پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۷۵۹
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: دور زدن قوانین مادر در استان‌ها به بهانه مصوبات محلی افزایش یافته و شاهد تعارض مصوبات با قوانین مادر هستیم.

شعار سال: عادل آذر صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار داشت:دور زدن قوانین مادر در استان‌ها به بهانه مصوبات محلی افزایش یافته و شاهد تعارض مصوبات با قوانین مادر هستیم در حالی که نباید این مصوبات محلی در تعارض با قوانین مادر باشد.

وی با اشاره به پرونده‌ها در استان‌ها بیان کرد: ما هرگز به دنبال مچ‌گیری و اذیت و آزار مدیران نیستیم اما وظیفه داریم تا در این زمینه رسیدگی لازم را داشته باشیم که امیدواریم شاهد کاهشپرونده‌ها و امور مستشاری و دادسرایی در استان‌ها باشیم.

رئیس دیوان محاسبات کشوربیان کرد: صیانت از بیت‌المال تنها صیانت فیزیکی نبوده بلکه به نیروی انسانی نیز مربوط است چرا که نیروی انسانی از مهمترین سرمایه‌ها به شمار می‌رود و باید مدیران در صیانت و حفاظت ا این سرمایه‌ها نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

آذربا اشاره به مشکلات در حقوق‌های نجومی افزود:‌ با وجود تعمدی بودن برخی از موارد حقوق‌های نجومی اماعدم تسلط به قوانین، ابهام در قوانین و نبود آموزش لازم در مورد اجرای قوانین در برخی مدیرلن سب شد تا مصوباتی را برخلاف قانون لحاظ کنند که این امر سبب بروز مشکلات در کشور شد.

وی تصریح کرد:‌ مقام معظم رهبری از این حقوق‌های نجومی به عنوان حقوق‌های نامتعارف یاد کردند که افرادی که به صورت تعمدی اقدام به این کار کرده بودند در حال حاضر در زندان به سر می‌برند.

رئیس دیوان محاسبات کشوراز تهیهبسته‌های آموزشی قوانین برای مدیران در راستای پیشگیری از برخی مشکلات ناشی از بی‌اطلاعی از قوانین خبر داد و افزود:بسته‌های موضوعی متناسب با پروژه‌ها نیز تدوین شده و در کنار این اقدامات، خدمات دانشی و مشاوره‌ای نیز به مدیران ارائه می‌شود.

آذر با بیان اینکه مراجعات و تعامل کمتر مدیران دستگاه‌های مختلف سبب حساسیت بیشتر دیوان محاسبات می‌شود، اظهار کرد:استقرار نظام بودجه‌ریزی عملیاتی از سازوکارهای توسعه تعامل بوده کهبا اجرایی شدن آن شفافیت نظارت‌ها افزایش خواهد یافت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار شهریور 96، کدمطلب:1500500، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین