پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 29
کد خبر: ۷۷۲۲۲
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴
معاون اقتصادی استاندار تهران گفت: از ۳۲ لکه صنعتی و ۲ هزار واحدی تولیدی که در رباط‌کریم وجود دارد تنها ۴۰ درصد آنها فعال هستند که دلیل این فعالیت کم وجود نگاه سنتی به موضوع اشتغال است.‌

شعار سال: محمد امامی امین لحظاتی پیش در جلسه شورای اداری رباط‌کریم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: جریان نفاق بیش از هزار و 400 سال است که با نفوذ به بدنه اسلام و نزول آیات الهی توجه اسلام را به خود جلب کرده و همواره سبب آزار مسلمانان شده است.

وی افزود: بزرگ‌ترین ضربه‌ها به انقلاب اسلامی ایران نیز از سوی منافقین زده شد و اگر امروز ما بر روی ریل پیشرفت قرار گرفتیم به دلیل حضور همیشگی مردم در صحنه و هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری و ایثار و فداکاری جوانانی مانند شهید حججی است که با ازخودگذشتگی سبب شدند تا در امنیت کامل به فکر پیشرفت باشیم.

معاون اقتصادی استاندار تهران در ادامه با اشاره ظرفیت‌های موجود در استان تهران تصریح کرد: استان تهران 14 میلیون جمعیت دارد، که از این تعداد بیش از 70 درصد آن مهاجر هستند، و با توجه به ظرفیت‌‌های موجود در استان 53 درصد مالیات‌ها در تهران اخذ می‌شود و 40 درصد واحدهای تولیدی آن فعال هستند اما با این وجود باید هر چه بیشتر از ظرفیت‌های موجود در این استان استفاده کرد.

امامی امین به ظرفیت‌های شهرستان رباط‌کریم اشاره کرد و افزود:‌‌ از 32 لکه صنعتی و دو هزار واحدی تولیدی که در رباط‌کریم وجود دارد، تنها 40 درصد آن ها فعال هستند، که دلیل این فعالیت کم، وجود نگاه سنتی به موضوع اشتغال است، این در حالی است که ما در یک منطقه‌ با بازار 400میلیونی زندگی می‌کنیم.

وی بیان کرد: باید هماهنگی درستی میان درآمد و هزینه‌های خود در تولید داشته باشیم، ما مکلف هستیم توجه تولیدکنندگان را به بازارهای خارجی جلب کنیم، و ضروری است که فرماندار و اتاق اصناف و بازرگانی نیز در این زمینه تلاش کنند.

معاون اقتصادی استاندار تهران در ادامه سخنان خود با بیان اینکه کشور عراق حیات سیاسی و امنیتی خود را را از ایران دارد گفت: با توجه به حمایت‌های امنیتی ایران از عراق، اما بیشترین واردات این کشور از ترکیه است، و بخش اعظم بازارهای عراق در تصرف ترکیه‌ قرار دارد بنابراین باید افکار عمومی مدیریت شوند، چراکه در غیر این صورت باید شاهد رشد بیکاری تا 17 درصد باشیم.

امامی امین با انتقاد از نظام آموزشی موجود اظهار داشت:‌ نظام آموزشی ما تاکنون به جای آن که متخصص تربیت کند، فقط تحصیلکرده تحویل جامعه داده است، دولت نمی‌تواند میز و صندلی برای بیکاران تدارک ببیند.

وی با بیان اینکه عبور از قانون در جایی که برای ایجاد اشتغال مانع ایجاد می‌کند ضروری است گفت:‌ اگر امروز در رباط‌کریم روستایی وجود دارد که نیرو جذب می‌کند، باید این تجربه را به سایر نقاط نیز تعمیم داد، اگر در حوزه کشاورزی در این شهرستان زعفران تولید می‌شود یعنی باز هم می‌توان کارهای بزرگی انجام داد بنابراین اگر در جایی قانون مانعی برای کار و اشتغال بود، باید از آن قانون عبور کرد.

معاون اقتصادی استاندار تهران با تأکید بر شناساندن ظرفیت‌های گردشگری عنوان کرد: چرا از ظرفیت‌های گردشگری خود استفاده نمی‌کنیم که توسعه از همین مکان‌ها آغاز می‌شود، ما امروز توفیق خدمت به حکومت اسلامی را داریم که اگر خدمت نکنیم این توفیق از ما سلب خواهد شد.

امامی امین در پایان با بیان اینکه وضعیت فعلی اشتغال در کشور رضایت‌بخش نیست خاطرنشان کرد: دولت اگر اعلام می‌کند می‌تواند 900هزار شغل ایجاد کند، یعنی این ظرفیت‌ها وجود دارد، تنها باید همّت کرد، و الان که این فرصت وجود دارد باید به مردم و شهر خدمت کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 6 شهریور 96، کدمطلب: 1504031 ، www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین