پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۴۲
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: علم هم از منظر بشری و هم از منظر نظام دینی اساسا جوهره بین المللی دارد.

شعارسال: آیت الله عباسعلی سلیمانی روز پنجشنبه در هفتمین نشست مشورتی معاونان و مدیران بین الملل دانشگاهها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و پارک علم و فناوری منتخب کشور با حضور قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری در امور بین الملل در دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: جوهره علم هرگز محدودیت پذیر نیست.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه در دین به هیچ عنوان محدودیت علمی وجود ندارد افزود: اگر محدودیتی در این زمینه در دین وجود دارد به ظرفیت عالم بر می گردد به طوری که عالم ممکن است ظرفیت نگهداری آن علم را نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: آنچه که در دین مطرح است محتوای باز و عام علم است به گونه ای که اگر ظرفیت انسان ایجاب کند همه علوم را می تواند فرا گیرد.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه هویت علم بین المللی و گسترده بودن آن است گفت: برای فراگیری علوم مختلف عالم دین یا باید ظرفیت داشته باشد یا این ظرفیت را در خود ایجاد کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر ظرفیت نباشد ممکن است حتی از علم فقه عنصری فاسد پیدا شود که گاه فسادش صد برابر بیشتر از اصلاح آن تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه قرآن تابلو ورود ممنوع را بر پیشانی هیچ علمی نزده است گفت: دین هرگونه افزون طلبی و بسیار جویی را حرص مذموم مطرح کرده اما افزون طلبی علمی را ممدوح می داند زیرا حرص در علم ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به اهمیت علم و دانش از منظر دین افراط در علم بسیار پسندیده و فراگیری است .

آیت الله سلیمانی افزود: با توجه به اینکه ایران به گفته پیامبر مکرم اسلام(ص) سرزمین فراگیری علم معرفی شده امروز به برکت انقلاب اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب جمهوری اسلامی ایران در مسیر رسیدن به قله های رفیع استانداردهای علمی قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: بین المللی سازی دانشگاهها و پارک های علم و فناوری، ترویج گرایش های علمی و فناوری، جذب توانمندی نخبگان ایرانی داخل و خارج از کشور و استفاده از ظرفیت های علمی و تحقیقاتی دانشگاه ها از جمله اهداف جمهوری اسلامی در گسترش علم است.

علیرضا بندانی با بیان اینکه در عصر جدید جهانی شدن دانش و علم ارتباط نزدیکی با اقتدار ملی کشورها دارد گفت: علم امروزه مرزهای بین المللی را درنوردیده و فرا ملی شده به طوری که همکاری علمی بین المللی به عنوان یکی از رویکردهای نوین کشورها در صحنه جهانی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی تصریح کرد: جهانی شدن، وابستگی کشورها را در قرن بیست و یکم به علم و فناوری افزایش داده است به طوری که مبادلات علمی و پژوهشی ضرورتی اجتناب ناپذیر شده است.

وی گفت: علم به عنوان یکی از مهمترین شاخص های تمدن بشری محصول تلاش دسته جمعی افکار بشری است به طوری که همه در تولید آن نقش اساسی دارند.

وی تاکید کرد: اگر دانشگاه بخواهد رشد کند باید در راستای تبادلات علمی در عرصه بین المللی گام بردارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار خبر 17 دی 1394، کدمطلب: 81911240 (5094001)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین