پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۳۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
بوشهر - قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم اصلاح مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت تاکید کرد و گفت: ۷۰ درصد مردم کشور دارای اضافه وزن هستند.

شعار سال: ایرج حریرچی ظهر یکشنبه در آیین تکریم و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه سلامت اقدامات خوبی صورت گرفته است و طرح‌های بسیار مهمی در دست اجرا است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون در سطح کشور ۷۰ درصد مردم چاق و دارای اضافه وزن هستند که باید مولفه‌های اجتماعی تاثیرگذار بر امر سلامت اصلاح شود تا شاهد پیشگیری از بروز بیماری‌ها باشیم.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: شش برنامه در راستای بهبود، ارتقاء و نهادینه سازی طرح تحول نظام سلامت در دستور کار وزارت بهداشت است که باعث رفع مشکلات طرح تحول سلامت می‌شود.

رفع مشکلات طرح‌ تحول نظام سلامت

وی از رفع مشکلات طرح‌ تحول نظام سلامت در برنامه ششم توسعه خبر داد و افزود: تلاش می‌شود که خدمات مناسب و بهتر و بیشتری در حوزه سلامت و بهداشت و درمان به مردم ارائه شود.

حریرچی اولویت دوم طرح تحول سلامت را استقرار نظام ارجاع و پزشک خانواده عنوان کرد و افزود: از دیگر اولویت‌ها می‌توان به آموزش و پژوهش و تامین مالی پایدار و شفاف سازی هزینه‌ها در اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد.

وی از دیگر اولویت‌های وزارت بهداشت به تقویت و چابک سازی سیستم طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و ادامه داد: اصلاح مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت همچون بیکاری، فقر، اعتیاد، عدم تغذیه مناسب، عدم تحرک و . . . در دستور کار است.

ورود ۵۰۰ پزشک متخصص به استان بوشهر

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بوشهر به عنوان یکی از استان‌های پیشتاز در زمینه ارتقاء و بهبود فرایندی نام برد و اظهار داشت: طرح‌های زیرساختی گسترده‌ای در استان بوشهر اجرا می‌شود که نیازهای استان در بخش درمان را رفع می‌کند.

وی با اشاره به ورود ۵۰۰ پزشک متخصص به استان بوشهر با اجرای طرح تحول نظام سلامت، خاطرنشان کرد: ۱۶۰ هیئت علمی به مجموعه اعضای هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اضافه شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 19 شهریور 1396، کدخبر: 4082914 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین