیزی پنهان نمی ماند اما در کشوری مثل ایران که مقدمات کار برای شفاف سازی آماده نیست چه می توان کرد؟

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی ساعت 24، تاریخ انتشار 16 اردیبهشت 96، کدمطلب: 259600، www.saat24.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین