پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۰۶۶
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از نیاز استان به مجتمع تخصصی کودک و نوجوان خبر داد و گفت: در حال حاضر مشکل چشمگیر استان نبود مجتمع تخصصی کودک و نوجوان است که باید ایجاد شود.

شعار سال:  سیدمحمدرضا جوادی یکشنبه 21 خرداد در نشست خبری با موضوع برنامه‌های اوقات فراغت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در تابستان 96، با اشاره به شعار اوقات‌فراغت امسال با عنوان «شادی، بالندگی و خلاقیت» بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در تابستان امسال با 320 عنوان برنامه در محورهای فرهنگی، هنری، ادبی، علمی، دینی، سرگرمی‌های خلاقانه ارائه خدمات دارد.

وی با بیان اینکه افزایش کمی و کیفی در تعداد و نوع برنامه‌های اوقات‌فراغت امسال نسبت به سال گذشته، مهمترین ویژگی برنامه‌های کانون در سالجاری است، عنوان کرد: در تعداد و نوع برنامه‌ها رشد 11 درصدی، در تعداد اعضا و جامعه هدف رشد بیش از 12 درصدی، در تعداد مراکز رشد 2.5 درصدی و رشد 11 درصدی روستاهای تحت پوشش کانون ایجاد شده است.

جوادی به آمار 369 هزار دفعه- نفر شرکت‌کننده در سال 95 در قالب 126 هزار دفعه فعالیت بوده است، اظهار کرد: سال گذشته پیش‌بینی فعالیت 10 درصد بود که با افزایش طول دوره اوقات‌فراغت با رشد 30 درصدی مواجه شدیم.

وی با اشاره به مهمترین عناوین و برنامه‌های کانون در قالب کارگاه‌ها و کلاس‌های این مرکز در تابستان بیان کرد: خوشنویسی، تئاتر، پویانمایی، قصه‌گویی، کتاب و کتابخوانی، روزنامه‌دیواری، نوشتن خلاق، مشاعره، کارگاه نجوم با عنوان «بر بام فلک»، ویژه‌برنامه «بهشتی‌های کوچک» و «مروارید در صدف» با محوریت حجاب و عفاف، کلاس‌های آموزشی لگو، رباتیک و چرتکه با هدف تقویت و رشد ذهن و خلاقیت جامعه هدف، برگزاری اردو و بازی‌های بومی و محلی از جمله برنامه‌های این مرکز است.

جوادی با بیان عناوین برنامه‌های شاخص سال 96 از برگزاری دومین جشنواره پویانمایی ویژه اعضای کانون در سالجاری خبر داد و گفت: سال گذشته نخستین دوره جشنواره با 22 اثر از جامعه سنی 6 تا 16 سال برگزار شد و امسال نیز با توجه به شعار سال به نام تولید و اشتغال و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی در ادامه به برگزاری دیگر جشنواره‌ها در سال 96 اشاره کرد و افزود: دومین جشنواره تئاتر عروسکی با موضوع طنز، جشنواره یادگار ماندگار با موضوع دفاع مقدس و امنیت و آرامش و ایثار و مهربانی، جشنواره کوچه خاطرات با هدف معرفی یک شهید محله از طریق تحقیق و گفتگو با خانواده شهید و کتاب‌سازی توسط اعضا، کارگاه تجربه خلاق با هدف هم‌افزایی بیشتر بین همکاران از جشنواره‌هایی است که در سالجاری برگزار خواهد شد.

جوادی به ایجاد فضای گفتمان‌سازی با توجه به نگاه کانون اشاره کرد و گفت: کانون نیز همراه با دیگر مراکز در کشور در راستای شعار سال و اهمیت آن کارگاه با عنوان «دست‌سازه‌های من» را با هدف ایجاد تفکر تولیدی و ذهن خلاق و پویا با تولید مهمترین نیازهای جامعه هدف که جنبه کاربردی دارند، به این مهم اقدام کرده است.

وی ادامه داد: در راستای نامگذاری هر سال به نام یکی از مفاخر و نامگذاری سال 96 به نام باباطاهر همدانی، کانون برنامه «سرای فیروزه‌ای» را با هدف آشنایی جامعه هدف با شعر و ادب برگزار می‌کند.

جوادی با بیان اینکه کانون در کنار سایر برنامه‌های اجرایی در طول سال با جشنواره‌هایی مانند قصه‌گویی، اذان، دو پنجره با موضوع نقد آثار بزرگان ادبیات حوزه کودک و نوجوان و هفته ملی کودک فعالیت دارد، عنوان کرد: کانون با مشارکت در برنامه‌های ملی و بین‌المللی همچون جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، جشنواره ملی رضوی، تئاتر کودک و نوجوان و دوسالانه کشورها نیز ابتدا به صورت استانی و منطقه‌ای و سپس کشوری حضور دارد.

وی به امکان پوشش و افزایش گستره جامعه هدف با نیازهای خاص اشاره کرد و گفت: سال گذشته نخستین مرکز فراگیر در مرکز شماره 3 کانون راه‌اندازی شد و با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم در سالجاری مرکز دیگری اضافه شود تا کودکان و نوجوانان با شرایط خاص نیز از برنامه‌ها و خدمات کانون بهره‌مند شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به وجود 40 مرکز ثابت، سیار و پستی در سطح استان اشاره کرد و با بیان اینکه مراکز سیار و پستی، روستاها و مناطق کمتر برخوردار را تحت پوشش قرار می‌دهند و با این احتساب بیش از 40 مرکز در سطح استان ارائه خدمات دارند، اظهار کرد: تلاش بر این است تا آغاز سالتحصیلی 96 مرکز سیار شهرستان رزن را به عنوان 41 مرکز در استان افتتاح کنیم و از این طریق 20 روستای دیگر تحت پوشش فعالیت‌های کانون قرار خواهد گرفت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 21خرداد 1396، کدخبر: 48795، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین