پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۵۶۷
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۳
روابط ایران و ترکیه در مسیر خوبی قرار دارد و افزایش روابط و تعاملات مقامات سیاسی، اقتصادی دو کشور کمک موثری به توسعه مبادلات میان دو کشور خواهد کرد.

شعار سال: کارشناس مسائل ترکیه، سفر رئیس جمهوری این کشور به ایران بعد از رای اعتماد مجلس به نمایندگان مجلس شورای اسلامی را نشات گرفته از همپوشانی منافع دو کشور در منطقه می داند، گفت: روابط ایران و ترکیه در مسیر خوبی قرار دارد و افزایش روابط و تعاملات مقامات سیاسی، اقتصادی دو کشور کمک موثری به توسعه مبادلات میان دو کشور خواهد کرد.

اسدالله اطهری با اشاره به اینکه افزایش مراودات میان دوکشور موجب افزایش روند همکاری ها میان دو کشور در مباحث مختلفی می شود؛ افزود: ایران و ترکیه در مسائل مختلف منطقه‌ای از دیدگاه های مشترکی به خصوص در امر مبارزه با تروریسم و حفظ و تمامیت ارضی کشورهای سوریه و عراق دارند و برهمین اساس نیز طی سال های گذشته شاهد افزایش روابط دو کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه سنت حسنه دیدارهای روسای جمهور همیشه وجود داشته است، اظهار کرد: ایران و ترکیه هرگاه که احساس کرده اند تهدیدی مشترک علیه منافع ملی ­شان وجود دارد با همدیگر همکاری کرده اند. از آنجا که هم اکنون نیز مسائل بسیار جدی در منطقه وجود دارند که نیازمند افزایش همکاری و گفت وگو میان ایران و ترکیه است.

اطهری مسائل امنیتی را یکی از موضوعات مهم میان دو کشور عنوان کرد و گفت: مسائل امنیتی در منطقه ای با نگرانی های امنیتی دو کشور ارتباط مستقیمی دارد بنابراین ایران و ترکیه می توانند در این زمینه نیز روابط خود را گسترش دهند.

وی با اشاره به سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به ترکیه گفت: این دیدارها نشان از آن داد که دو کشور در راستای همپوشانی منافع دو کشور با یکدیگر همکاری دارند. براین اساس به نظر می رسد این دیدارها نیز در راستای اتخاذ سیاست های مشترک در قبال تهدیدات مشترک منطقه ای است.

این استاد دانشگاه مسائل اقتصادی به خصوص در حوزه انرژی را یکی دیگر از موارد همکاری میان دو کشور دانست و گفت: در هر صورت افزایش روابط سیاسی می تواند منجر به افزایش همکاری های اقتصادی و تجاری شود.

اسدالله اطهری عنوان کرد: اگر ایران و ترکیه به عنوان دو قدرت بزرگ منطقه با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند بهتر می توانند در مسائل مدنظرشان موفق عمل کنند. هر چند این دو کشور دیدگاه های متفاوتی دارند اما افزایش همکاری ها می تواند آنها را به نقاط مشترک و مطلوب بیشتری نزدیک کند.

وی تاکید کرد: کشورهای مختلف دیدگاه های متفاوتی دارند اما مهم این است که اختلافات تبدیل به تعارض نشود؛ ایران و ترکیه هر چند رقابت های بسیاری با یکدیگر دارند اما آنها هیچ گاه از انزوای ایران حمایت نکردند؛ در مقابل نیز ایرانیان نیز از انزوای ترکیه هیچ گاه حمایت نکردند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار 27 مرداد 96، کدمطلب:600889، www.bornanews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین