پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۳۴۹
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت:با افتتاح نخستین واحد کامپاندینگ پتروشیمی مارون در آینده ای نزدیک، افزون بر تامین نیاز داخل این محصول می تواند به کشور های دیگر نیز صادر شود.

شعارسال: مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت:با افتتاح نخستین واحد کامپاندینگ پتروشیمی مارون در آینده ای نزدیک، افزون بر تامین نیاز داخل این محصول می تواند به کشور های دیگر نیز صادر شود.

مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت ومدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی درباره تولید کامپاند اظهار کرد: پتروشیمی مارون دارای واحد الفین و واحد پلی‌اتیلن است و پلی‌اتیلن خام را در داخل و خارج کشور می‌فروشد چراکه فرآوری روی پلی‌اتیلن خام انجام نمی‌شود اما این مجتمع از سال‌های گذشته مطالعاتی را انجام داد و در نتیجه از سال ۹۵ اجرای واحدهای کامپاند را آغاز کرد؛ در این واحدها تغییرات فیزیکی در پلیمرها انجام می‌شود و درنهایت محصول تولیدی قابلیت مصرف مستقیم در صنایع پایین دستی را دارد.

مرضیه شاهدایی ادامه داد: در سال‌های گذشته کامپاند مورد نیازصنایع پایین دست را وارد می‌کردیم اما پتروشیمی مارون هدف‌ گذاری کرده تا هم نیاز داخل کشور را پاسخگو باشد و هم کامپاند صادر کند. این مجتمع هم‌اکنون در مرحله تولید آزمایشی کامپاند است و تا دو ماه آینده در صورتی که مشکلی نباشد از این مرحله عبورمی‌کند؛ در واقع کامپاند، یک صنعت پایین دستی در مارون است.

وی همچنین با اشاره به بازچرخانی آب در مجتمع پتروشیمی مارون گفت: این مجتمع از دوسال پیش اجرای یک پروژه تصفیه پساب را آغاز کرده که یکی از مهمترین پروژه‌های صنعت پتروشیمی محسوب می‌شود و بر اساس آن خروجی آب صفر می‌شود بدین صورت تمام آب و خروجی این تصفیه خانه در خود پتروشیمی مارون قابل استفاده است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی همچنین با اشاره به روند بازسازی پتروشیمی بوعلی‌سینا گفت: با تلاش همکاران در این مجتمع پتروشیمی تمام ضایعات آتش‌سوزی مخزن و برج پارازایلین که سال گذشته رخ داد، پاکسازی شده است.

شاهدایی ادامه داد: مخزن، برج پارازایلین و کوره باید تعویض می‌شد، همه موارد مهندسی شده و سفارش ساخت آنها داده شده است و در واحد جدید طراحی شده، ارتفاع برج کوتاهتراز برج پارازایلین قبلی است و از طرف دیگر فوندانسیون پروژه جدید بوعلی نیز درحال اجراست.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت پترون، تاریخ انتشار: 11 شهریور 1396، کدخبر: 559 ، www.petronn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین