پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۴۶۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: بدگویی، تهمت و دروغ‌ها علیه مسوولان به ویژه بانوان که کمر خدمت برای مردم بسته و همه دانش و تجربیات خود را در این مسیر عرضه کرده‌اند، بسیار مایه تاسف است.

شعارسال: مراسم تودیع شهیندخت مولاوردی و معارفه معصومه ابتکار به عنوان معاون جدید رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و همچنین تکریم از الهام امین زاده دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در دولت یازدهم با حضور محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور برگزار شد. 

 
محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در این مراسم که در محل نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد گفت: بدگویی، تهمت و دروغ‌ها علیه مسوولان به ویژه بانوان که کمر خدمت برای مردم بسته و همه دانش و تجربیات خود را در این مسیر عرضه کرده‌اند، بسیار مایه تاسف است. اینکه افرادی به خود اجازه می‌دهند هر طور که می‌خواهند ناسزا گفته و مطالبی بی‌سند منتشر کرده و اتهام وارد کنند، خلاف قانون اساسی بوده و نظام حقوقی ما باید در برابر این جرایم مشهود برخیزد.

به گزارش ایسنا او در ادامه با اشاره به اینکه این جلسه محل تکریم حقوق، تکریم زن، خانواده و مدیران زن خدوم ملت است  با بیان آنکه امسال، سال اقتصاد مقاومتی اعلام شده است، اظهار کرد: معنای اعلام نام سال آن است که هر مدیری در هر جایگاهی ماموریت‌های خود را با این اولویت سمت‌دهی کند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در ادامه با بیان آنکه همه می‌دانیم برای آنکه تولید در کشور راه بیفتد و اقتصاد درون‌زا و برون‌گرا تجلی پیدا کند باید سرمایه‌گذاری صورت گیرد،‌ گفت: در این میان به سرمایه انسانی بیش از سرمایه مادی نیاز داریم.

نهاوندیان در ادامه با تاکید بر آنکه سرمایه‌های انسانی نیاز به احساس امنیت دارند و باید در کشور احساس امنیت کنند،‌ گفت: سرمایه‌های انسانی در صورتی که احساس امنیت داشته باشند فضای شکوفایی استعدادهایشان فراهم می‌شود و می‌توانند بی‌خوف و خطر خلاقیت داشته و تشکل‌هایی تشکیل دهند و یا آنکه ارتباطات داخلی و بین‌المللی برقرار کنند و نقد و ایرادات سازنده‌شان را نیز بیان کرده و... به همین ترتیب باید سرمایه‌های انسانی ما احساس امنیت داشته باشند.

وی در ادامه با بیان آنکه فضای کسب و کار در کشور باید به‌گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذار بداند که اگر براساس قوانین روز کشور برای انجام پروژه‌ای بلندمدت تامین سرمایه کند، نوسانات پرشتاب مقررات و قوانین توجیه اقتصادی آن پروژه را در سال‌های آینده برهم نمی‌زند، گفت: به این ترتیب اختیارات مالکیت و مدیریت آن در معرض آسیب نبوده و بازار تولید و صادرات آن در معرض تصمیمات یک‌شبه از بین نرفته و سرمایه افراد نیز امنیت دارد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تاکید بر آنکه احساس امنیت موجب پیشرفت هر سرمایه‌گذاری است، عنوان کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی با حقوق شهروندی ارتباط وسیع و عمیقی دارد زیرا اگر بخواهیم از فضای کسب و کارمان توانمندی، آمادگی و مساعدتر بودن اقتصاد ایران در رقابت بین فضاهای کسب و کار و سرمایه‌های فراوان و سرگردان در دنیا برسد، باید پیام امنیت و فضای حقوقی امن و مطمئن به جهان بدهیم.

نهاوندیان در ادامه با بیان آنکه امروز افتخار می‌کنیم ایران در منطقه‌ای پرآسیب و پرآشوب از امنیت برخوردار است، گفت: نباید منظور ما از امنیت تنها امنیت نظامی و انتظامی باشد بلکه باید پیام امنیت اقتصادی، حقوقی و حیثیتی از ایران به گوش جهانیان برسد.

وی تاکید کرد: در اصل 22 قانون اساسی به صراحت تاکید شده که «حیثیت، جان، مال، حقوق، مسکن و اشتغال اشخاص از تعرض مصون است مگر در مواردی که قانون تجویز کند» به این ترتیب قانون اساسی مصونیت و امنیت را ابتدا برای حیثیت افراد مهم شمرده و این به آن معناست که هر انسانی باید در نظام اسلامی احساس امنیت حیثیتی کند و آن روز، روز شکوفایی اقتصاد، تولید و اشتغال ایران خواهد بود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور همچنین با تاکید بر آنکه باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که علاوه بر شهروندان کشور کسانی که از خارج وارد ایران می‌شوند نیز احساس امنیت کامل داشته باشند، اظهار کرد: باید فضا را به‌گونه‌ای کنیم که هر کس به ایران سفر کرد احساس کند نظام سیاسی و حقوقی‌ای وجود دارد که از حقوق آن فرد بیش از خود وی حراست خواهد کرد این در حالی است که باید بر فضای رسانه‌ای و اجتماعی ما نیز چنان فرهنگی حاکم باشد.

نهاوندیان تصریح کرد: هیچ‌کس در هیچ موقعیت و مقامی نباید جرأت تعرض به حیثیت فرد و شهروند دیگری را داشته باشد و همه باید بدانند اگر تعرض کردند چنان مجازات می‌شوند که از کرده و گفته خود به شدت پشیمان خواهند شد.

وی ادامه داد: در کشور باید فضایی که در آن هر کس با سوءاستفاده از تریبون، عنوان وکالت یا مدیریتی می‌تواند به خود اجازه دهد دروغ گفته، افتراع پخش کند و به دیگران توهین کند به پایان برسد و آن روز روزی است که می‌توانیم جشن تحقق قانون اساسی در کشور را بگیریم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: روزی قانون اساسی در کشور محقق می‌شود که فرهنگ عمومی و فضای رسانه‌ای ما به‌گونه‌ای شود که به جای اینکه دروغ یک دروغگوی افتراع‌زن بازنشر شود هر کس در هر امکان و فرصتی که هست در برابر دروغ و افتراع برخیزد.

نهاوندیان ادامه داد: بدگویی، تهمت و دروغ‌ها علیه مسوولان به ویژه بانوان که کمر خدمت برای مردم بسته و همه دانش و تجربیات خود را در این مسیر عرضه کرده‌اند، بسیار مایع تاسف است. اینکه افرادی به خود اجازه می‌دهند هر طور که می‌خواهند ناسزا گفته و مطالبی بی‌سند منتشر کرده و اتهام وارد کنند، خلاف قانون اساسی بوده و نظام حقوقی ما باید در برابر این جرایم مشهود برخیزد.

وی همچنین با اشاره به آنکه بسیاری از افراد باشخصیت از اینکه در مورد خود سخن بگویند یا از خود دفاع کنند، ابا دارند، گفت: این ارزش یک نظام حقوقی است که اجازه توهین، تعرض و افتراع را به افراد ندهد و خوشبختانه رئیس‌جمهور در دولت یازدهم با تدبیر و ابلاغ رسمی منشور حقوق شهروندی گام مهمی برای اجرای قانون اساسی برداشت.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی برای دفاع از وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم نسبت به اجرای حقوق شهروندی تاثیر فراوانی داشته‌اند، گفت: گویی ترجیع‌بند برنامه‌های دولت دوازدهم اجرا و حراست از «حقوق شهروندی» در عمل و اجرا و پیگیری آن از وزرا است.

وی ادامه داد: در ماده 9 منشور حقوق شهروندی اصل 22 قانون اساسی با صراحت بیشتری آمده است به طوری که تاکید شده این مساله باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود چرا که هیچ کس به ویژه آنهایی که از تریبون عمومی استفاده می‌کنند این حق را ندارند که به حیثیت دیگران صدمه بزنند.

نهاوندیان در ادامه به ماده 13 منشور حقوق شهروندی نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر منشور حقوق شهروندی سند رسمی حکومت است و برای تحقق کامل آن و اینکه حتی در گوشه‌های دور افتاده از روستاهای کشور هم هیچ‌کس به خود حق ندهد که به حقوق شهروندی تعرض کند نیاز به تلاش و کار جدی داریم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: باید فضا را به‌گونه‌ای کنیم که اگر کسی به حیثیت دیگری تعرض کرد همه جامعه نسبت به آن نگاه ترش‌رویانه داشته تا آن شخص احساس کند که حتی اگر برای بر سر زبان‌ها افتادن این کار را کرد با این روش از او به نیکی در جامعه یاد نخواهد شد.

وی ادامه داد: باید امکان استفاده از حقوق شهروندی و توان‌افزایی در این راستا شکل بگیرد که البته دولت به دنبال توانمندسازی در حقوق شهروندی، حقوق زنان و خانواده است.

نهاوندیان ادامه داد: امروز از ایران به عنوان جذابترین اقتصاد در حال ظهور یاد می‌شود. این در حالی است که مخالفان برجام و آنهایی که تنها سخن‌پراکنی کرده و جرأت اقدام ندارند امروز به دنبال این هستند که فضای اعتماد به ایران ایجاد نشود که البته باید هوشمندانه در برابر این تخریب و بدعهدی ایستادگی کنیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: هر جا بتوانیم احساس اعتماد به ایران را تقویت کنیم در این مسیر موفق عمل کرده‌ایم و هر یک از قراردادهایی که در بخش‌های مختلف منعقد می‌شود در راستای تقویت اعتمادافزایی نسبت به ایران است. به این ترتیب توهین‌ها و بداخلاقی‌های داخلی درست مانند حرکت‌های ضدبرجامی به این احساس امنیت در اقتصاد ایران ضربه می‌زند و باید با آنها مقابله کنیم.

وی همچنین با گرامیداشت یاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان همواره تلاش کرد تا اعتدال را بیاموزد و از گسست‌ها جلوگیری کند.

وی ادامه داد: مسیر دولت مسیر اعتدال و احترام و تکریم مردم و عقاید مختلف است زیرا این مسیر راه نجات و پیشرفت کشور بوده و در مسیر اعتدال است که می‌توانیم همه گرایش‌ها و نظرات را در کنار هم داشته باشیم.

نهاوندیان در ادامه با تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات ارزشمند الهام امین‌زاده در معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و در دوران تصدی مسوولیت دستیاری رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی و همچنین برجسته شمردن شخصیت معصومه ابتکار در داخل و خارج از کشور گفت: مطمئناً حضور ایشان در معاونت امور زنان و خانواده می‌تواند فضای گسترده‌تری در فرهنگ‌سازی و توانمندسازی زنان و خانواده‌ها ایجاد کنند. این در حالی است که در حوزه زنان و خانواده نیاز به بروکراسی عریض و طویل نداریم بلکه باید فرهنگ‌سازی و ایجاد فضاهای حمایتی در این زمینه را در دستور کار خود قرار دهیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور همچنین گفت: تلاش‌های فراوان، شجاعانه و بردبارانه شهیندخت مولاوردی در معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور شایسته تقدیر است، ایشان در دوران مسوولیت خود با امکانات محدود اقدامات بسیار خوبی را به انجام رسانده‌اند و امروز در موقعیتی هستند که نه‌تنها از حقوق زنان بلکه باید به عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور از حقوق همه شهروندان با توانایی خود دفاع کنند.

وی در پایان گفت: در اجرای حقوق شهروندی در جامعه نیاز به بسیج عمومی مردم و همراهی آنها داریم زیرا اگر مردم در صحنه باشند تلاش‌ها و اقدامات رو به جلو خواهد بود و امیدواریم در دوران مسوولیت خانم مولاوردی شاهد پیشرفت در این راستا باشیم.

مولاوردی :کنار گذاشتن سیاست انکار و سرپوش در دولت یازدهم

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه "در زمان حضورم به عنوان معاون زنان و امور خانواده رئیس‌جمهور مورد آماج انواع توهین‌ها، اتهامات، تخریب‌ها و دروغ‌پردازی‌ها قرار گرفتم"، گفت: مجموعه این اتهامات که یا از روی ناآگاهی یا به عمد و در راستای سناریوسازی‌ها در جهت برخورد با دولت یازدهم بود، به ۴۰۰ صفحه می‌رسد.

به گزارش ایسنا، شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در مراسم معارفه خود که عصر امروز در محل نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، گفت: خدا را شاکرم که در آستانه تشکیل دولت دوازدهم با شعار «دوباره ایران، آزادی و امنیت، آرامش و پیشرفت» شاهد حضور چشمگیر زنان و جوانان در خلق حماسه‌هایی چون خرداد ۹۲ و همچنین انتخابات اخیر هستیم که قطعا با پیامدهای ملی و بین‌المللی همراه بوده و نشان‌دهنده آن هستند که نمی‌توان نقش آن زنان را در کشور انکار کرد.

وی ادامه داد: خدا را شاکرم که این توفیق را یافتم که فرصت خدمت در سنگر دیگری را در دولت دوازدهم به عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی داشته باشم.

معاون سابق امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در ادامه تاکید کرد: در این ۴۰ سال که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد زنان به عنوان نیروهایی بزرگ و تاثیرگذار گام به گام حضور و قدرت خود را در جامعه و در عرصه‌های مختلف به رخ کشیدند به طوری که در انتخابات اخیر شاهد مشارکت ۵۰.۵ درصدی زنان در مقابل مشارکت ۴۹.۵ درصدی مردان بودیم به این ترتیب مشارکت زنان یک درصد بیشتر از مردان بوده است.

مولاوردی در ادامه با تاکید بر اینکه زنان هر کجا که وارد شده‌اند، کار را تمام کردند، گفت: زنان از حوزه علم و دانش تا مشاغل اجتماعی و سیاسی همواره خوش درخشیدند و به تدریج برای کسب حقوقشان تلاش کرده و همانطور که امروز جایگاه خود را در دانشگاه‌ها به دست آورده‌اند سهم خود را از بازار کار نیز خواهند گرفت.

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی ادامه داد: باید توانایی زنان را آنگونه که هست در چارچوب قانون به رسمیت شناخته و پذیرش و به رسمیت شناختن توانایی زنان در زمانه‌ای که در آن به سر می‌بریم نه یک انتخاب از سر اختیار بلکه یک الزام و از سر اجبار است.

مولاوردی در ادامه با بیان آنکه برای آنکه مشخص شود در دولت یازدهم چه کرده‌ایم باید وضعیت شروع فعالیت دولت یازدهم را به خاطر آوریم، گفت: آن دولت میراث‌دار توسعه نامتوازن بود که با به بن‌بست رسیدن سیاست‌های داخلی و خارجی روبه‌رو شده بود و دولت یازدهم به اجبار و با تدبیر به اولویت‌بندی برنامه‌های خود در حوزه سیاست خارجی، معیشت و اقتصاد برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب و در نتیجه تحقق سایر برنامه‌های خود قدم برداشت.

وی ادامه داد: این در حالی است که پیش از آن کشور با سوءمدیریت‌ها و تحریم‌های فلج‌کننده و ظالمانه که ناشی از وضعیت بی‌نتیجه مذاکره برای مذاکره در پروژه هسته‌ای مواجه بود و این وضعیت منجر به ایجاد رکود و تورم در اقتصاد و شیوع انواع آسیب‌های اجتماعی شده بود.

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی افزود: در چنین وضعیتی اوضاع زنان و خانواده هم مجزا از این قاعده نبوده و هرچند به مراتب نگران‌کننده‌تر بود.

مولاوردی در ادامه با بیان آنکه بنا بر این قاعده کلی در جهان زنان جزء فقیرترین فقرا هستند، گفت: بیکاری و بی‌سوادی در زنان دو برابر مردان است این در حالی است که زنان در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی آسیب‌پذیرتر از مردان هستند.

وی در ادامه به زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی در ابتدای شروع کار دولت یازدهم نیز اشاره کرد و گفت: شاهد پایین آمدن سن اعتیاد، فحشا و افزایش تعداد سرپرست خانوار بودیم. همچنین غیرفعال شدن سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه زنان و تنزل سرمایه اجتماعی نیز از مختصات زمان آغاز به کار دولت یازدهم بود.

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی در ادامه با بیان آنکه از زمان آغاز به کار من در معاونت زنان و خانواده رئیس‌جمهور تنها دو ماه از تغییر این عنوان و ارتقاء این جایگاه و رسیدن آن به سطح معاونت رئیس‌جمهور می‌گذشت، گفت: در همان ابتدای حضورم در معاونت زنان و امور خانواده رئیس‌جمهور تلاش کردیم معاونت زنان را به عنوان مرجع ملی امور زنان و مکانیسمی برای پیشرفت زنان تبدیل کنیم تا مشابه به ساختارهایی که در سراسر جهان وجود دارد، این معاونت بتواند به ماموریت‌های اصلی خود نزدیک‌تر شود.

مولاوردی در ادامه عنوان کرد: تدوین اطلس زنان و نقشه آسیب‌های اجتماعی زنان، تدوین ۱۸۰ نقشه موضوعی، تدوین ۳۱ گزارش وضعیت زنان و خانواده نیز در استان‌ها نیز همگی در راستای نزدیک شدن معاونت زنان و خانواده رئیس‌جمهور به ماموریت اصلی خود صورت گرفت.

وی در ادامه تاکید کرد: در معاونت زنان و خانواده رئیس‌جمهور با کنار گذاشتن سیاست انکار و سرپوش گذاشتن بر آسیب‌های اجتماعی، جامعه و مسوولان را نسبت به این مسائل حساس کردیم تا جایی که امروز افکار عمومی حتی در عالی‌ترین سطح به این مسائل توجه می‌کنند با این حال امیدوارم مطابق برنامه ششم توسعه در پایان این برنامه شاهد کاهش ۲۵ درصدی آمار آسیب‌های اجتماعی باشیم.

به گفته مولاوردی، تدوین سند پشتیبان برنامه ششم توسعه، انجام پروژه مطالبات و انتظارات زنان ایرانی، شناسایی مسائل نیازمند به اقدام فوری، اجرای هشت نشست منطقه‌ای در حوزه زنان نیز از دیگر برنامه‌های این معاونت در راستای نزدیک شدن آن به ماموریت‌های اصلی‌اش بوده است.

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی همچنین به افزایش آمار سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه زنان نیز اشاره کرد و گفت: سمن‌های زنان در دولت یازدهم از ۱۶۷۷ مورد در سال ۹۲ به ۲۶۷۰ مورد در شش ماهه اول سال ۹۶ رسید این در حالی است که بانک اطلاعاتی این سمن‌ها نیز تهیه شده است.

مولاوردی همچنین با اشاره به اینکه نهاد خانواده در گذر زمان دچار تحولات ساختاری شده گفت: اولویت ما در برنامه‌ها تقویت کارکرد خانواده، تحکیم خانواده سالم و بالنده بوده است.

وی در ادامه با بیان آنکه در دوره فعالیت خود به عنوان معاون زنان و امور خانواده رئیس‌جمهور مورد انتقادات، توهین‌ها، دروغ‌پردازی‌ها و تخریب‌های بسیار زیادی قرار گرفته است، گفت: اتهاماتی از جمله کشاندن پای زنان از خانه به محیط کار به ما وارد شد این در حالی است که تلاش ما آشتی میان شغل و خانواده بود و در واقع برخی افراد و گروه‌ها سناریوهایی را علیه ما مطرح و منتشر می‌کردند که مجموعه این موارد را در ۴۰۰ صفحه آماده کرده‌اند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی افزود: این توهین‌ها ناشی از عدم آگاهی است یا به عمد و به علم بوده که در راستای مجموعه سناریوها در برخورد با دولت یازدهم به ویژه معاونت امور زنان باز می‌گردد.

مولاوردی همچنین با بیان اینکه نمایندگان زن مجلس نهم کمترین ارتباط را با معاونت زنان و امور خانواده رئیس‌جمهور داشتند،‌ گفت: متاسفانه نمایندگان زن مجلس نهم با اقدامات خود در جهت فعالیت‌های ما کارشکنی می‌کردند و با نیت‌خوانی و تقطیع کردن جملات و همچنین قضاوت از روی تیترهای کلیک‌خور رسانه‌ها به دنبال کسب نتایج دلخواه خود بودند. این در حالی است که با سوءظن به ما سنگ‌اندازی می‌کردند.

وی در پایان تاکید کرد: خدا را شاکرم که طی چهار سال حضورم به عنوان معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور پا را فراتر از آنچه در قانون اساسی و اسناد بالادستی کشور وجود دارد،‌ننهادم و نگاه ما به زنان همواره یک نگاه انسانی به عنوان نیمی از جمعیت کشور بود.

ابتکار: نگاهم در حوزه زنان فراجناحی و ملی است

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه "نگاهم در حوزه زنان و خانواده نگاهی ملی و فراجناحی است و از نظرات همه گروه‌ها و حتی منتقدان استفاده خواهم کرد"، از «احیای ستاد ملی زن و خانواده» خبر داد.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در مراسم معارفه خود به عنوان معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: برای من حضور در این مسوولیت از آنجا که پیش از من خواهر عزیز و دوست گرانقدرم خانم مولاوردی در این سمت بودند بسیار دشوار بود اما تقدیر بر آن بود به همین جهت روزهاست که در این زمینه با هم صحبت می‌کنیم و به همین ترتیب در جریان برنامه‌های این معاونت در دولت یازدهم قرار گرفته‌ام.

وی در ادامه با بیان اینکه در جهت تحکیم و ارتقاء نهاد خانواده اقدامات خوبی در این معاونت صورت گرفته است، گفت: امیدوارم بتوانیم فارغ از گرایشات سیاسی برای اعتلای بانوی ایرانی و همچنین ارتقاء بنیان خانواده در دولت دوازدهم تلاش کنیم.

رئیس سابق محیط زیست در دولت یازدهم با بیان آنکه نیاز است آمارها در زمینه زنان و امور خانواده به‌روزرسانی شود، گفت: نگاهم در حوزه زنان یک نگاه ملی است و باید از نظرات همه گروه‌ها و حتی منتقدان در این حوزه استفاده کنیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اهمیت هم‌افزایی در جهت ارتقاء جایگاه بانوی ایرانی و خانواده ایرانی گفت: در دولت دوازدهم نیازمند اعتلاف ملی برای تحقق این موضوع و رسیدگی به نقاط ضعف که ناشی از آسیب‌های اجتماعی هستند، هستیم.

ابتکار در ادامه با تاکید بر آنکه امروز جایگاه زنان هیچ تفاوتی با مردان ندارد و این مساله به یک گفتمان ملی تبدیل شده است، تاکید کرد: باید توازن و تبادل با توجه به نقش‌های خانوادگی زنان دیده شود و دیگر نباید بویی از تبعیض و بی‌عدالتی به مشام برسد.

وی در ادامه با بیان آنکه در تعالیم قرآنی نیز نگاهی متوازن نسبت به زنان و مردان وجود دارد، گفت: چگونه می‌شود با نگاه به تعالیم قرآنی عده‌ای باز هم نگاه دسته دوم به زنان داشته باشند؟

رئیس سابق محیط زیست در دولت یازدهم با بیان آنکه در دولت در زمان حضور مولاوردی در معاونت زنان و امور خانواده رئیس‌جمهور اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است، عنوان کرد: البته نباید فراموش کنیم که پایه‌گذاری دفتر امور زنان و خانواده در دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی صورت گرفت و پس از آن در دوره اصلاحات و در زمان ریاست‌جمهوری آقای خاتمی نگاه ویژه رئیس دولت اصلاحات به این حوزه را شاهد بودیم.

ابتکار با بیان آنکه خانواده مبنای همه چیز از جمله اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: اگر خانواده را به عنوان زیربنای مهم در جامعه در نظر بگیریم با شکوفایی خانواده می‌توانیم گام‌های موثری را در کشور برداریم.

وی در ادامه با اشاره به آنکه برنامه‌های دولت دوازدهم در حوزه زنان و خانواده بر روی پایگاه این معاونت قرار خواهد گرفت، از احیای «ستاد ملی زن خانواده» خبر داد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان آنکه رسانه‌ها به نقل از من مطرح کرده‌اند که «مشکل اصلی زنان، مردان هستند» گفت: چنین حرفی را نزده‌ام اما معتقدم بخش مهمی از راه‌حل مشکلات و مسائل زنان، آقایان هستند.

ابتکار در پایان با بیان آنکه امروز ایران الگویی است از پیشرفت زنان اظهار کرد: نیاز است با سازمان‌های بین‌المللی همکاری داشته باشیم تا کشور را به عنوان الگویی در اقدامات موثر در حوزه زنان به دنیا معرفی کنیم و در مقابل از تجربیات سایر کشورها با حفظ ارزش‌ها و هنجارهای کشورمان نیز بهره‌مند شویم و آنها را به کشور منتقل کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری رویداد 24، تاریخ انتشار 26 مرداد 96، کد خبر: 71276 ، www.rouydad24.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین