پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۶۱۷
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
مدیرعامل مرزنشینان آذربایجان‌غربی معتقد است پس از اتمام احداث دیوار مرزی ترکیه-ایران چهره‌های جدیدی بر راس امور واردات و صادرات ظهور می‌کنند تا عرصه را برای مرزنشینان تنگ‌تر کنند.

شعار سال: حسین پاد، مدیرعامل اتحادیه تعاونی مرزنشینان استان آذربایجان غربی با اشاره به ساخت دیواری که کشور ترکیه قصد دارد در مرز مشترک خود با ایران احداث کند می‌گوید: ساخت این دیوار نه‌تنها روابط اقتصادی مرزنشینان را کاملا قطع خواهد کرد بلکه باعث قطع ارتباط اقوامی می‌شود که در مرز‌های دو کشور زندگی می‌کنند.

او ادامه می‌دهند: مرزنشینان به دلیل بالا بودن مالیات‌ها و افرادی که در مرزها فعالیت خود را به نام مرزنشینان تمام می‌کنند برای امرار معاش به صورت دستی اجناس و همچنین سوخت را بین دو کشور جابه‌جا می‌کنند تا با حداقل درآمد بتوانند به وضعیت نابسامان زندگی خود رسیدگی کنند.

مدیرعامل تعاونی صیادان آ.غربی اضافه می‌کند: نگرانی‌های مرزنشینان بعد از اتمام دیوار مرزی در این خصوص است که چهره‌های جدیدی بر راس امور واردات و صادرات ظهور می‌کنند تا عرصه را برای آنها تنگ کنند.

وی درخصوص مشکلات اجتماعی که می‌تواند برای مرزنشینان به وجود بیاید، خاطرنشان می‌کند: بسیاری از مرزنشینان به دلیل شرایط منطقه‌ای و نزدیکی فرهنگ‌ها اقوامی در دو طرف مرز دارند و برای دیدن آنها از مرز عبور می‌کنند ولی این دیوار بین‌ آنها جدایی ایجاد می‌کند.

پاد در پایان می‌گوید: بارها با نامه‌نگاری‌ها صدای مرزنشینان را به گوش مسئولان رساندیم. مرزنشینان وضعیت معیشتی نامناسبی دارند و برای ادامه زندگی به قانونی جهت عدم پرداخت مالیات احتیاج دارند ولی هنوز هیچ اقدامی در جهت رفاه حال آنها صورت نگرفته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار شهریور 96، کدمطلب:526985، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین