پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۱۹۲
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
محمد باقر نوبخت می گوید اگر سازوکار تصمیم گیری از طرف تیم های اقتصادی دولت رعایت شود نگرانی برای هماهنگی این تیم ها وجود نخواهد داشت.

شعار سال: سخنگوی دولت با بیان این که اگر به سازوکار تصمیم گیری های اقتصادی التفات شود هیچ جای نگرانی و یا زمینه ای برای تشتت آرا و عمل نیست، گفت: البته تصمیم گیرنده نهایی در برنامه های اقتصادی شخص رئیس جمهور است.

وی در خصوص چگونگی تصمیم گیری ها و هماهنگی در تیم اقتصادی دولت، گفت: اگر به سازوکار تصمیم گیری های اقتصادی التفات شود هیچ جای نگرانی و یا زمینه ای برای تشتت آرا و عمل نیست؛ چون همه تصمیمات اقتصادی در ستاد اقتصادی دولت گرفته می شود.

وی ادامه داد: ستاد اقتصادی دولت متشکل از 3 دستگاه ستادی دولت یعنی وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و معاونین و مشاورین است و ریاست ستاد با شخص آقای رئیس جمهور است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ابراز داشت: معاون اول محترم که ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را اداره می کنند هم در ستاد اقتصادی کل، عضو هستند. بنابراین همه مطالب در این مرکز مورد بحث قرار می گیرد و اتفاقاً حضور تیم های اقتصادی مختلف، باعث می شود از منظرهای متفاوت به یک موضوع واحد نگریسته شود و مباحث پخته تر شوند.

نوبخت توضیح داد: این هم اندیشی باعث ادغام افکار و نظرات مختلف می شود و بعد ها کمتر شاهد این خواهیم بود که صاحب نظری نسبت به جنبه ای از برنامه نقد داشته باشد و گفته شود مثلاً در برنامه شما این قسمت دیده نشده بود و... بنابراین از جمع بندی این مباحث، برنامه ای تدوین می شود که البته آقای رئیس جمهور تصمیم گیرنده نهایی آن خواهند بود.

وی در پاسخ به این سوال که این هماهنگی با وزارت خانه ها مخصوصاً وزارت خارجه چگونه است، اظهار کرد: وزارت امور خارجه هم مانند دیگر وزارت خانه ها فعالیت هایشان را در عرصه اقتصاد پیش می برند که اتفاقاً نشان دهنده این امر است که ما باید از همه ظرفیت های موجود در همه بخش های نظام اداری و تصمیم گیری کشور در امر اقتصاد استفاده کنیم.

سخنگوی دولت در پایان در خصوص برنامه دولت و سازمان برنامه و بودجه برای تحقق شعار اصلی دولت در بخش اقتصادی یعنی ریشه کن کردن فقر مطلق، گفت: بخش قابل تأملی در برنامه ششم و خط مشی ها و برنامه دولت که در زمان رای اعتماد ارائه شد، به این موضوع اختصاص داده شده و کاملاً به صورت ریز و مجزا برای همه وزارت خانه ها اقدامات اجرایی که باید در این خصوص انجام پذیرد، تدوین و ارائه شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، تاریخ انتشار: 12 شهریور 1396،کدخبر:732438, www.jamaram.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین