پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۳۳۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۹
استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار هیات تجاری پاکستان به سرپرستی سعید جدون رئیس گمرک ایالت بلوچستان پاکستان بیان کرد: ایالت بلوچستان پاکستان و استان سیستان و بلوچستان پرچمدار توسعه روابط دو کشور ایران و پاکستان هستند و ما می توانیم به نمایندگی از سوی دو کشور راه را برای ارتباط با سایر ایالتها تسهیل نماییم.

شعار سال: علی اوسط هاشمی افزود: نقش و نوع مراودات هیئت های تجاری دو کشور به عنوان مسئولان میدانی و اجرایی می تواند تسهیل گر توسعه روابط باشد که در نشست های دو جانبه با رفع موانع با همفکری نسبت به توسعه بیشتر روابط فی مابین اقدام نمایند.

وی ادامه داد: توسعه روابط بین دو کشور همسایه به عنوان مصداق همسایگی اهمیت و ارزش آن کمتر از بودن بر دایره اسلام، دوستی و فرهنگ نیست .

نماینده عالی دولت در استان سیستان و بلوچستان با اظهار اینکه این قاعده را باید بپذیریم که هیچ کشوری قادر به جدا کردن همسایگان از هم نیست تصریح کرد: وقتی این قاعده در روابط حاکم و پذیرفتنی است توسعه روابط می تواند مردم را در نقش های متفاوت محرک باشد.

هاشمی بیان کرد: سرمایه حاصل از مشترکات چهارگانه آسمان، دریا، ریل و زمین در اختیار دو کشور در ارتقای سطح روابط در همه ابعاد کمک می کند.

استاندار از اقتصاد به عنوان یک محصول روابط مردمی یاد کرد و افزود: برخی کشورها روابط شان با هم را صرفا بر پایه اقتصادی(صادرات و واردات) تعریف کردند ولی در روابط مردمان دو کشور ایران و پاکستان نسبت به هم عشق حاصل است و کسی نمی تواند با هر ترفندی عشق دو ملت را از هم بستاند.

وی اضافه کرد: لذا منظور از توسعه روابط، توسعه روابط انسانی بایکدیگر فراتر از دین و مذهب است.

هاشمی گفت: به توسعه روابط گردشگری با هم می اندیشیم و دریا امکان داشتن خط کشتیرانی با دو هدف جابجایی مسافر و ترانزیت کالا را می دهد.

استاندار خاطرنشان کرد: برخورداری از قابلیت حمل و نقل ترکیبی در چهار بخش ریلی، دریایی، هوایی و زمینی مهم ترین ظرفیت و امکان بالقوه ای است که باید به بالفعل تبدیل شده و نهایت بهره برداری را از آن به نفع منافع دو کشور ببریم.

استاندار گفت: معتقدم روابط بین دو کشور همسایه ایران و پاکستان باید بر مبنای ارزش های دو کشور باشد، بعضی هیئت های خارجی از قاره های اروپا، آفریقا و آمریکا بسیار با تعارف با هم گفت و گوی می کنند اما ما با اعتقاد برگرفته از ایمان به روابط با هم سخن می گوییم لذا باید از ظرفیت دو کشور برای توسعه اهداف کمک بگیریم.

وی تصریح کرد: دو کشور می توانند بخشی از نیازهای مردم خود را با استفاده از تجارب و دانش یکدیگر در نوع کیفیت تامین نمایند به عنوان مثال کشور پاکستان در نساجی و چرم قابلیت های خوبی دارد و ایران نیز محصولات کشاورزی ارگانیک تولید می کند.

وی ادامه داد: اراده بخش های غیردولتی مانند اتاق های بازرگانی دو کشور باید سرمایه توسعه روابط قرار گیرد زیرا از قابلیت آشنایی و تعامل با هم برخوردارند و همدیگر را چهره به چهره می شناسند لذا بخش خصوصی دو کشور به هر توافقی در این نشست ها رسیدند دولتها بر پایه آن در برنامه ها و رویه ها اصلاحات لازم را انجام دهد تا چسبندگی بین بخش غیردولتی دو کشور برقرار شود.

هاشمی بیان کرد: در ارتباط با مباحث حاکمیتی همچون تعرفه ها، صدور روادید و کنترل اوراق گمرکی به روش مکانیزه، این امکان را بین دو کشور می توان بوسیله یک نرم افزار مورد توافق برقرار کرد که در حداقل زمان امکان ارائه تسهیلات و خدمات در پایانه های رسمی و بازارچه ها فراهم و گردش اطلاعات و روان سازی فعالیت تجار محقق شود زیرا زمان از حیث صرف هزینه ها اهمیت دارد.

وی اظهار کرد: در خصوص بازنگری در نوع تعرفه ها و تسهیلات گمرکی در نشست هیات های تجاری دو کشور با هم به توافق و چارچوب جدیدی برسید تا راه را بر نقش آفرینان اصلی هموار کند و بر فعالان غیررسمی دشوار سازد.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در خواست ما، توسعه شبکه ریلی، راه اندازی خط کشتیرانی و شرکت حمل و نقل مشترک با پاکستان است.

گفتنی است هیات کشور پاکستان به سرپرستی سعید جدون رئیس گمرک ایالت بلوچستان پاکستان عصر روز سه شنبه از طریق مرز زمینی میرجاوه برای شرکت در پنجمین کمیته مشترک تجارت مرزی دو کشور ایران و پاکستان وارد زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 11 مرداد 96، کدمطلب: 965-2484-5 :www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین