پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۶۴۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه ۳۰۰میلیارد تومان برای بازسازی واحدهای تولیدی استان منظور می‌شود، گفت: این اعتبارات به صورت تسهیلات مناسب ارائه خواهد شد.

شعارسال: بهروز اسودی ضمن بیان اینکه در راستای راه‌اندازی و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استان سمنان طی سال جاری بیش از ۶۰۰میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است، ابراز داشت: با توجه به اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی استان قدیمی و فرسوده هستند، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز به منظور نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: با راه‌اندازی مجدد سایت بهین یاب ۴۹۲واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۹۰ واحد تولیدی توانستند تسهیلاتی به ارزش ۱۱۸ میلیارد تومان دریافت کنند و همچنین درخواست ۳۸۴ واحد تولیدی دیگر نیز در دست بررسی قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه در ۷۴ جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یک هزار و ۷۹ مصوبه به تصویب رسیده است، ابراز داشت: بیش از ۳۵ درصد این مصوبات مربوط به تعیین تکلیف اعطای تسهیلات بانکی و ۱۵ درصد نیز به نحوه تامین مالی واحدهای تولیدی مربوط می‌شود.

اسودی بابیان اینکه تاکنون به مشکلات ۴۴۴ واحد تولیدی استان سمنان رسیدگی شده است، تصریح کرد: سال گذشته دو هزار و ۵۴۹ واحد تولیدی در سامانه بهین یاب ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۸۸۱ واحد تولیدی در بخش‌های صنعت و کشاورزی موفق به دریافت تسهیلاتی بالغ‌بر ۴۳۲ میلیارد تومان از بانک‌های عامل شدند.

وی بابیان اینکه همکاری بانک های عامل می‌تواند به رفع مشکلات اقتصادی و تحقق شعار سال کمک کند، افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده بانک های خصوصی باید ۱۱۲میلیارد تومان به رفع موانع تولید اختصاص دهند اما تعداد انگشت‌شماری در این بخش حاضر به همکاری شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از نظارت و پایش مستقیم واحدهای تولیدی که موفق به دریافت تسهیلات شدند خبر داد و ابراز داشت: بر همین اساس از تعداد ۲۰۲واحد تولیدی که سال گذشته تسهیلات رونق تولید دریافت کرده بودند ۷۸۱ بار بازدید به عمل آمد و حتی در برخی موارد نیز تذکراتی به آن‌ها داده شد.

اسودی بابیان اینکه مسئولان استانی در راستای هدفمندسازی تسهیلات اعطایی حساسیت ویژه ای دارند تا این تسهیلات در جای خود هزینه شود، تصریح کرد: اگر تسهیلات اعطایی درجایی غیر از بخش تولید هزینه شود پروانه آن واحد تولیدی ابطال خواهد شد لذا نظارت و پایش واحدهای تولیدی به صورت مستمر در استان انجام می‌شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 28مرداد1396، کدخبر: 4063017: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین