پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۴۱۵
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۰
نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه اراضی اطراف تالاب شادگان همه شوره‌زار هستند، گفت: یک ذره آب شیرین در تالاب شادگان وجود ندارد و پساب‌های شور نیشکر است که به این تالاب ورود پیدا کرد.

شعارسال: جواد کاظم نسب الباجی با اشاره به مسائل محیط زیستی خوزستان از جمله تالاب شادگان اظهار داشت: آبی که در تالاب شادگان وجود دارد آب شیرین نیست و پساب‌های نیشکر است به طوری که شوره این آب، در حال نابود کردن نیزارهای این تالاب است.

وی با بیان اینکه اراضی اطراف تالاب شادگان همه شوره‌زارند، افزود: یک ذره آب شیرین در تالاب شادگان وجود ندارد و پساب‌های شور نیشکر است که به این تالاب ورود پیدا کرده‌ است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید توجه ویژه‌ای به تالاب شادگان شود و حقابه این تالاب را تامین کنند، بیان کرد: تالاب شادگان همانند گذشته نیست و باید آب شیرین به این تالاب ریخته شود تا دوباره پرندگان به سمت آن سوق پیدا کنند و منظره و نمای گذشته را به دست آورد.

وی به سفر ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور اشاره کرد و گفت: اگرچه که به لحظات پایانی همایش روز جهانی تالاب‌ها (که با حضور ابتکار برگزار شد) رسیدم ولی شاهد اعتراضات مردمی و برخی از مسئولان در زمینه مسائل و مشکلات محیط زیستی استان بودم.

کاظم نسب الباجی عنوان کرد: ما تا کنون نتیجه عملکرد رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور را لمس نکرده‌ایم البته مسئولان محیط زیست استان باید همت کنند و گزارش دقیق به ابتکار و نیز درخواست تامین حقابه تالاب‌ها را ارائه دهند.

وی افزود: اگر ضعفی هست در مدیریت محیط زیست استان است نه عملکرد ابتکار چرا که آنها گزارش‌های ناصحیح را به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست می‌دهند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون با بیان اینکه تالاب شادگان پر از پساب‌های نیشکر است و حجم زیادی از تالاب هورالعظیم هنوز آبگیری نشده، تصریح کرد: ابتکار بیشتر به اطلاعات داده شده توسط کارشناسان توجه کند تا مدیران آب و برق و محیط زیست استان، زیرا آنها بیشتر به فکر منافع خودشان هستند.

وی با بیان اینکه سوالات زیادی هست که ابتکار باید به آنها پاسخ دهد، گفت: مسائل زیست محیطی زیادی در سطح استان از جمله سوزاندن نی‌های نیشکر و یا آلاینده‌های نفتی وجود دارد که ابتکار باید بگوید چه عملکردی در زمینه حل این مشکلات داشته است؟

کاظم نسب الباجی در بخش دیگری از گفت‌وگو به سفرهای مسئولان کشوری اشاره و عنوان کرد: در جشن‌های ملی، متاسفانه خوزستان کمترین پروژه‌ها و افتتاح‌ها را دارد البته این پروژه‌هایی که توسط مسئولان افتتاح می‌شود قبلا نیز افتتاح شده بودند.

وی افزود: مسئولان دوست دارند به خوزستان بیایند ولی درخواست من این است که اگر به خوزستان علاقه‌مندید در ایام گرد و غبار به استان بیاید و ببنید که مردم چگونه و با چه وضعیتی زندگی می‌کنند.

نماینده مردم اهواز خطاب به مسئولان، رئیس جمهور و معاون اولش یادآور شد: اعتبار ویژهای برای محیط زیست و منابع طبیعی خوزستان تخصیص دهید تا اقدامات مقابله با ریزگردها از جمله درختکاری و مالچ پاشی انجام شود.

وی با بیان اینکه از نیشکر بخواهند که مزید بر علت مردم نباشد و از ابزارها و وسایل مدرن برای جمع‌آوری نیشکر استفاده کنند، افزود: همچنین از نفت بخواهند که بیش از 50 سال مسموم کردن هوای استان کافی است؛ اکنون زمان تکنولوژی است، نفت باید از راهکارهای قدیمی برای استخراج دوری کند.

کاظم نسب الباجی با اشاره به اینکه استان و مردم این وضعیت را تحمل نمی‌کنند بنابراین دولت به حل مشکلات خوزستان توجه بیشتری کند، تصریح کرد: در آینده نزدیک با انتخابات روبه‌رو هستیم بنابراین باید آرامش ایجاد کنیم تا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 20بهمن1395، کدخبر: 73464: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین