پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۰۷۷
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰
رئیس کمیسیون شوراهای مجلس معتقد است آمریکا بداخلاقی خود در زمینه عدم پایبندی به مفاد موافقتنامه‌های بین‌المللی را با عهدشکنی در برجام به کشورهای دنیا اثبات کرد.

شعار سال: محمدجواد کولیوند برجام را معاهده بین المللی دانست که طی آن انتظار می‌رود طرفین به تعهدات خود پایبند باشند و گفت: علیرغم این موضوع شاهد بدعهدی‌ها نسبت به بخشی از تعهدات برجام هستیم.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: بیمه، حمل و نقل، توسعه و تولید میعانات گازی و افزایش صادرات نفت از جمله اتفاقاتی است که به دنبال برجام رخ داده، اما در عین حال در بخش‌های دیگر شاهد بدعهدی و کارشکنی‌های آمریکا و به دنبال آن برخی کشورهای اروپایی هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه لغو تحریم‌ها و اضافه نکردن تحریم‌های جدید از جمله اقداماتی بود که کشورهای ۱ + ۵ باید به آن متعهد می‌شدند، عنوان کرد: با این حال خلف وعده صورت گرفته است.

کولیوند همچنین با اشاره به اینکه با تصویب برجام در مرحله جدیدی از تعاملات بین المللی قرار گرفتیم، بیان داشت: اجرای برجام ما را وارد فاز جدیدی در عرصه بین الملل کرد که البته باعث شد بداخلاقی آمریکایی‌ها در مقابل تعهدات برجام به نمایش گذاشته شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با یادآوری این مطلب که آمریکا همچنان مانع ارتباط میان بانک‌های ایرانی و بین المللی و تأمین مواد اولیه کارخانه‌ها است، اظهار داشت: تمامی این اتفاقات از خلف وعده‌های آمریکا بوده که مجلس در این خصوص مصوبه ۹ بندی دارد که براساس آن تأکید شده در صورت بدعهدی از سوی طرفین برجام و وضع تحریم جدید یا تمدید تحریم‌های گذشته کارخانه تولید سوخت هسته‌ای تاسیس شود، بنابراین لازم است در مقابل خلف وعده آمریکا این بند اجرایی شود.

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید مجدد بر اینکه ایران به دنبال برهم زدن برجام نبوده و در چارچوب توافق هسته‌ای به وظایف خود عمل می‌کند، خاطرنشان ساخت: اگر آمریکا می‌خواهد برجام لغو شود باید دولتمردان این کشور برهم خوردن توافق هسته‌ای را رقم بزنند چنانچه در گذشته نیز ثابت شده بود آن‌ها همواره برهم زننده معاهدات بین المللی بوده و هستند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 17 شهریور 96، کدمطلب:۶۳۲۰۶۸، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین