پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۳۳۸
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کردستان گفت: بحث بوم‌گردی به واسطه وجود یک سری قوانین خشک و دست و پاگیر در استان ما آن گونه که باید توسعه پیدا نکرده است.

شعار سال: محسن علوی در جلسه کارگروه گردشگری استان در سنندج با اشاره به پنج دستور کار این جلسه اظهار کرد: بحث توسعه گردشگری در استان کردستان با توجه به ظرفیت‌های آن از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است و تحقق آن نیز نیازمند وجود زیرساخت‌ها است.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری یکی از گزینه‌های اصلی در توسعه هر استانی است، گفت: متاسفانه این باور که توسعه گردشگری گزینه اصلی توسعه است هنوز در استان ما شکل نگرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کردستان با تاکید بر اینکه گردشگری با توجه به ماهیت آن جنبه‌های مختلف دارد، اضافه کرد: در جامعه ما یکی از مباحث و جنبه‌های گردشگری مورد اقبال بوم‌گردی است که باید در راستای توسعه آن در استان تلاش شود.

علوی خاطرنشان کرد: بحث بوم‌گردی به واسطه وجود یک سری قوانین خشک و دست و پاگیر در استان ما آن گونه که باید توسعه پیدا نکرده است.

به گفته وی، وجود برخی قوانین خشک مانع ایجاد فضاهای مورد نیاز در بحث بوم‌گردی در استان شده است.

وی با بیان اینکه سایر استان‌ها اقدامات و حرکت‌های بسیار خوبی را در حوزه بوم‌گردی انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: در استان نیز ظرفیت برای توسعه این مهم وجود دارد که البته نیاز به نگاه ویژه برخی بخش‌ها دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کردستان تصریح کرد: در حال حاضر رغبت برای ایجاد کافه رستوران در برخی باغات سطح استان وجود دارد، اما متاسفانه مجوز لازم در این راستا به دلیل قوانین سخت و خشک داده نمی‌شود.

علوی رفع این مشکلات و موانع را در قالب این کارگروه‌ها ضروری دانست و افزود: مسوولان همه بخش‌ها باید به این نتیجه برسند که توسعه کردستان در گرو توجه به توسعه گردشگری است.

وی گفت: اگر بوم‌گردی در باغات استان راه‌اندازی شود قطعا نقش مهمی در توسعه گردشگری و اقتصاد استان خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کردستان با بیان اینکه ما در بحث بوم‌گردی در باغات به هیچ وجه موافق با تخریب نیستیم، اضافه کرد: معتقدیم باید با نظارت کارشناسان فن از دستگاه‌های ذیربط و با تاکید بر حفظ باغات بستر بوم‌گردی را در استان فراهم سازیم.

علوی جذب سرمایه‌گذار را از دیگر شاخص‌های مهم در توسعه هر بخشی دانست و خاطرنشان کرد: چندین پروژه توسعه گردشگری در شهرستان‌های مختلف استان در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: طرح گردشگری دوکانان بانه از جمله این پروژه‌ها است که توسط یک سرمایه‌گذار خارجی در حال اجرا بوده که باید بستر اجرا و بهره‌برداری آن را هرچه زودتر فراهم ساخت.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کردستان گفت: اگر واقعا مسوولان ما در استان به نقش تاثیرگزار توسعه گردشگری در توسعه استان عقیده و باور ندارند، توسعه گردشگری را کاملا حذف کنیم و در غیر این صورت با دید مهربانه‌تری به این بخش نگاه کنند

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 23 خرداد 1396، کد مطلب: ۱۳۹۶۰۳۲۳۰۰۰۸۹۴:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین