پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۸۸۳
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۳
نماینده مردم شهرستان رزن در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرک‌ دامپروری در شهرستان رزن ایجاد شود.

شعار سال: حسن لطفی با بیان اینکه شهرستان رزن با هفت درصد جمعیت استان از نظر تولید گوشت سفید رتبه چهارم استان و در تولید گوشت قرمز رتبه پنجم استان را داراست، اظهار کرد: هر سال بیش از 10 هزار و 500 تن گوشت سفید و سه هزار و 30 تن گوشت قرمز تولید می‌شود.

وی افزود: با ایجاد شهرک‌ها دامپروری در کنار ایجاد اشتغال در این صنعت و استفاده از پتانسیل‌ها موجود آن به ضوابط زیست‌محیطی و میزان آلودگی، مکانیسم قوی برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک دام و انسان، جلوگیری از بین رفتن مراتع و زمین‌های کشاورزی توجه ویژه داشت.

نماینده مردم شهرستان رزن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کنترل و نظارت بر عرضه و کشتار گوشت سفید و قرمز و نظارت بر کشتارگاهای صنعتی و سنتی نقش بسزایی در کاهش و جلوگیری از شیوع بیماری‌ها خواهد داشت.

فرماندار شهرستان رزن هم در این زمینه با بیان اینکه بیش از شش  گاوداری صنعتی فعال، شش واحد گوسفندپرواری و 70 مرغداری فعال وجود دارد گفت: بیش از 12 هزار رأس گاو و 200 هزار راس گوسفند در شهرستان رزن وجود دارد.

فتحعلی حسینی افزود: در شهرستان رزن دو میدان بزرگ عرضه و فروش دام و یک کشتارگاه صنعتی در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین بیماری دام شهرستان رزن تب برفکی است که در سال 94 در شهرستان رزن شیوع پیدا کرد گفت: با تمهیدات صورت گرفته، مبارزه با این بیماری توسط اداره دامپزشکی شهرستان رزن انجام شد ضمن اینکه در دو سال گذشته هیچ موردی مبنی بر وجود این بیماری در شهرستان مشاهده نشده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 17 تیر 1396، کد مطلب:13960417000184 : www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین