پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۹۳
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه تا پایان چهارم دی ماه سالجاری ۴میلیون و ۷۹۲ هزارکارت هوشمند ملی صادر شده است گفت: در نظر داریم تا پایان سال این تعداد را به ۷ میلیون افزایش دهیم.

شعار سال: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با حضور در سازمان ثبت احوال با رئیس سازمان گفتگو و از پایگاه اطلاعات جمعیت این سازمان بازدید کردند.

در این جلسه رییس سازمان ثبت احوال کشور به ارائه آمار مختصری از وقایع حیاتی چهارگانه پرداخت و با بیان اینکه جمعیت ایران تا پایان آذر ماه سالجاری برابر ۷۹ میلیون و ۴۹۰ هزار نفر است گفت: نرخ رشد جمعیت در این مدت برابر با ۱.۴۷ درصد است.

سید علیرضا آوایی اظهار کرد: استانهای سیستان و بلوچستان، یزد و هرمزگان بالاترین نرخ رشد جمعیت در کشور را دارا هستند و استانهای گیلان، مازندران و مرکزی کمترین نرخ رشد جمعیت در کشور را دارند.

وی تصریح کرد: استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان بیشترین میزان ثبت ولادت را دارند و استانهای گیلان، مازنداران و مرکزی کمترین میزان ثبت ولادت را دارند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور بیشترین علل فوت در کشور را بیماریهای قلبی عروقی، سرطان و تومورها و حوادث غیر عمد عنوان کرد.

آوایی گفت: تا پایان آذر ماه سالجاری ۲۰۲۴۰ مورد ازدواج به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۴ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در آذر ماه ۶۸۶۸۲۷ کارت هوشمند ملی صادر شده است گفت: صدور کارت هوشمند ملی نسبت به مدت مشابه قبل ۴۲۷ درصد افزایش داشته است.

علی محمدی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز با تشکر از پیگیری ثبت احوال جهت برگزاری این نشست و ارائه گزارشات جامع توسط رییس سازمان و معاونین از فعالیتهای ثبت احوال جهت برگزاری هر چه بهتر انتخابات تشکر کرد.

وی افزود: انتخابات با سلامت و بسیار عالی برگزار خواهد شد چراکه افراد از طریق استعلام شماره ملی توسط پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال صورت می گیرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار 9 دی 1394، کد مطلب: 3012801: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین