پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۵۶۲
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
مدیر کل بحران استانداری فارس از تصویب حدود چهار هزار و ۶۹ میلیلرد ریال اعتبار و تسهیلات برای باسازی مناطق سیل زده فارس خبر داد.

شعار سال: حسن فیاض پور افزود: با پیگیری های انجام شده از طریق وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور، خوشبختانه در جلسه ۳۱ اردیبهشت امسال هیئت وزیران اعتبارات و تسهیلات مورد نیاز برای بازسازی تاسیسات زیربنایی ، اماکن عمومی و دولتی و واحدهای مسکونی شهری و روستایی را تصویب کرد و در تاریخ ششم خرداد ماه به استانداری ابلاغ شد.

وی گفت: بر اساس این مصوبه بالغ بر یک هزار و ۶۶۳ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی سرمایه ای برای بازسازی تاسیسات زیربنایی، کمک های بلاعوض بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی، کمک بلاعوض تامین لوازم خانگی و معیشتی و هزینه های خدمات مدیریت، پشتیبانی و نظارت فنی شامل آواربرداری، حمل مصالح و هزینه های آب و برق و سایر هزینه های واحدهای مسکونی خسارت دیده اختصاص یافت.

مدیر کل بحران استانداری فارس ادامه داد: همچنین دو هزار و ۴۰۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود کارمزد چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری از طریق بانک مرکزی برای بازسازی یک هزار و ۷۲۷ واحد مسکونی شهری و پنج هزار و ۷۶۵ واحد مسکونی روستایی و تعمیر چهار هزار و ۶۰۷ واحد مسکونی شهری و روستایی و تامین لوازم خانگی و معیشتی و همینطور جبران خسارت خودروهای آسیب دیده تصویب و به استان ابلاغ شده است.

فیاض پور بیان کرد: در حال پیگیری ابلاغ و تخصیص اعتبار و تسهیلات توسط سازمان برنامه و بودجه کشور هستیم تا با ابلاغ سازمان برنامه و بودجه کار توزیع آن بین شهرستان ها و موارد خسارت دیده انجام و عملیات بازسازی شروع شود.

وی ادامه داد: توزیع این تسهیلات و اعتبارات بین ۱۴ شهرستان که خسارت کلی تری داشتیم و مابقی شهرستان هایی که در بخش هایی خسارات جزئی داشته اند صورت خواهد گرفت.

مدیر کل بحران استانداری فارس عنوان کرد: این خسارات در ۱۴ شهرستان که خسارت زیاد تری دیده اند از شرق استان قرار دارد تا به جنوب و جنوب شرق نیز ادامه یافته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 24 خرداد 1396، کد مطلب:4004537 : www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین