پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۳۰۰
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران در عرصه‌های مختلف برای رفع مسائل، مشکلات و پیشبرد اهداف و توسعه استان ورود پیدا کنند و همه اجزای نظام در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش، همکاری و هم افزایی داشته باشند.

شعار سال: محمدمهدی مروج‌الشریعه شامگاه دوشنبه در ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی اظهار داشت: ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی بهترین و اساسی‌ترین جلسه تصمیم‌گیری برای توسعه همه جانبه در استان است و در سطح استان بعد از شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هیچ چیز بالاتر و مهم‌تر از این ستاد نیست.

وی افزود: با عزم جدی، برنامه‌های هدف‌دار، منظم، اجرایی، اثربخش و ثمربخش باید مسئولان در عرصه‌های مختلف برای حل مسائل، مشکلات و پیشبرد اهداف استان ورود پیدا کنند.

استاندار خراسان جنوب تصریح کرد: برای پیشبرد اهداف و توسعه و رونق استان یک تابلوی مشخص و زمان‌بندی شده توسط مدیران دستگاه تنظیم شود و براساس آن مسائل پیش برده شود.

مروج‌الشریعه بیان کرد: هفت سال متوالی است که از سوی مقام معظم رهبری شعار سال در حوزه اقتصاد نامگذاری می‌شود که این خود یک فصل ‌الخطاب برای همه کیان نظام است و تنها مختص دولت نیست و در این راستا همه ارکان نظام باید همکاری کنند.

وی افزود: تکلیف همه اجزای نظام بخش دولتی، غیردولتی، دستگاه‌های امنیتی، نظامی، انتظامی و موسسات وابسته به قوای سه گانه نظام است که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش و همکاری و هم افزایی داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: متاسفانه بنیان‌های طبیعی این استان به علت بروز خشکسالی‌های سنگین با دوره‌های طولانی و کاهش منابع آبی به ضعف جدی استان تبدیل شده است و با اینکه این استان به لحاظ فقدان منابع آبی دچار معضل شده است اما نباید به خاطره یک معضل از مسیر توسعه استان غافل شویم.

مروج‌الشریعه با اشاره به اینکه بخش مهم صنعت و معدن بنیان‌های اقتصادی استان هستند گفت: باید قدر داشته‌های خود را بدانیم و بهترین بنیان‌های توسعه اقتصادی در استان معادن غنی هستند که این ها استان را توانمند می‌کند اما این به تنهایی کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال مطالبه‌گری جدی مردم است بیان کرد: وظیفه تمامی کارگزاران دولت است که در راستای رفع مشکلات مردم و اجرایی کردن شعارهای دولت از هیچ کوششی فروگذاری نکند و جامعه عمل به این شعارها بپوشانند.

مقام عالی دولت در استان افزود: قدر ظرفیت‌های موجود در استان را باید بدانیم و با برنامه ریزی منظم و استفاده از کوچکترین زمان و گسترش ارتباطات و کمک نیروهای انسانی کارآمد چالش‌های موجود در استان را برطرف کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مسئولان در استان باید همواره آماده باشند و اگر می‌خواهیم استان رشد کند کمربندهای همت را محکم بسته و با عظم جدی، تفکر هوشمندانه، مسئولیت بخشی به تمام زیرمجموعه‌ها با یک همت خدا پسندانه یک کارنامه مطلوب مردم ارائه دهیم.

مروج‌الشریعه با اشاره به استفاده از ظرفیت گردشگری و صنایع دستی در راستای توسعه اقتصادی استان بیان کرد: توجه به گردشگری و صنعت توریسم یک منبع تولید ثروت سبب آرامش بخشی معیشت شهروندان شده و رونق آن درآمد را در پی دارد.

وی با اشاره به تعریف رویکرد و مبنای توسعه روابط بین‌المللی استان افزود: تنها ظرفیت استان خراسان جنوبی مرز نیست خیلی داشته‌ها دیگر در استان وجود دارد که باید به مناسب‌ترین شکل عرضه و جذب سرمایه‌گذار منجر شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بهترین بازار مصرف جذب توریسم در استان کویر است تصریح کرد: حتما باید در اطلاع‌رسانی و شناساندن ظرفیت‌های استان به ویژه ظرفیت صنایع دستی و معرفی جاذبه‌های گردشگری و جذب توریسم اقدام و تلاش مضاعف صورت پذیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 28 شهریور 96، کد مطلب: 1523373 ، www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین