پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۶۸۳
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
در حال حاضر دانشمندان برای درک بهتر اینکه چرا عده‌ای به اگزمای آتوپیک، خشکی پوست که اغلب بر روی دست، آرنج‌ها، پشت زانوها و صورت و پوست سر در کودکان ظاهر می‌شود، بررسی‌هایی کرده‌اند و به نتایجی رسیده‌اند.
شعار سال: به نقل از ایندیپندنت؛ دانشمندان یک قدم به کشف درمان بهتر برای بیماری اگزما نزدیک‌تر شدند؛ این درمان یک نوع کمبود که مانع طبیعی برای پوست است را به وضعیت دردناکی نزدیک می‌کند.

اگزما باعث می‌شود که پوست خشک، قرمز و دچار خارش شود، یک پنجم کودکان و یک نفر از هر12 بزرگسال در انگلستان دچار اگزما می‌شوند.

تحریک پوستی یا به عبارتی شعله‌ور شدن پوست بدن را می‌توان با کرم‌ها و استروئید درمان کرد، اما در حال حاضر هیچ درمانی برای این اختلال وجود ندارد.

چند سال پیش محققان در دانشگاه داندی، فقدان یک نوع پروتئین پوستی به نامfilaggrin را که یک بیماری پوستی ارثی مربوط به اگزما است، به نام "ایکتیوز ولگاریس" پیدا کرده بودند.

گفته شده جهش‌های ژنتیکی نیز می‌تواند موجب اختلال در filaggrin شود که نقش مهمی در حفاظت از پوست در برابر محرک‌ها بازی می‌کند.

در حال حاضر دانشمندان برای درک بهتر اینکه چرا عده‌ای به اگزمای آتوپیک، خشکی پوست که اغلب بر روی دست، آرنج‌ها، پشت زانوها و صورت و پوست سر در کودکان ظاهر می‌شود، بررسی‌هایی می‌کنند.

نیک رینولدز، استاد پوست در دانشگاه نیوکاسل، گفت: "ما برای اولین بار دریافتیم که از دست دادن پروتئین filaggrin به تنهایی در تغییر پروتئین‌های کلیدی برای تحریک اگزما کافی است؛ این پژوهش، اهمیت کمبود filaggrin که منجر به مشکلات و ایجاد موانع در پوست می‌شود و فرد را مستعد به اگزما می‌کند، را نشان می‌دهد."

استاد رینولدز و تیم او، گفت: این یافته‌ها، در مجله آلرژی و ایمونولوژی بالینی منتشر شده است و می‌تواند به محققان در یافتن دارویی که علل اگزما را درمان می‌کند نه تنها علائم آن را کمک کند.

تحقیقات این گروه از دانشمندان، شامل ایجاد یک مُدل از پوست انسانی در آزمایشگاه بود که با استفاده از تکنیک‌های مولکولی برای ایجاد کمبود filaggrin در موانع پوستی، آزمایش شد؛ سپس دیگر مکانیسم‌های بیولوژیکی تحت تاثیر این پروتئین که کنترل واکنش‌های ساختار سلول و استرس را در دست دارد و می‌تواند باعث التهاب پوستی شود، مطالعه شد.

این مطالعه بسیار به درمان ریشه‌ای بیماری اگزما می‌پردازد نه تنها مدیریت علائم بیماری.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری سلامت ایرانیان (سینا نیوز)، تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 424800، www.sinanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین