پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۷۳۲۹۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
گوشت مرغ در سبد خانوارها بر پایه کیلویی 5 الی 6 هزار تومان جمع بندی شده است که متاسفانه افزایش قیمت اخیر تعادل زندگی بسیاری از مردم را بهم زده است.

شعار سال: چند ماهی است کهقیمت مرغبدون حساب و کتاب افزایش یافته است که مرغداران این نوسانات را تحت تأثیر افزایش نرخ جوجه یک‌روزه می دانند.البته سهم واسطه گری ها در بازار مرغ بسیار مشهود است، در غیر این‌صورت نرخ ها بی رویه افزایش نمی یافت.

برخی از مسئولان امر با وجود افزایش هزینه تولید ، نرخ 8 هزار تومانی مرغ را منطقی می دانند.

محمد علی کمالی سروستانی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه گوشت مرغ یکی از ارزانترین پروتئین های با کیفیت در اختیار مردم است، اظهار داشت: این درحالی است که طی دو سال اخیر بسیاری از مرغداران در پی کاهش بی رویه نرخ مرغ از گردونه تولید خارج شدند.

وی افزود:نرخ هر قطعه جوجه یکروزهاز هزار و 400 تومان به دو هزار و 500 تومان در سال جاری رسید که این امر در کنار افزایش حقوق کارگری و آب و برق و.. هزینه های بالایی را به مرغداران تحمیل کرد.

کمالی سروستانی با انتقاد از فاصله معنادار قیمت مرغ درب مرغداری تا بازار گفت: در حال حاضر نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 5 هزار و 400 تومان است به طوریکه تنها 10 درصد سود عاید مرغدار می شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی تصریح کرد: تولیدکنندگان نقشی در میزان قیمت مرغ درب مغازه ها ندارند، چراکهعرضه مرغدرب مغازه ها با احتساب هزینه سرقفلی، مغازه و اجاره بها است.

افزایش تقاضا، مرغ را گران کرد

محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با توجه به نوسانات بی رویهگوشت قرمز، مردم پروتئین های مشابه نظیر مرغ را جایگزین کردند.

وی افزایش تقاضا را دلیل اصلی نوسانات قیمت دانست و افزود: نرخ مرغ درسال های گذشته در فصل تابستان با کاهش قیمت روبرو بود، در حالیکه در تابستان امسال به سبب کاهش قدرت خرید خانوار برای گوشت، تقاضا روند افزایشی دارد.

به گفته یوسفی در شرایط کنونی نرخ 8 هزارتومانی هر کیلو مرغ برای تولیدکننده و مصرف کننده متعادل است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به اینکهفروش مرغبا نرخ بالای 8 هزار تومان بی انصافی است، بیان کرد: گرچه افزایش هزینه های حمل و نقل و کارگری بر قیمت تمام شده، تأثیر بسزایی دارد اما اشکالات در سیستم توزیع نوسانات بی رویهقیمت را در برداشته است.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش غرفه های میادین میوه و تره بار در سطح شهر از مردم تقاضا داریم به جای خرید از مرغ فروشی از میادین میوه و تره بار خرید نمایند، چراکه این امر برای مصرف کنندگان صرفه اقتصادی دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 10 مرداد 96، کدمطلب:۶۱۸۶۹۳۸، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین