پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۰۹۶
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پ‍زشکی گفت: نظارت در جریان طرح تحول سلامت توانست انضباط خوب مالی ایجاد کند.

شعار سال: محمد آقاجانی امروز در نشست خبری درباره شیوه نظارت‌هاى وزارت بهداشت بر اجراى صحیح تعرفه‌ها افزود: ابزارهاى نظارتى متفاوت است که یکى از این ابزار‌ها دانشگاه‌هاى علوم پزشکى و دیگرى تماس‌هاى مردمى با شماره تلفن ۱۹۰ است.

ایرج حریرچى، سخنگوى وزارت بهداشت نیز در این نشست درباره شهرک‌هاى سلامت گفت: در حال حاضر در توسعه بخش‌هاى بهداشتى و درمانى باید به این توجه کنیم که واحدهاى صنعتى و غیر صنعتى متناسب و تولید مقرون به صرفه است.

وی ادامه داد: کشورهاى دیگر به سمت ساخت بیمارستان‌های بسیار بزرگ (مگا هاسپیتال) رفته اند که به طور مثال در یک مجتمع بیمارستانى حدود هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تخت وجود دارد؛ ما هم در ایران به این سمت در حرکت هستیم.

حریرچی گفت: شهرک‌هاى سلامت نیز علاوه بر مجتمع‌هاى تشخیصى ایجاد مى‌شود و درحال حاضر در اختیار بخش خصوصى است، اما مجوز‌ها توسط وزارت بهداشت صادر مى‌شود.

سخنگوى وزارت بهداشت همچنین درباره ادعاى انتشار اسنادى مبنى برتخلفات سازمان غذا و دارو و لغو نشست خبرى به دلیل مذاکره با وزیر بهداشت، افزود: استنباط ما این است که یک کار کارشناسى انجام شده که حاوى مسائل سیاست گذارى و تصمیم گیرى بوده است که اگر این گونه باشد براى تبادل نظر آماده هستیم.

حریرچی گفت: برخى افراد ممکن است شخصى و گروهى اعلام کنند که تخلفى را کشف کردند که رسیدگى به این موضوع راه خودش را دارد و اعلام بدون بررسى آن حتى ممکن است اتهام باشد.

وی ادامه داد: ما از نظرات کارشناسى استقبال مى‌کنیم و اگر کسى معتقد است در وزارت بهداشت تخلفى رخ داده است باید از طریق روش‌هاى قانونى پیگیرى شود، نباید اتهام را اول منتشر کرد و بعد ثابت شود که این اتفاق نیفتاده است و آبروى سازمان یا اشخاصى ریخته شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار 12 تیر 96، کدمطلب:۱۷۰۰۵۵۵،www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین