پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۸۲۲
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از خارج‌سازی دومین مغروقه از آبراه بین‌المللی اروند در سال‌جاری خبر داد.

شعار سال: عادل دریس اظهار کرد: این شناور از نوع دوبه با 40 متر طول، هشت متر عرض، چهار متر ارتفاع و با تناژ تقریبی 200 تن در محدوده کشتی‌سازی اروندان خارج شد.

وی تصریح کرد: عملیات خارج سازی این مغروقه در راستای ارتقای ایمنی و پاکسازی رودخانه اروند پس از2 ماه تلاش شبانه روزی و به دست متخصصان داخلی انجام شد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اضافه کرد: این شناور از نوع شناورهای نیمه سخت به شمار می‌آمد و مربوط به پروژه خارج سازی 39 فروند از اروند رود است.

دریس در ادامه افزود: عملیات خارج سازی 39 فروند مغروقه اروند رود با اعتباری بالغ بر 625 میلیارد ریال از شهریور ماه سال گذشته کلید خورد و تاکنون 18 فروند مغروقه خارج سازی شده است.

به گفته وی از سال 72 تا کنون 181 فروند مغروقه از رودخانه‌های کارون و اروند خارج سازی شده که شامل 56 فروند از اروند رود و 125 فروند مغروقه از کارون است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهار داشت: با پاکسازی کامل رودخانه‌های اروند و کارون تردد و پهلوگیری شناورهای با تناژ بالا در بندر خرمشهر میسر می‌شود و این امر موجب رونق اقتصادی و توسعه منطقه خواهد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 17 تیر 1396، کد مطلب:13960417000521 : www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین