پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۸۲۲۴۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
"محمدحسین مقیمی" استاندار اسبق استان مرکزی به عنوان استاندار تهران انتخاب شد.
شعارسال: "محمدحسین مقیمی" استاندار اسبق استان مرکزی به عنوان استاندار تهران انتخاب شد.

در جلسه امروز هیئت دولت، با پیشنهاد وزارت کشور و موافقت هیئت وزیران محمد حسین مقیمی به عنوان استاندار تهران انتخاب و معرفی شد.

محمد حسین مقیمی در روزهای پایانی بهمن 1329 در محله گوشه عظیم خمین به دنیا آمد، وی در سال 1357 با درجه کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه شیراز فارغ التحصیل شد.

* حضور در خمین

تعصب مقیمی به زادگاه و استان محل خدمت سبب شد تا از اوایل انقلاب به این شهر بازگردد. وی در آن دوره در راه اندازی هنرستان شهیدچمران جهادکشاورزی خمین و بنیاد مسکن این شهر مشارکت داشت، در سال 1358 به عنوان شهردار شهر خمین معرفی و مشغول به فعالیت شد.

نکته برجسته مدیریت شهری مقیمی در خمین و در شهرداری تجربه بدیع و متفاوت او و همکاران آن روزهای وی در بنیاد مسکن خمین و ساخت شهرک بنیاد مسکن که شامل 700واحد مسکن بود که بعدها مبنایی برای الگوگیری و ساخت و توسعه شهرک‌های اقماری در خمین و بسیاری از شهرک های اقماری در سراسر کشور شد.

* معاونت وزارت صنایع در تهران

مقیمی در 1365 علاوه بر معاونت وزیر معادن و فلزات، مدیرعامل و ریاست هیئت مدیره شرکت فولاد را که مجموعه ای عظیم از صنایع ایران بود را برعهده گرفت، نگاه علمی و افزایش کارایی و بهره بری از خصلت های دوره مدیریت مقیمی در آن روزگار به شمار می رود.

* بازسازی پس از 8سال دفاع مقدس

با پایان جنگ، مقیمی که در دو حوزه عمرانی و صنعتی کار کرده بود در دولت سازندگی و دوره آیت الله هاشمی رفسنجانی قائم مقامی معاون اجرایی رئیس جمهور را برعهده گرفت و مسئولیت ستاد بازسازی و نوسازی مناطق جنگی به او واگذار شد.

وی تا سال1372 در این سمت 55شهر و 3000 روستا را که در جنگ آسیب عمده ای دیده بود بازسازی و نوسازی کرد که منجر به بازگشت 3میلیون ایرانی به موطن اصلی خود شد.

* مدیریت حوادث غیرمترقبه

مقیمی در زلزله های بزرگ رودبار، زنجان-قزوین و بم به عنوان رئیس ستاد حوادث غیرمترقبه کشور از اولین ساعات این حوادث مدیریت بحران را برعهده گرفت.

* استانداری خوزستان

باشناخت مقیمی در گذشته از خوزستان وی مسئولیت استانداری این استان را در سال1372 پذیرفت و در 4 سال حضور در این استان با ماموریت توسعه و مرمت و بازسازی استان پایه های برنامه ها و اقدامات عمرانی بسیاری بود.

نقطه عطف فعالیت مقیمی نیز تقارن خدمت وی در این استان و سفر رهبرمعظم انقلاب به خوزستان و رهنمودهای معظم له در حوزه این استان به شمار می رود.

* استانداری کرمانشاه

مقیمی در سال 1376 استان کرمانشاه را با رقم 24درصدی بیکاری (بالاترین رشد بیکاری در بین استان‌های کشور) و محرومیت و فقر تحویل گرفت.

طرح های مختلفی چون پتروشیمی، تولید قطعات خودرو، صنایع فلزی، کشاورزی و خدمات منجر به ایجاد 75000 فرصت شغلی در دوره مدیریت وی شد.

* وزارت کشور

مقیمی در سال 1380 عهده‌دار معاونت عمرانی وزارت کشور در دولت اصلاحات شد، رشد کمی و کیفی طرح‌های وزارت کشور و نیز افزایش تعداد شهرداری های کشور از 750 به 1050 شهرداری از نمونه های فعالیت وی به شمار می رود.

در همان زمان فعالیت در وزارت کشور، وی ماموریت یافت تا برای 4 ماه عهده‌دار وظیفه سرپرستی وزارت کشور شود.

مقیمی در سال 1384 به دلیل مامور شدن از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به وزارت کشور راهی این سازمان شد و در آنجا ریاست هیئت مدیره فولاد اسفراین را برعهده گرفت.

* استاندار مرکزی

مقیمی در 14 مهر 1392 از سوی هیئت دولت به عنوان استاندار مرکزی منصوب شد و به عنوان یکی از استانداران بومی موفق استان مرکزی شناخته می‌شود.

مقیمی در این مدت تلاش بسیاری برای شناخت و به روزرسانی اطلاعات واحدهای تولیدی و صنایع استان مرکزی و حل مشکلات آنها، به کارگیری نیروهای بومی در عرصه مدیریتی انجام داد و به همین سبب به عنوان از وی به عنوان یک نیروی موفق بومی در عرصه مدیریت ارشد استان بود.

* معاون سیاسی وزیر کشور

مقیمی در 28 دی 1393 و پس از حدود 14 ماه استانداری در استان مرکزی به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور انتخاب شد و در روز 28 دی و پس از برگزاری آخرین جلسه خود یعنی شورای آموزش و پرورش استان مرکزی راهی وزارت کشور شد.

برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری از جمله مهمترین فعالیت وی در دوره حضور در منصب معاون سیاسی وزیر کشوری مقیمی بود.

* قائم مقام وزیر کشور

پس از این، مقیمی در یکشنبه 14 شهریور 1395 پست دیگری در وزارت کشور گرفت و در آن روز به عنوان قائم مقام وزیر کشور انتخاب شد.

در جلسه امروز هیئت دولت "محمدحسین مقیمی" استاندار اسبق استان مرکزی به عنوان استاندار تهران انتخاب شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 2 مهر 1396، کدخبر: 1528891، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین