پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۳۲۹
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
بخشدار مرکزی خاش گفت: همزمان با آغاز هفته دولت، بزرگترین واحد صنعتی پرورش کبک سیستان و بلوچستان در بخش مرکزی خاش به بهره‌برداری می‌رسد.

شعار سال: مجتبی شجاعی بخشدار مرکزی خاش در بازدید از بزرگترین واحد صنعتی پرورش کبک سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: همزمان با هفته دولت، اولین طرح پرورش صنعتی کبک استان است با امکان تمام چرخه تولید از تولید تخم تا تولید نهایی (گوشت) و بسته بندی در مجتمع فوق که از مصادیق اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال است در بخش مرکزی خاش به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: اجرای طرح فوق که یکی از طرح های موفق بخش مرکزی است به منظور گشایش راه تولید گوشت سفید دیگر از گوشت متداول مرغ بوده و به تنوع و کیفیت گوشت سفید در استان می انجامد که بخش خصوصی مجرب و با دانش با حمایت دولت و ترغیب سرمایه گذار توسط جهاد کشاورزی شهرستان آماده بهره برداری شده است.

سرمایه گذار و بهره بردار طرح فوق نیز گفت : مجتمع پرورش کبک دوربن بخش مرکزی خاش ، در مساحت تقریبی هشت هزار متر در دامنه غربی کوه دهنه تاسیس شده است.

عباس جمالزهی افزود: این‌ مجتمع دارای یک واحد جوجه کشی بیست هزارقطعه ای کبک، کشتارگاه وبسته بندی ،دو سالن کبک تخمگذار(مولد) با ظرفیت دو هزار و پانصد کبک مولد و سالن پرورش رسما پنج هزار و گنجایش توسعه تا بیست هزار کبک گوشتی می باشد.

انبار دان طیور این واحد که مجهز به آسیاب و میکسر و بالابر می باشد ظرفیت انبار ، تهیه وآماده سازی دان بیشتر از نیاز فعلی را دارد که امکان توسعه تولید تخم و گوشت این پرنده را میسر می سازد.

وی گفت : این مجتمع که اولین واحد پرورش صنعتی کبک در استان است، با سقف تسهیلات سیصدو پنجاه میلیونی بانک کشاورری ودویست میلیونی سر مایه شخصی ، شروع گردیده است.

جمالزهی ادامه داد: پروژه بشکل مجتمع است که از پرورش کبک مولد(تخمگذار) وتولید تخم نطفه دار کبک شروع می شود،متعاقبا به سالن جوجه کشی و تولید جوجه یک روزه می رسد سپس در سالن پرورش اول، یک تا یک ونیم ماه نگهداری شده و برای پرورش نهایی تا سن رشد(چهارماهگی)به سالن دوم پرورش انتقال می یابند پس از چهار ماه تولید مجتمع به سالن کشتارگاه و بسته بندی منتقل می شود.

بهره بردار این طرح بیان کرد: مجوز پرورش این واحد پنج هزار کبک گوشتی و 675 عدد تخم گذار است اما ظرفیت ساگن ها و تجهیزات بیشتر است ظرفیت نگهداری کبک تخم گذار دو هزار و 400 عدد، ظرفیت دستگاه های جوجه کشی(ستر و هچر) 20 هزار وظرفیت سالن های پرورش 25 هزار واحد است سرمایه‌کذاری انجام شده تاکنون 700میلیون تومان بوده که 350میلیون آن تسهیلات بانک کشاورزی و مابقی سرمایه شخصی مصرف شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 31 مرداد 96، کدمطلب: ۶۲۱۳۷۷۱:www. yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین