پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۹۲۲
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
در حالی که مسئولان استان اردبیل از ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی طی چند سال گذشته سخن می‌گویند، اما آمارها این استان را همچنان در رتبه سوم بیکاری کشور نشان می‌دهد.

شعار سال:براساس آمارهای غیررسمی استان اردبیل نزدیک به ۶۰ هزار نفر بیکار دارد که در مقایسه با جمعیت آن آمار قابل توجهی است. گفته شده ۲۰ هزار شغل در سال‌های اخیر ایجاد شده اما برخی کارشناسان و حتی مسئولان از نامحسوس بودن این میزان اشتغال ابراز گله‌مندی کرده‌اند.

آمارهای منتشره مربوط به سال ۹۵ نشان می دهد این استان با بیش از ۱۵ درصد رتبه سوم کشور را در بیکاری داشته که از میانگین آمار کشوری بالاتر بوده است.

مطابق آمار و ارقام نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و زنان نیز به مراتب بالاتر بوده و بیکاری خود موجب پدیدار شدن مشاغل موقتی و کاذب از جمله دستفروشی در استان اردبیل شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی رتبه بیکاری اردبیل را که در فضای مجازی سومین استان اعلام شده دستاورد بی‌توجهی به بسیاری از ایده‌های جدید کارآفرینی و جلسات نمایشی عنوان کرد.

محمد فیضی در پاسخ به وضعیت فعالیت کارگروه اشتغال استان تصریح کرد: نمی‌توان اشتغال را با جلسات نمایشی و تکلیفی حل کرد.

وی افزود: لازم است برای ایجاد فرصت‌های شغلی از برنامه‌های دیگر بهره گرفت و از سویی برای اصلاح زیرساخت‌ها در اردبیل اقدام کرد.

وی با ذکر مثالی تصریح کرد: زمانی که یک سرمایه‌گذار زیرساخت فرهنگی، راه و سایر امکانات را در مکانی مطلوب نبیند، انگیزه سرمایه‌گذاری و به تبع ایجاد اشتغال نخواهد داشت.


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اراده کافی برای حل معضل بیکاری در اردبیل دیده نمی‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر دولت و مجلس فرصت‌هایی برای اشتغال‌زایی فراهم ساخته‌اند که ضروری است کارگروه اشتغال و مسئولان استانی برای استفاده از آن برنامه‌ای داشته باشند.

فیضی تصریح کرد: در روستاها تا سقف دو میلیارد تومان به طرح‌های اشتغال تسهیلات کم‌بهره اعطا می‌شود که اگر طرح از سوی دهیاری عنوان شود، توسط دهیاری و در غیر این صورت توسط اشخاص ضمانت می‌شود و ما لازم است برای این تسهیلات حداقل در ۱۰ روستای پرجمعیت برنامه داشته باشیم.

وی با ذکر مثالی دیگر به تصویب یک و نیم میلیارد دلار تسهیلات از صندوق توسعه ملی به اشتغال روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر اشاره کرد و گفت: لازم است استان برای این تسهیلات برنامه داشته باشد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با تأکید به اینکه استخدام دولتی در کل دنیا مفهوم نداشته و حتی استراتژی روز تعدیل نیروی انسانی در بخش دولتی است، اضافه کرد: اما در کنار این تعدیل لازم است به بخش خصوصی توجه شده و از این حوزه حمایت شود.

فیضی افزود: بنده بارها مراجعانی از بین سرمایه‌گذاران داشته‌ام که آماده سرمایه‌گذاری بودند اما در پی معرفی به ادارات به حدی اذیت شدند که از خواسته خود منصرف شده‌اند.

وی به ضرورت اصلاح نگرش حمایت از بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: ما باید لیستی از مشارکت و سرمایه‌گذاری‌های کلان، متوسط و ضعیف برای مراجعه‌کنندگان داشته باشیم و از مدیران اقتصادی استان انتظار داریم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سطوح مختلف برنامه داشته باشند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 4 شهریور 96، کد مطلب: 4069167:www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین