پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خرسان جنوبی گفت: متاسفانه با وجود خدمات شایسته و زیاد « آیت الله محمد هادی هادوی» در منطقه، اهتمام لازم برای معرفی این عالم انجام نشده است.

شعار سال: حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی در همایش بزرگداشت عالم وارسته «آیت الله محمد هادی هادوی»، اظهار کرد: جای بسی تاسف است که تاکنون فقط یک مدرسه به نام این شخصیت بزرگ نامگذاری شده است.

وی با اشاره به دیگرعلمای برجسته خراسان جنوبی مانند آیت الله طهامی، آیت الله سعیدی و...، بیان کرد: در استان افراد زیادی هستند که خدمات شایسته‌ای انجام داده‌اند اما، ما نه تنها از آن‌ها به طور شایسته تقدیر نکرده‌ایم، بلکه خدمات آن‌ها به خوبی به جامعه معرفی نشده است.

حجت الاسلام گرایلی با بیان اینکه باید برای این عالمان بزرگوار همایش‌های ملی برگزار شود، تصریح کرد: برگزاری این همایش‌ها و خدمت رسانی به علمای منطقه‌ای زمینه‌ای برای معرفی فرهنگ واقعی وقف در راستای برطرف کردن نیاز‌های جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خرسان جنوبی ادامه داد: شخصیت‌هایی که اموالی داشته و بنا بر ضرورت جامعه آن‌ها را وقف کرده‌اند، ‌‌نهایت عمق نگاه سیاسی شان را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه اگر بیرجند و خراسان جنوبی به عنوان شهری فرهنگی شناخته می‌شود به دلیل کثرت دانشجو نیست، اظهار کرد: فرهنگی بودن بیرجند به دلیل حضور علمای برجسته‌ای است که در این استان اقدامات و خدمات شایسته‌ای انجام داده‌اند.

حجت الاسلام گرایلی در توضیح شخصیت «آیت الله محمد هادی هادوی»، بیان کرد: این عالم وارسته یکی از چهار نفر علمای طراز اول بوده که از طرف مراجع تقلید برای نظارت بر متمم قانون اساسی مشروطیت تعیین شده اما کمتر در جامعه معرفی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خرسان جنوبی افزود: یکی از چهره‌های فرهنگی که به عنوان پدر خیرات و مبرات استان از وی یاد می‌شود، «آیت الله شیخ محمد هادی هاودی بیرجندی» است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند نیز در این مراسم با اشاره به درجات عالم در دنیا و آخرت، بیان کرد: عالمان در دنیا عامل نوربوده و در آخرت شفاعت می‌کنند.

حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی با بیان اینکه عالمان در جامعه حیات و زندگی می‌دهند، افزود: اگر گفته می‌شود عالم شفاعت می‌کند، بر اساس واقعیت و جایگاه علمی و عملی آن‌ها است که در جامعه زیبایی ایجاد می‌کنند.

وی عالمان را سرمایه‌های اجتماعی دانست و گفت: باید این سرمایه‌ها زنده کرده و از آن‌ها در مراحل زندگی الگوبرداری کنیم.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به آیت الله محمد هادی هادوی، بیان کرد: یکی از ویژگی‌های این عالم بزرگوار، نگاه آگاهانه به دین اسلام بوده که کتابی تحت عنوان «مائده محمدیه» نوشته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 26 آذر 1394، کد مطلب: 3002402: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
0
0
متاسفانه این غفلت را باید از کم کاری نهادهای فرهنگی استان محسوب کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین