پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۲۸۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲
مرکز جامع خدمات بهزیستی به صورت پایلوت و با اعتبار ۷۰۰ میلیون ریال در شهرستان ثلاث‌باباجانی راه‌اندازی می‌شود.

شعارسال: حبیب‌الله مسعودی‌فرید  با حضور در استان کرمانشاه با اشاره به راه‌اندازی مرکز جامع خدمات بهزیستی در شهرستان ثلاث‌باباجانی، اظهار داشت: در این مراکز خدمات جامع بهزیستی در بخشهای توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری ارائه خواهد شد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مراکز جامع خدمات بهزیستی در راستای خدمات پیشگیرانه و آموزش مهارت‌های زندگی احداث می‌شوند، گفت: همچنین این مراکز در امور مهارتهای پیش از ازدواج، غربال‌گریهای حوزه پیشگیری از معلولیتها مانند بینایی سنجی و شنوایی سنجی ارائه خدمات خواهند داشت.

مسعودی‌فرید با اشاره به اینکه این مراکز موجب ارائه خدمات تجمیع شده تمام حوزه‌های بهزیستی به افراد مناطق محروم خواهد شد، بیان کرد: در حوزه‌های اجتماعی در این مراکز خدماتی مانند توانمندی اقتصادی، اجرای طرح تأمین مالی خرد، شناسایی گروه‌های در معرض آسیب و مداخلات به‌هنگام نیز صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات تجمیع شده به جامعه هدف در یک مرکز علاوه بر به صرفه بودن، دسترسی مردم به خدمات را آسان خواهد کرد، گفت: در مراکز جامع خدمات بهزیستی هر خانواده دارای یک پرونده بوده و در نتیجه اقبال مردم نیز در گرفتن خدمات بیشتر می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از طراحی نظام ارائه خدمات اجتماعی مطابق با قانون برنامه ششم که بهزیستی را مسئول سلامت اجتماعی می‌داند خبر داد و افزود: ارائه خدمات در مراکز جامع خدمات بهزیستی موجب آگاهی افراد از تمام خدمات این نهاد می‌شود.

مسعودی‌فرید با اشاره به اینکه مراکز جامع خدمات بهزیستی شکل توسعه یافته پایگاه‌های سلامت اجتماعی و خدمات بهزیستی است، عنوان کرد: مراکز جامع خدمات بهزیستی علاوه بر خدمات اجتماعی و توانبخشی دارای رویکرد اشتغال محور نیز است و این مراکز خدمات احصاء شده تمام معاونت‌ها را شامل می‌شود.

وی اظهار کرد: ظرفیت پذیرش خانوارها در این مراکز با توجه به وسعت منطقه و هر شهری متفاوت خواهد بود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 25مرداد1396، کدخبر: 1493207: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین