پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۷۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران با بیان اینکه حجم واردات کالای پوشاک باعث بیکاری خیاطان ایرانی شده است گفت: زمانی که وزیر دولت به عنوان کسی که خود باید متولی حمایت از تولید باشد، جزو بزرگترین وارداتچی باشد جای تعجب است.

شعارسال: محمدرضا تاجیک، رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران، درباره واردات پوشاک خارجی به کشور گفت: تبعات واردات اقتصاد غیررسمی است. در بحث پوشاک خودمان توانایی در تولید داخل را داریم. بعضی کالاهای استراتژیک در کشور وجود دارد که توانایی تولید آن را نداریم اما کالایی مانند پوشاک توانایی تولید درداخل کشور را دارد و نباید به صورت واردات به کشور بیاید.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران ادامه داد:متأسفانه واردات بزرگترین آسیب را برای کشور دارد. واردات حتی از مبادی رسمی در شرایطی که امکان تولید کالا در داخل کشور وجود دارد می تواند آسیب زیادی به کشور بزند.

تاجیک با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل حجم واردات و بیکاری خیاطان ماهر تعداد زیادی از این صنف به کشورهای ترکیه وچین مهاجرت می کنند تا بیکار نباشد گفت: با واردات رقم بیکاری افزایش می یابد. زمانی که خیاطی توانایی مهاجرت ندارد، در کشور بیکار می مانند.

تاجیک با بیان اینکه دولت های دیگر از تولیدکنندگان خود حمایت می کنند گفت: دولت های کشورهای دیگر در حمایت از کارگرانشان یارانه صادرات پرداخت می کنند.

وی با اشاره به واردات بی رویه و قاچاق کالا گفت: در حال حاضر شرایط در کشور به گونه ای شده است که فروش نفت در کشور 2برابر شده است. زمانی که نفت فروخته می شود به ازای آن ارز گرفته می شود. این ارز می تواند وارد کشور شود یا خیر؟بخش عمده منابع حال از فروش نفت به کالاهای وارداتی اختصاص می یابد.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران با تأکید بر اینکه ایجاد اشتغال اصلاح سیاست های کلان اقتصادی را می طلبد گفت: مگر می شود سیاست های عجیب مالیاتی داشته باشیم و توقع این را داشته باشیم که سرمایه گذار یا تولید کننده رغبت تولید داشته باشند. فریز شدن نرخ ارز بلای تولید است. در 4 سال گذشته رقمی حدود 100 درصد تورم داشتیم، در صورتی که نرخ ارز فریز بوده است. فریز کردن نرخ ارز دادن یارانه به تولید کننده خارجی است. اگر میزان تعرفه گمرک کاهش و نرخ ارز واقعی شود تولید رونق و قاچاق کاهش می یابد.

تاجیک با بیان اینکه از دولتمردان انتظار حمایت از تولید ملی را داشتیم گفت: اینکه وزیرکابینه خود خلاف تولید حرکت می کند، باعث تعجب است. انتظاری که از وزرای دولت است از مردم عادی نیست. خطای وزیر در بحث واردات خطای ملی بود. برخورد باید قاطعانه باشد. اعلام کردند که واردات از مبادی رسمی بوده است، حتی اگر چنین باشد باز هم جای تعجب دارد. دولت به عنوان کسی که خود باید متولی حمایت از تولید باشد، جزو بزرگترین وارداتچی باشد نظم بازار تولید بهم می رسد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 18اردیبهشت1396، کدخبر: 1401128: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
0
0
واردات پوشاک خیاط ها را بیکار نکرد، این نابسامانی بازار و قیمت های هر دنبیل بود که اونها رو بیکار کرد. وقتی برای دوخت یک پیراهن ساده 50 هزار تومان دستمزد می گرفتند، شما چه انتظاری داشتید؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین