پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۵۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲
بیست و چهارم فروردین ماه امسال پس از 155 ماه مذاکره بالاخره قرارداد میان هواپیمایی ایران ایر و شرکت ATR برای خرید 20 فروند هواپیمای کوتاه برد ATR72-600 به ارزش 400 میلیون دلار به امضا رسید.

شعار سال: صبح چهارشنبه بالاخره نخستین پرواز یک فروند از هواپیماهای ATR72 ایران ایر از تهران به مشهد انجام شد.

روز بیست و ششم اردیبهشت چهار فروند هواپیمای ATR72-600 در فرانسه به هواپیمایی ایران ایر تحویل داده شد و صبح روز بعد یعنی بیست و هفتم اردیبهشت هر 4 فروند هواپیما در فرودگاه مهرآباد به زمین نشستند.

در حاشیه مراسم ورود این هواپیماها فرهاد پرورش مدیر عامل ایران ایر هدف از خرید هواپیماهای ATR72-600 را استفاده از آن ها در مناطق محروم عنوان کرد و بلافاصله پس از ورود این هواپیماها، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی طی گفتگویی اظهار داشت که هواپیماهای ATR72-600 برای بکارگیری در مناطق دورافتاده کشور به ناوگان هوایی ایران اضافه شدند.

اما هواپیماهای ATR72-600 هما از بیست و هفتم اردیبهشت تا امروز صبح هیچ پروازی انجام ندادند، هواپیماهایی که قیمت هر کدامشان بر اساس قرارداد 400 میلیون دلاری هما و ATR معادل 20 میلیون دلار است و در مجموع با احتساب هر دلار 3 هزار و هفتصد تومان ، می توان گفت که عدم پرواز این 4 فروند هواپیما همانند نگهداری سرمایه ای معادل 296,000,000,000 تومان در آشیانه بوده است.

نکته مهم اینجاست که مدیر عامل هواپیمایی ایران ایر در گفتگویی اعلام کرده بود که پرداخت هر هفت فروند هواپیمای خریداری شده در قالب قرارداد هما با ایرباس و ATR همه نقدی و از محل مصوبه قبلی 330 میلیون دلاری صندوق توسعه ملی انجام شده است و حالا مشخص نیست چرا هواپیماهایی که میلیاردها تومان سرمایه برای خرید آن از کشور خارج شده ، در تمام این مدت پروازی انجام نداده است؟

آیا مشکلی بر سر راه پرواز این هواپیماها بوده که همانند جزئیات قراردادها محرمانه مانده است؟ در هر حال صبح امروز و پس از سه هفته، فقط یک فروند از هواپیماهای ATR72-600 هما نخستین پرواز خود را در مسیر تهران به مشهد انجام داد و هنوز سه فروند دیگر دربند آشیانه هستند، حالا باید منتظر بود و دید وعده مسئولان برای بکارگیری این هواپیماها در مناطق محروم تا چه اندازه عملی خواهد شد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری فرارو، تاریخ انتشار: 17 خرداد 1396، کد مطلب: ۳۱۸۳۲۶: www. fararu.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
0
0
بقول اصفهانی ها حیفه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین