پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۱۶۱
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱
الهام امین زاده در سال 91 اظهار داشت: «افتخار اینجانب است که درلیست جبهه متحد اصولگرایان هستم که نماینده طیف های مختلف اصولگرائی و مجموعه ای از چهره های باسابقه و کارآمد اصولگرا و نماد وحدت اصولگرایان در کشور می باشد.اینجانب هر گونه فعالیت انحرافی در جهت ایجاد اختلاف بین اصولگرایان بطور خاص و بین مردم ایران را در راستای خدمت به منافع استکبار می دانم.»

شعار سال: با تشدید گمانه زنی ها بر سر گزینه ی مورد نظر رئیس جمهور برای وزارت علوم، برخی چهره ها تلاش های بسیاری را برای کسب این کرسی کلید زده اند. در این میان، نام الهام امین زاده بعنوان یکی از افرادی که منتهای سعی و تقلای خود را به نمایش گذاشته، به چشم می خورد.

 امین زاده که این اواخر به شدت فعال شده، سعی دارد خود را بعنوان گزینه ی اصلی دکتر روحانی مطرح کند. او از یک سو با استفاده از مطالبه ی جامعه برای معرفی وزیر زن از سوی رئیس جمهور و از سوی دیگر با دیدارهای پی در پی خود با مسئولان و همچنین چهره های منتفذ دینی در تلاش است که خود را در بین گزینه های مورد نظر رئیس جمهور برای وزارت علوم قرار دهد.
برخلاف این روزها که امین زاده چهره ی فعالی از خود به نمایش گذاشته، این معاون حقوقی و دستیار رئیس جمهور در دولت یازدهم در امور حقوق شهروندی نه تنها به قول دکتر روحانی جز کسانی بود که «گیوه ها را ور نکشید» بلکه با عدم پاسخگویی اش نسبت به انتقادات مطرح شده از سوی رقبای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری در بحث حقوق شهروندی، در زمین آن ها بازی کرد، بازی که به نظر می آید شاید از روی علاقه به کاندیداهای جناح مقابل بوده باشد.
در بحبوحه اتهام زنی های فراوان علیه دولت در انتخابات نیز، خبرنگار «انتخاب» با امین زاده گفتگویی تلفنی کرد، به این خیال که او بتواند از دستاوردهای دولت، حداقل در حوزه ای که رئیس جمهور او را مامور به آن کرده بود، دفاع کند. برخلاف انتظاری که از او می رفت تا باتوجه به حملات کاندیداهای رقیب به روحانی در بحث حقوق شهروندی، پاسخ های دقیق و مناسبی ارائه دهد، اما در طول مصاحبه آنچنان محافظه کارانه و خنثی سخن گفت که مخاطب پس از خواندن متن مصاحبه نمی توانست تشخیص دهد این فرد در کدام طرف میدان قرار دارد. پس از مصاحبه نیز، با تلاش های فراوان، سعی شد تیتری مصداقی از میان سخنان او انتخاب شود، اما همان تیتر نیز با انتقاد دفتر امین زاده مواجه شد و خواستار تغییر آن تیر شدند تا مبادا مخاطب خاص، تصور کند او تمام قد حامی رییس جمهور است!
اما این علاقه و دین امین زاده به جریان اصولگرا از کجا ناشی می شود؟
امین زاده در انتخابات مجلس هفتم، با پشتیبانی آبادگران وارد پارلمان شد، همان جریانی که شورای دوم را در دست گرفت و احمدی نژاد را به شهرداری رساند و در نهایت در انتخابات ریاست جمهوری کمک های قابل توجهی به او کرد.
او در کنار افرادی چون پرویز سروری، حمید رسایی، مهرداد بذرپاش، لاله افتخاری و حسین فدایی در انتخابات مجلس= نهم نیز شرکت کرد. وی همچنین از گزینه های محمود احمدی نژاد در دوره ی دوم ریاست جمهوری اش برای ریاست سازمان محيط زيست و مركز امور زنان و خانواده بود.

الهام امین زاده، چهره ای که این روزها برای وزارت علوم خیز برداشته را بهتر بشناسید؛ از رای به «جبهه پایداری» و ورود به مجلس با لیست «آبادگران» تا تشکر از آیت الله مصباح و گزینه ی احمدی نژاد برای سازمان محیط زیست

بعلاوه، پس از انتخابات سال 88، شورای احزاب زنان اصولگرا، امین زاده را بعنوان وزیر خارجه در کنار مرضیه وحید دستجری برای وزارت بهداشت به احمدی نژاد پیشنهاد کردند.
علاقه و تمایلات قلبی امین زاده به جریانی که این روزها پرچمدار مخالفت با دکتر روحانی هستند، زمانی آشکار می شود که او در مصاحبه ای با روزنامه ایران در سال 91 از مواضع «اصولگرایانه ی» خود می گوید.

الهام امین زاده، چهره ای که این روزها برای وزارت علوم خیز برداشته را بهتر بشناسید؛ از رای به «جبهه پایداری» و ورود به مجلس با لیست «آبادگران» تا تشکر از آیت الله مصباح و گزینه ی احمدی نژاد برای سازمان محیط زیست

امین زاده در پاسخ سئوالی در مورد اینکه در انتخابات مجلس هشتم به چه کسی رای دادید گفت: «من تقريباً از دو ليست جبهه متحد و جبهه پايداري انتخاب كردم.»
وی در توصیف خود می گوید:«من اول يك اصولگرا هستم. به هر حال اگر مجلس همفكر و همراستا باشد، بهتر است، چرا كه اگر افراد متعارض وارد مجلس شوند، وقت چهار ساله مجلس به دعوا مي گذرد.» امین زاده در توضیحاتی نسبت به مصاحبه خود، همان زمان جوابیه ای به رسانه ها ارسال کرد و گفت: «افتخار اینجانب است که درلیست جبهه متحد اصولگرایان هستم که نماینده طیف های مختلف اصولگرائی و مجموعه ای از چهره های باسابقه و کارآمد اصولگرا و نماد وحدت اصولگرایان در کشور می باشد.اینجانب هر گونه فعالیت انحرافی در جهت ایجاد اختلاف بین اصولگرایان بطور خاص و بین مردم ایران را در راستای خدمت به منافع استکبار می دانم.»

امین زاده در همین راستا می افزاید: «بزرگاني همچون آيت الله مصباح يا آيت الله مهدوي كني در راستاي مشاركت گسترده تر مردم و كمك به انتخاب مردم است. بايد از اين بزرگواران تشكر كرد.»

جوابیه الهام امین زاده
الهام امین زاده، چهره ای که این روزها برای وزارت علوم خیز برداشته را بهتر بشناسید؛ از رای به «جبهه پایداری» و ورود به مجلس با لیست «آبادگران» تا تشکر از آیت الله مصباح و گزینه احمدی نژاد برای سازمان محیط زیست

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری انتخاب ، تاریخ انتشار 28 شهریور 96، کدمطلب۳۶۵۸۱۳ ، www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین