پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۱۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: تا پایان امسال یک هزار میلیارد تومان محصول توسط وزارت بهداشت، از شرکت‌های دانش‌بنیان خریداری می‌شود.

شعار سال: حسین وطن پور با اشاره به برخی از محصولات که تاییدیه‌ها و گواهی‌نامه‌های استاندارد از سازمان غذا و دارودارند، اما به دلیل وجود مشکلاتی در بازار فروش، به فروش نمی‌رسند، اظهار کرد: مصرف کننده این محصولات در سطح دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها وزارت بهداشت است که با مصوبه شورای فناوری برای کل کشور، تا پایان امسال از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان خریداری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید ارتباط تنگاتنگی با فناوری داشته باشند، اعلام کرد: در حال حاضر باید از تحقیقات و پژوهش‌هایی که در سطح دانشگاه‌ها انجام می‌شود حمایت کنیم و استعدادها و توانمندی‌های جوانان کشور را شناسایی کنیم تا بتوانیم در کنار دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، محصولات تولید کرده و این محصولات را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کنیم.

وی افزود: با تجاری‌سازی محصولات حاصل از استعداد جوانان، از خروج ارز و نخبگان کشور جلوگیری می‌شود. در نتیجهاین عمل درآمدزایی کشور افزایش یافته و غرور ملی ایجاد می‌شود. باید دانش و محصول را کنار یکدیگر تولید کنیم، چرا که در این حالت با یک تیر، دو نشان زده می‌شود.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه 18 هزار عضو هیات علمی در دانشگاه‌ها وجود دارند، گفت: از بین این تعداد 235 نفر در شرکت‌های فناور دانش‌بنیان مشغول فعالیتهستند. اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها باید در جوانان ایجاد انگیزه کرده و جوانان را به عنوان سرمایه در دانشگاه‌ها حفظ کنند. همچنین پژوهش‌ها و تحقیقات فناوری باید ارتقاء داده شوند تا نخبگان در کشور ماندگار شوند.

وی با اشاره به این مطلب که باید بحث فناوری در دانشگاه‌ها گسترش داده شود، افزود: دانشگاه همواره محل حل مشکلات و مسائل کشور بوده است، در طول 15 سال که بحث فناوری در کشور مطرح است، باید با اهتمام جدی نقش دانشگاه‌ها را با فناوری پر رنگتر کنیم.

وطن پور در خصوص صندوق فناوری که در راستای افزایش ارتباط دانشگاه با صنعت است، گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در کنار بخش‌های علمی و دانشگاهی می‌توانند از این صندوق‌ها استفاده کنند. لذا کل دانشگاه‌های یک استان می‌توانند تا سقف 49 درصد و بخش صنایع منطقه تا 51 درصد از این صندوق‌ها سهم داشته باشند.

وی با بیان اینکه سه درصد بودجهتخصیص یافته به سازمان‌های دولتیبه حوزه فناوری و تحقیقات اختصاص می‌یابد، اظهار کرد: تاسیس صندوق‌های فناوری، در برنامه ششم امسال در مجلس شورای اسلامیتصویب شده است که می ‌توان این صندوق‌ها را برای حمایت از فناوری توسعه داد.

وی با اشاره به ویژگی دانش‌بنیان در جامعه تصریحکرد: دانش‌بنیان‌ها ارزش افزوده‌بالایی دارند و کهنه نمی‌شوند، در این راستا فرهنگ‌سازی خوبی در دانشگاه‌های کشور انجام شده است که می‌توان از این شرکت‌ها در اشتغال‌زایی بهره برد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار 28 اردیبهشت 96، کد مطلب: 96022918456: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
0
0
ان شاالله که مونتاژ نباشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین