پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 05
کد خبر: ۸۱۱۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دارای موقعیت استراتژیک مناسبی است و می‌تواند به عنوان پلی ارتباطی میان آن کشور و آسیای میانه، قفقاز و خاورمیانه عمل کرده و فرانسه را به بازار ۴۵۰ میلیون نفری مرتبط کند.

شعار سال: غلامحسین شافعی گفت: امیدواریم تداوم تبادل هیئت‌های تجاری که نشانه علاقمندی تجار و صنعتگران دو کشور است، دستاوردهای مثبتی را برای ایران و فرانسه داشته باشد.

وی با خیرمقدم به آقای "ایو تیبو دوسیلگی"، نایب رییس انجمن کارفرمایان فرانسه "مدف بین الملل" و مدیرعامل شرکت "ونسی" و هیئت همراه، از اینکه بار دیگر افتخار میزبانی هیئت بلندپایه آن انجمن را برعهده داشته و فرصت دیگری برای حضور تجار و فعالان اقتصادی دو کشور و مذاکرات رودرروی آن‌ها فراهم شد، بسیار خوشحالم.

شافعی اظهار داشت: ایران و فرانسه از دیرباز دارای روابط اقتصادی ژرف و مستحکمی بوده اند که طی دهه اخیر، تحت تاثیر عوامل مختلف سیاسی و موضوع هسته‌ای قرار گرفت. با توجه به شرایط کنونی بوجود آمده در ساختار اقتصادی ایران، از سال ۲۰۱۵ میلادی، مجددا" همکاری‌های اقتصادی ایران و فرانسه، افزایش چشمگیری داشته است و روز به روز رو به گسترش است. سال‌های اخیر، هیئت‌های تجاری اقتصادی بلند پایه متعددی میان دو کشور تبادل شده است و تفاهم نامه‌های بسیاری میان بخش‌های خصوصی و دولتی دو کشور به امضا رسیده است.

شافعی گفت:: بخش بزرگی از این تفاهم نامه‌ها به قراردادهای تعهدآور منتهی شده است، از جمله تفاهم نامه خرید هواپیمای مسافربری ایرباس، خودروسازان پژو و رنو و شرکت توتال با هدف توسعه پارس جنوبی.

وی تصریح کرد: همچنین، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و فرانسه که تصمیم گیری برگزاری آن در سفر رییس جمهور کشورمان به فرانسه انجام گرفته بود و با حضور وزرای خارجه دو کشور در ایران برگزار شد، از دیگر رویدادهای مهم اخیر دو کشور بود که نتایج مثبتی داشت.

شافعی اظهار داشت: از تلاش‌های خوب و فعالیت‌های موثر اتاق مشترک ایران و فرانسه نیز سپاسگزاری می‌کنم که همواره در جهت توسعه روابط تجاری ایران و فرانسه، همکاری نزدیک و صمیمانه‌ای با اتاق بازرگانی ایران دارد.

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: ایران دارای موقعیت استراتژیک مناسبی است و می‌تواند به عنوان پلی ارتباطی میان آن کشور و آسیای میانه، قفقاز و خاورمیانه عمل کرده و فرانسه را به بازار ۴۵۰ میلیون نفری مرتبط کند.

شافعی افزود: ایران با تولید ناخالص ملی ۴۲۵ میلیارد دلار، دومین اقتصاد بزرگ منطقه، دومین کشور منطقه به لحاظ جمعیت بوده و دارای جمعیت جوان و تحصیلکرده و منابع فراوان است.

ایران، کم‌ترین ریسک سرمایه گذاری با بیشترین بازدهی در منطقه را دارد و امکانات مناسبی برای توسعه سرمایه گذاری‌های مشترک در بخش‌های انرژی، ترابری، زیرساخت، محیط زیست، فن آوری اطلاعات، بهداشت و سلامت، کشاورزی، جهانگردی، خدمات و ... در کشورمان موجود است.

شافعی گفت: همچنین سرمایه گذاری مشترک برای تولید برند واحد و صادرات آن به بازار ۴۵۰ میلیون نفری همسایه‌های ایران، از جمله زمینه‌های همکاری پراهمیتی است که می‌توان بر آن تامل بیشتری کرد.

وی افزود: از طرف دیگر، فرانسه با سطح مبادلات بیش از هزار میلیارد دلار با جهان، در زمره قدرت‌های مطرح اقتصاد جهان و همواره یکی از منابع تامین کننده کالاهای عمده کشورمان بوده است.

شافعی افزود: در حال حاضر، یکی از اهداف مشترک دو کشور، ارتقاء مبادلات تجاری، از سطح کنونی دو میلیارد و چهارصد هزار دلار به میزان حداقل دو برابر در سال آتی است که امیدواریم این امر با تلاش‌های بخش‌های خصوصی دو کشور، در آینده نزدیک تحقق یابد.

رییس اتاق بازرگانی تاکید کرد: پس از سفرهای متعدد هیئت اقتصادی مدف بین الملل به ایران و همچنین حضور هیئت تجاری اقتصادی ایران در پاریس همراه رییس جمهور کشورمان، و مذاکرات شرکت‌های ایرانی و فرانسوی، در حال حاضر، سفر‌ها حالت‌های اکتشافی را پشت سر گذاشته و وارد مرحله عملیاتی شده است.

وی افزود: افزایش مبادلات تجاری دو کشور، مستلزم رفع موانع بانکی، مشکلات گمرکی، ترانزیتی و ارائه تسهیلات پیرامون صدور روادید تجاری است. امید آن است که در آینده نزدیک، با رفع موانع تجاری موجود بتوانیم بستر مناسبی برای تعامل دو کشور و توسعه همکاری‌های تجاری اقتصادی فیمابین پدید آوریم.

توسعه همکاری انجمن کارفرمایان فرانسه و اتاق ایران

تیبو دوسیلگی نایب رئیس انجمن کارفرمایان فرانسه با غلاحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران دیدار و گفتگو کرد.

آقای شافعی در پایان این دیدار با بیان اینکه مشکلات بانکی همچنان بر سر راه توسعه روابط وجود دارد، گفت: همچنان بانک های بزرگ اروپایی و فرانسوی با بانک های ایرانی کار نمی کنند و فقط بانک های کوچک همکاری ها را آغاز کرده اند.

وی افزود: با وجود این مشکلات فرانسه در میان دیگر کشورها، توسعه همکاری ها با ایران را جدی گرفته و اقدامات اجرایی را آغاز کرده است که می توان به قرارداد فروش هواپیما، همکاری های ساخت مشترک خودرو و همکاری های نفتی اشاره کرد.

رئیس اتاق ایران گفت: همکاری در توسعه حمل و نقل ریلی دیگر زمینه توسعه روابط میان دو کشور است.

شافعی افزود: توسعه فرودگاه مشهد نیز از زمینه های همکاری ایران و فرانسه است که توسط انجمن کارفرمایان فرانسه (مدف) انجام می شود.

آقای دوسیلگی نایب رئیس انجمن کارفرمایان فرانسه نیز با بیان اینکه ظرفیت همکاری ایران و فرانسه بالاست، گفت: در دور جدید همکاری ها، اولویت ها و طرح های خوبی وجود دارد و سرعت تعاملات نیز میان دو کشور بالاست.

وی با بیان ابنکه شرکت های فرانسوی علاقه زیادی به کار با طرف های ایرانی دارند، افزود: البته در ایران سهم زیادی از اقتصاد در دست دولتی ها و شبه دولتی هاست اما ما همزمان با دولتی ها برنامه هایی نیز برای همکاری با بخش های خصوصی ایران داریم.

دوسیلگی با بیان اینکه دنبال همکاری درازمدت با ایران هستیم، گفت: هدف ما صرفا فروش کالا و محصول به ایران نیست بلکه قصد داریم سهم زیادی در طرح های سرمایه گذاری ایران داشته باشیم.

وی افزود: بنا داریم در طرح های انرژی، زیرساختی و حمل و نقل ایران حصور جدی همراه با سرمایه گذاری داشته باشیم.

نایب رئیس انجمن کارفرمایان فرانسه : توسعه مناسبات برد - برد با ایران

رییس انجمن کارفرمایان فرانسه با اشاره به دو قرارداد شرکت نفتی توتال و خودروسازی رنو فرانسه با ایران ، گفت : هفته‌های آینده شاهد امضای قراردادهای مهمی از این نوع بین دو کشور خواهیم بود.

ایوتیبو دوسیلگی امروز در همایش تجاری ایران و فرانسه که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد ، گفت : از آخرین حضور هیئت تجاری فرانسه در ایران که در ژانویه 2017 صورت گرفت ، تاکنون تحولات مختلفی به لحاظ سیاسی در دو کشور صورت گرفته، به طوری که روحانی به عنوان رئیس‌جمهوری ایران و مکرون به عنوان رئیس جمهور فرانسه انتخاب شده اند.

نایب رئیس انجمن کارفرمایان فرانسه (مدف بین‌الملل) گفت: اگرچه تغییرات سیاسی در دو کشور اتفاق افتاده، اما در کنار آن، چیزهایی هم تغییر نکرده که از جمله آن می‌توان به علاقه مندی شرکت‌های ایرانی و فرانسوی برای تقویت روابط تجاری بین دو کشور اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بعد از توافق هسته‌ای، هر دو کشور تلاش زیادی کرده‌اند، روابط خود را در زمینه تجاری توسعه دهند، گفت: هر دو کشور دارای فرهنگ علمی و صنعتی قوی هستند و همین موضوع اجازه می‌دهد، تا اساس همکاری‌ها بین دو کشور در زمینه‌ مختلف مانند انرژی، مخابرات و صنایع اتومبیل مستحکم باشد.

دوسیلگی افزود: شرکت‌های فرانسوی فقط برای تجارت و کاسبی و گرفتن سهمی از بازار ایران نیامده‌اند، اگرچه این سهم نسبت به سهم سایر کشورهای اروپایی کمتر است، بلکه ما به دنبال توسعه روابط تجاری درازمدت هستیم و نمونه آن را می‌توان در قرارداد توتال در فاز 11 پارس جنوبی و همچنین قرارداد شرکت رنو برای تولید سالانه 300 هزار خودرو در ایران دید ، این قراردادها نشانه مشارکت‌های طولانی‌مدت و مشارکت‌های برنده ـ برنده است.

رئیس انجمن کارفرمایان فرانسه در ادامه با اشاره به اینکه یک مرکز تجاری فرانسوی در ایران برای کمک به حضور شرکت‌های فرانسوی کوچک تأسیس شده است، گفت: به دنبال حضور پایدار در ایران هستیم و این حضور را برای برقراری روابط تجاری ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون دومین بار است شرکت « مدف بین‌الملل» به ایران می‌آید، گفت: برای درک بیشتر اهمیت توسعه تجاری با ایران و شناخت بیشتر و توسعه شراکت‌ها و غنی کردن این شرکت‌ها در ایران حضور داریم.

همایش تجاری ایران و فرانسه امروز در اتاق بازرگانی ایران با حضور بیش از 40 شرکت فرانسوی و همچنین شرکت‌های ایرانی در راستای توسعه روابط تجاری بین دو کشور برگزار شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: 28 شهریور 1396، کدخبر: ۱۸۱۲۴۰۶، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
هدایتی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
0
0
برقراری رابطه تجاری که بین ایران و فرانسه پیش اومده برای ایران خیلی خوبه و حتی میتونه رابطی بین فرانسه و کشورهای خاور میانه باشه . ن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین