پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۶۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۲
محققان دریافتند برای هر ۳۰ دقیقه زمان بازی با صفحه‌های نمایش دستی مانند موبایل یا تبلت، کودک ۴۹ درصد بیشتر در معرض خطر تاخیر در صحبت کردن قرار می‌گیرد.
شعار سال: به نقل از ایندیپندنت؛ محققان هشدار داده‌اند اگر سرگرمی کودک نوپا صرف مقدار زیادی از زمان برای بازی با تلفن همراه یا تبلت باشد، این امر ممکن است شروع به صحبت کردن کودک را به تأخیر بیاندازد.

نتایج تحقیقات جدید در نشست سالانه علمی تخصصی اطفال در سان فرانسیسکو، نشان می‌دهد برای هر 30 دقیقه‌ در روز که یک کودک صرف نگاه کردن به یک صفحه نمایش دستی مانند موبایل یا تبلت می‌کند، خطر تاخیر در گفتار وی، 50 درصد افزایش می‌یابد.

محققان 894 کودک بین شش ماه تا دو ساله را در مرکزی در تورنتو طی یک دوره سه ساله مورد مطالعه قرار دادند؛ والدین این کودکان اظهار داشتند؛ یک چک آپ 18 ماهه، توسط خود آنها نشان می‌دهد 20 درصد از کودکان تقریبا 28 دقیقه در روز با یک صفحه نمایش دستی مانند موبایل یا تبلت بازی می‌کنند.

با استفاده از یک ابزار غربالگری، محققان دریافتند زمانی که کودک در روز صرف بازی با صفحه‌های نمایش دستی می‌کند، بیشترین تاثیر را در رُشد گفتار کودک دارد و این مرحله را به تأخیر می‌اندازد.

با مطالعات فعلی این نتیجه حاصل شده که برای هر30 دقیقه زمان بازی، کودک 49 درصد بیشتر در معرض خطر تاخیر در صحبت کردن قرار می‌گیرد.

دکتر کاترین بریکن، محقق ارشد و متخصص اطفال در کالیفرنیا، گفت: "اگرچه دستورالعمل‌های زیادی برای محدود کردن زمان بازی با صفحه نمایش برای کودکان وجود دارد اما معتقدیم که امروزه استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت برای کودکان خردسال تبدیل به امری کاملا طبیعی شده است؛ با این حال از سیاست‌های اخیری که توسط آکادمی اطفال آمریکا اتخاذ شده مبنی بر اینکه استفاده از هر نوع ابزار دارای صفحه نمایش در کودکان کمتر از 18 ماه ممنوع شود، حمایت خواهد شد."

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری سلامت ایرانیان (سینا نیوز)، تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 424796، www.sinanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
0
0
تا اندازه ای قبول دارم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین