پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۴۴۵
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
معاون گردشگری کشور گفت: بهتر است مردم برای سفرهای خود مسیرهای سنتی را انتخاب نکنند و مثلا برای دسترسی به شمال کشور از مسیر سمنان عبور و جاذبه‌های جدید را تجربه کنند.

شعار سال: مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: در روزهای اخیر اطلاعیه‌هایی درباره سفر به نقاط مختلف کشور منتشر کردیم که بخشی از آن در باره سفرهای خرداد و تیرماه بود اما در تابستان با وجود اینکه در کشور اقلیم‌های متفاوتی داریم مسافران به دنبال شرایط مناسب برای سفر هستند سعی کردیم تا شرایط مناسب سفر را برای مردم در استان‌ها فراهم کنیم.

وی گفت: مسیرهای سنتی برای سفر هم طولانی است و هم خسته‌کننده و حجم مسافران نیز در آن‌ها زیاد است، به تبع کیفیت خدمات نیز در این مسیرها پایین می‌آید مردم بیشتر به شمال کشور سفر می‌کنند ولی اگر برای دسترسی به شهرهای شمالی کشور مسیر سمنان و جنگل ابر را انتخاب کنند به بخش عمده‌ای از شهرهای شمالی دسترسی پیدا کرده و زیبایی‌های جدیدی را می بینند.

معاون گردشگری گفت: اکنون سایت‌های گردشگری مناسبی برای دریافت اطلاعات مربوط به سفر طراحی شده و در دسترس مردم قرار گرفته شده است که مسیرهای مناسبی را معرفی و مردم را از موقعیت‌های جدید مطلع می‌کند بهتر است که مردم روی مسیرهای سنتی تمرکز نکنند و به سمت انتخاب مسیرهای جدید بروند. این موضوع می‌تواند موجب کاهش بار و حجم سفر در یک منطقه شود و رضایت مندی مسافران را نیز در پی داشته باشد.

رحمانی موحد بیان کرد: در همه جای دنیا محیط‌های طبیعی باید متناسب با زیرساخت‌ها مورد استفاده قرار گیرند و باید این محیط‌ها از حفاظت متفاوتی مانند حفاظت محلی و گردشگری نیز برخوردار شوند. حتی در کویر نیز با این مسئله رو به رو هستیم حجم انبوه مسافر به کویر نیز آسیب می‌زند. اگر جاذبه‌های طبیعی مانند سوباتان و یا دماوند به یک منطقه گردشگری تبدیل می شود باید مردم زمان سفرشان به این مناطق را مدیریت کنند و در زمان خلوت بودن به این مناطق بروند.

وی افزود: وقتی ده هزار نفر با هم تصمیم می گیرند به یک منطقه طبیعی و گردشگری مانند باداب سورت بروند مشخص است که این منطقه ظرفیت پذیرش همه آن‌ها را ندارد پس باید در مدیریت سفر برنامه ریزی انجام داد. باید این امکان فراهم شود که مردم با طیف های زمانی مناسبی که می‌توانند آنجا را ببینند آشنا شوند

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار6تیر 96، کدمطلب:4015589، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین